Forbudt å hilse !
Re: Forbudt å hilse !
Tror GV virkelig at Politiet ikke ser hva som er rundt dem og tilpasser sitt arbeide til det som gir mest bevilgninger hos de bevilgende myndigheter? - hvis ikke de rødgrønne var svært fornøyd med Killingrens utøvelse av sin myndighet - tror du da hun hadde fått forlenge sin periode ut over det som er fastsatt i stillingsinstruksen? Jeg tror det ikke. Den som tror P. er upåvirket av hva som gir mest i egen lommebok tror også litt på julenissen - tror jeg- men nå har jeg ganske sterke meninger om dette også da....
Jeg tror trafikksikkerhet er en prioritert politioppgave uavhengig hvilken regjering vi har.Duville skrev:Tror GV virkelig at Politiet ikke ser hva som er rundt dem og tilpasser sitt arbeide til det som gir mest bevilgninger hos de bevilgende myndigheter?
Jeg tror ikke på Killengrens overordnet ansvar for enkelte fartskontroller teller i en slik vurdering. En fartskontroll og hvordan den utøves av enkeltpersoner i politiet, er tvilsomt diskusjonstema i forbindelse med en slik ansettelse.Duville skrev: - hvis ikke de rødgrønne var svært fornøyd med Killingrens utøvelse av sin myndighet - tror du da hun hadde fått forlenge sin periode ut over det som er fastsatt i stillingsinstruksen?
Da gjentar jeg min del 2 av mitt svar som omhandler de lokale tjenestemenns utførelse av sitt virke (kopi av tidligere innlegg lenger oppe)Godtvoksen skrev:Jeg tror trafikksikkerhet er en prioritert politioppgave uavhengig hvilken regjering vi har.Duville skrev:Tror GV virkelig at Politiet ikke ser hva som er rundt dem og tilpasser sitt arbeide til det som gir mest bevilgninger hos de bevilgende myndigheter?
Duville skrev: - hvis ikke de rødgrønne var svært fornøyd med Killingrens utøvelse av sin myndighet - tror du da hun hadde fått forlenge sin periode ut over det som er fastsatt i stillingsinstruksen?
Jeg tror ikke på Killengrens overordnet ansvar for enkelte fartskontroller teller i en slik vurdering. En fartskontroll og hvordan den utøves av enkeltpersoner i politiet, er tvilsomt diskusjonstema i forbindelse med en slik ansettelse.
Når det gjelder de nære tingene så er det helt klart at de har lov til å bruke fornuft i sin utøvelse av jobben. Når opphevelse av 60 sone er satt 100 meter lenger borte enn siste hindring så er det fornuften som har seiret slik at ikke alle opplysningene kommer på ett sted. Veikryss, fotgjengeroverganger, etc blir man ferdig med og så kan man sette opp farten. Når da onkel plasserer laserposten slik at de tar alt som begynner å spede opp når problemene er ferdige og før sona er opphevet - da er det fae------skap de er ute på.
Når klokka er 21 - 0130 på ett øde strekk hvor det ikke finnes gående langs veien og veien er i svært god befatning og de stiller seg opp med laseren og tar alt som kommer over 60 og dette skjer minst ukentlig. De tar regelmessig svært mange utenbysfra siden dette er en gjennomfartsåre hvor man må være kjent for å vite hva som skjer. Da er det faenskap de er ute på. TIL OG MED LEDEREN FOR NULLVISJONEN ymtet frempå og mente dette var i overkant - de fikk stoppet ham umiddelbart og jeg vet ikke hvordan. Ikke setter de opp skilt med "spesiellt overvåket strekk" heller siden de mener dette ikke er nødvendig. PUR F! og dette er lokale tjenestemenn og har ikke noe med Killigren eller noe som helst annet.
Sikkert ikke, men du går i den klassiske søledammen ved å beskrive Norges mere eller mindre største borgelige parti som et parti som nazi. Det tror jeg er helt feil men på samme siden så ynder jeg å beskrive SV som svært Kremlin tro. Det er sikkert ikke sant det hellerNordlendingen skrev:Hadde det vært så mye bedre med ei brunstripet Frp-regjering....tror du

Jeg er som kjent ganske sær og er av den oppfatning at vi burde ikke stemme på hverken lokal eller rikspolitkere. Skal vi få forandring som holder så burde vi få anledning til å stemme på byråkratene som egentlig er de de som har makt. Men det kan vi ikke. Så da så.
Hvor Killengren får sin ordre fra vet jeg ikke men det er sikkert at Politidirektoratet gir ordre til de lokale poilitikammerene . Hvordan de lokale gubbene velger å oppføre seg iht til dette behøver ikke å være iht til byråkratiets vilje. Jeg er så heldig å være nabo med en av de utskjelte lokale gubbene i UP. Vi har sterkt avvikende meninger om kjøringen vi ser fra terassen. Hans meninger om råkjøring er noen ganger langt i fra min definisjon ihvertfall men hans innfallsvinkeler er interssante.
pollti skrev:----Hans meninger om råkjøring er noen ganger langt i fra min definisjon ihvertfall men hans innfallsvinkeler er interssante.
