Med snakk på kjøreopplæring - besto A1 teoriprøve 38/40 i går

Det høres jo ut som en god løsning, i August og September blir det uansett mange sykler som er satt ned i pris så du kan fort få et bedre kjøp.iris skrev: 02 jul 2022, 17:06 Faren min har satt seg på at jeg må prøvekjøre sykler, for å skjønne at den jeg velger virkelig er riktig for meg, før jeg skal kjøpe egen sykkel. Så... det blir vel i august/september? Han spanderer i hvert fall ekstra kjøretimer, om jeg kommer til å trenge de.
Jepp! Hvis han spanderer ekstra kjøretimer som jeg kunne ha sluppet med privat øvelsekjøring i trafikk, så har jeg ikke noe problem med det. Er det virkelig slik at de blir satt ned på den tiden? Er det fordi "sesongen" snart blir over?SilverSmurfer skrev: 02 jul 2022, 17:20 Det høres jo ut som en god løsning, i August og September blir det uansett mange sykler som er satt ned i pris så du kan fort få et bedre kjøp.
Fint at det har gått så greit med teori og kjøretimer. Men har du fått `tildelt oppkjøringstime? Det er ofte akkurat der det stopper opp for mange. Mangel på sensorer og oppkjøringstimer har satt førerkortet på vent for alt for mange de siste årene. Mange som har vært ferdig med opplæringen tidlig på sommeren, men må vente med oppkjøring til neste år.iris skrev: 16 jul 2022, 19:24 Det ser ut som det skal gå relativt greit ift. opplæring. Trafikkskolen (Metro Grorud) har nok tid for meg, og jeg har nå hatt 2 kjøretimer, med 4 booket neste uke. Fikk dra en liten tur på den andre timen, opp i veiene over Grorud. Læreren sier at det går greit, og at jeg plukket opp det basiske av kjøreteknikk relativt raskt (eneste jeg har problemer med nå er jevnere shifting). Skal også begynne med kjøregårdsøvelsene neste uke.![]()
Ja. Oppkjøring den 28. sept. Mørkekjøring blir den 26, så jeg rekker akkurat å få førerkort med full gyldighet.kjellv skrev: 16 jul 2022, 19:54
Fint at det har gått så greit med teori og kjøretimer. Men har du fått `tildelt oppkjøringstime? Det er ofte akkurat der det stopper opp for mange. Mangel på sensorer og oppkjøringstimer har satt førerkortet på vent for alt for mange de siste årene. Mange som har vært ferdig med opplæringen tidlig på sommeren, men må vente med oppkjøring til neste år.
Herligiris skrev: 16 jul 2022, 20:13Ja. Oppkjøring den 28. sept. Mørkekjøring blir den 26, så jeg rekker akkurat å få førerkort med full gyldighet.kjellv skrev: 16 jul 2022, 19:54
Fint at det har gått så greit med teori og kjøretimer. Men har du fått `tildelt oppkjøringstime? Det er ofte akkurat der det stopper opp for mange. Mangel på sensorer og oppkjøringstimer har satt førerkortet på vent for alt for mange de siste årene. Mange som har vært ferdig med opplæringen tidlig på sommeren, men må vente med oppkjøring til neste år.