Dette er vel problematikken i ett nøtteskall. De har prinsippiellet ett "synspunkt" som er vesentlig sneverere enn folk flest og når de praktiserer denne grensen så er de på kollisjonskurs med svært mange. På vanlig norsk vis sitter vi og ser på og aksepterer alt og håper det ikke skjer oss selv...
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Heller eldre UP-karer i vill jakt på pensjonspoeng enn "tøffe" Fr.P-Securitasser,
eplekjekke og oppblåste som blå ballonger,som breier seg ut med Siv Jensens
radarer og lasere.......
For inntekter må hu ha,også.....
radarer og lasere.......

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
Intruder skrev:Heller eldre UP-karer i vill jakt på pensjonspoeng enn "tøffe" Fr.P-Securitasser,
radarer og lasere.......![]()
Det kan da ikke være meningen å basere opprettholdelse av statsbudsjettet ved hjelp av bøtenivået og antall bøtelagte i trafikken. Dersom dette i det hele tatt er tema er det virkelig på tide å få skiftet ut skiten der inne.
Jeg kan ikke se at det en noen som helst forskjell på en rød bot eller en brun bot - inntil nå har de røde kjørt bøtesatsene skyhøyt til værs både med hensyn til størrelse og antall, alt begrunent med "beskyttelse og sikkerhet". Det er jo farlig å leve men det skal man nok ikke ta til etterretning. Det beste hadde nok vært å forby folk å bli skadet og ha uhell. Det er jo det nesten allerede men man kan nok gjøre mer ut av det...
- Erling
- Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
- Kontakt:
fin fin eksempel på hilsen
http://www.bestbeginnermotorcycles.com/ ... nd-signals" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bestbeginnermotorcycles.com/ ... nd-signals" onclick="window.open(this.href);return false;
Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
Nå har de vært ute igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Farsunds Avis 14. mai
Høyeste målte hastighet var 90 kilometer i timen.
De andre 26 fartssynderne ble ilagt forenklede forelegg.
Etter at det ble innført 60-sone på europaveien langs Lenefjorden høsten 2006, har politiet etter alt å dømme knepet over tusen fartssyndere.
— Det er rart at folk ikke skjønner dette, og fortsatt kjører for fort, sier operasjonsleder Hans Petter Osaland ved Agder politidistrikt.
Onsdagens fartskontroll pågikk mellom klokken 10.30 og 14. FA slutt
Det JEG synes er ørlite rart og KANSKJE litt til ettertanke er at når UP står langs veien på en vei som E39 som trafikeres av vanlige normale folk som kommer fra alle kanter av landet og kniper disse an mass så er det ikke fordi bilistene er dumme men fordi bilistene ikke hverken tror eller ser noe som helst som tyder på at denne strekningen er farlig PÅ NOE VIS. Den er kun farlig for lommeboka og sertifikatet diit fordi det er idioter med makt og laser som ikke ser hva de holder på med - makan, og sånne folk har fått makt - det er skremmende.......
Farsunds Avis 14. mai
Høyeste målte hastighet var 90 kilometer i timen.
De andre 26 fartssynderne ble ilagt forenklede forelegg.
Etter at det ble innført 60-sone på europaveien langs Lenefjorden høsten 2006, har politiet etter alt å dømme knepet over tusen fartssyndere.
— Det er rart at folk ikke skjønner dette, og fortsatt kjører for fort, sier operasjonsleder Hans Petter Osaland ved Agder politidistrikt.
Onsdagens fartskontroll pågikk mellom klokken 10.30 og 14. FA slutt
Det JEG synes er ørlite rart og KANSKJE litt til ettertanke er at når UP står langs veien på en vei som E39 som trafikeres av vanlige normale folk som kommer fra alle kanter av landet og kniper disse an mass så er det ikke fordi bilistene er dumme men fordi bilistene ikke hverken tror eller ser noe som helst som tyder på at denne strekningen er farlig PÅ NOE VIS. Den er kun farlig for lommeboka og sertifikatet diit fordi det er idioter med makt og laser som ikke ser hva de holder på med - makan, og sånne folk har fått makt - det er skremmende.......
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Som tidligere skrevet,jeg har større tillit til skolerte politifolk enn
lekepoliti fra Securitas m.v. :-)
Tror fartskontrollenes formål siger inn i huet på noen,enhver avverget
ulykke er en seier for oss alle !
lekepoliti fra Securitas m.v. :-)
Tror fartskontrollenes formål siger inn i huet på noen,enhver avverget
ulykke er en seier for oss alle !

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Dette er da ikke noe nytt-de høye bøtesatsene vi har er faktisk en hilsen fra Per Kr. Foss sin tid som finansminister.det var nesten opprør i politiet-de ville nekte å skrive ut bøter.Duville skrev:
Det kan da ikke være meningen å basere opprettholdelse av statsbudsjettet ved hjelp av bøtenivået og antall bøtelagte i trafikken. Dersom dette i det hele tatt er tema er det virkelig på tide å få skiftet ut skiten der inne.
.
men som det pleier i Norge-det går seg til(dreg du den så dreg du denna også)
disse bøtesatsene ble ikke fastsatt i allmenprevantive hensyn men for å øke inntjeningen ble det dengang innrømmet.
Hvilken "farge" de på tinget har er uvesentlig da ingen er store nok til å styre uten hestehandel over partigrensene.
men å kalle Frp Nazi er vel også litt væl synes jeg,hvis det er pga at de vil ha vekk utlendingene som utnytter samfunnet vårt så er jeg også Nazi.

Men å skremme med Frp eller De røde er uansett feil når de aldri har hatt styremakt og vi ikke har noe å vise til at de har bommet.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Til Mekkeren, så var det ikke meg som trakk inn politikk i dette - det var andre som la grunnlag for den kommentaren.... unødvendige og tullete, ukentlige UP- kontroller -1000 som er bøtelagt- med mange faktisk mange som har mistet jobben for at disse betjentene skal ha noe å vise til i egen jobb er det jeg synes er bedritent og unødvendig av de som skal holde en høy moral. Vet om enkelte som har måttet bytte jobb fordi disse folka holder på med pirket sitt på fullverdige 80soneveier...
Til Intruder så - ser jeg overhode ikke noen sammenheng mellom sekuritas og dette - hvor er den koblingen???
Når denne koblingen først er gjort så er jo ikke UP noe bedre enn Securitas på dette stedet. De gjør alt som står i deres makt for å ta flest mulig. Det er for eks ikke snakk om å sette opp skilt med advarsel om mye kontroller som de har gjort enkelte andre steder slik at bilistene kan få en advarsel... da argumenterer de skikkelig mot for bilistene skal jo holde grensene.... en dag kommer det bilder her som dokumenterer det de holder på med -----
Å uttale i avisen gang på gang at "bilistene" burde lære at Lenesfjorden en ett farlig strekk siden de ligger på lur hver uke sier bare at mannen må være lavpannet - det er nye bilister som bor langt avsted som i hovedsak blir tatt generellt. Disse bilistene som kommer lenger borte fra enn Flekkefjord på den ene siden og Mandal på den andre siden har ikke hørt om idiotien som bedrives i området og derfor har de en fangst på 20 - 30 bilister hver gang.
- på den andre siden så oppfører de seg nøyaktig likt enhver annen parkeringsbetjent med 14 dagers kurs fra securitas så forskjellen er ikke tilstedeværende - såkalt commen sence som UP i enkelte tilfeller tilskrives finnes ikke. De tar rubbel og bit - på lik linje med securitas sine parkeringsbetjenter - forskjellen er at Politiet har mye mer makt......
Til Intruder så - ser jeg overhode ikke noen sammenheng mellom sekuritas og dette - hvor er den koblingen???
Når denne koblingen først er gjort så er jo ikke UP noe bedre enn Securitas på dette stedet. De gjør alt som står i deres makt for å ta flest mulig. Det er for eks ikke snakk om å sette opp skilt med advarsel om mye kontroller som de har gjort enkelte andre steder slik at bilistene kan få en advarsel... da argumenterer de skikkelig mot for bilistene skal jo holde grensene.... en dag kommer det bilder her som dokumenterer det de holder på med -----
Å uttale i avisen gang på gang at "bilistene" burde lære at Lenesfjorden en ett farlig strekk siden de ligger på lur hver uke sier bare at mannen må være lavpannet - det er nye bilister som bor langt avsted som i hovedsak blir tatt generellt. Disse bilistene som kommer lenger borte fra enn Flekkefjord på den ene siden og Mandal på den andre siden har ikke hørt om idiotien som bedrives i området og derfor har de en fangst på 20 - 30 bilister hver gang.
- på den andre siden så oppfører de seg nøyaktig likt enhver annen parkeringsbetjent med 14 dagers kurs fra securitas så forskjellen er ikke tilstedeværende - såkalt commen sence som UP i enkelte tilfeller tilskrives finnes ikke. De tar rubbel og bit - på lik linje med securitas sine parkeringsbetjenter - forskjellen er at Politiet har mye mer makt......
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
politiet prioriterer slike "lovbrudd" da de gir penger i kassa og det er lite papirarbeid og etterforskning-ergo høy oppklaringsprosent.
At det er litt jævelskap inni dette er vel ikke til å stikke under en stol.
At det er litt jævelskap inni dette er vel ikke til å stikke under en stol.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后