Var ut sammen med noen kompiser å kjøpte softis, for så å ta en tur i bygda der jeg bor.
Gutta på tur :)

Det er det jeg prøver å si..Rune75 skrev: 01 okt 2020, 10:08Beklager litt avsporing men krever ikke Yamaha årlig service, holder det å følge kilometerbegrensningen? Det vil jo gi en grei besparelse på servicekostnaden i tilfelle hvis man slipper unna med service annet hvert år feks når man ikke kjører så mye.kjellv skrev: 01 okt 2020, 08:52 Riktig, ingen grunn til å skifte olje igjen i høst.
Ihht. Yamahas garantikrav tar du årsservice i 2021 dersom du ikke når 10000 km service i løpet av sesongen
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Jeg som leste feil - beklagerkjellv skrev: 01 okt 2020, 21:33Det er det jeg prøver å si..Rune75 skrev: 01 okt 2020, 10:08Beklager litt avsporing men krever ikke Yamaha årlig service, holder det å følge kilometerbegrensningen? Det vil jo gi en grei besparelse på servicekostnaden i tilfelle hvis man slipper unna med service annet hvert år feks når man ikke kjører så mye.kjellv skrev: 01 okt 2020, 08:52 Riktig, ingen grunn til å skifte olje igjen i høst.
Ihht. Yamahas garantikrav tar du årsservice i 2021 dersom du ikke når 10000 km service i løpet av sesongen
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Kurt har tatt 1000 km service nå (2020). Mot slutten av neste sesong (2021) må han ta en årsservice, dersom han ikke når 10000 km i løpet av sesongen. Gjør han det så tar han 10000 km servicen i stedet for årsservice.
Så bra ut, ja :) .KurtAA skrev: 04 okt 2020, 16:43 Det er jo ganske flott vær for tiden, så prøver å utnytte det.
Kompis lurte på om jeg ville være med på tur til Hellesylt, så da ble det tur :)
Vi var 4 stk som tok turen. Moro å kjøre ilag.
![]()
Så bra ut, ja :) .KurtAA skrev: 04 okt 2020, 16:43 Det er jo ganske flott vær for tiden, så prøver å utnytte det.
Kompis lurte på om jeg ville være med på tur til Hellesylt, så da ble det tur :)
![]()
Ja, har sagt det til deAJ skrev: 04 okt 2020, 16:59Så bra ut, ja :) .KurtAA skrev: 04 okt 2020, 16:43 Det er jo ganske flott vær for tiden, så prøver å utnytte det.
![]()
Disse kompisene må jo også finne veien hit til MCsiden.no - om de ikke allerede har gjort det?
Hvis ikke har du en liten jobb å gjøre![]()
![]()
Ja, gikk heldigvis bra med meg.AJ skrev: 13 jul 2022, 21:32 Uffda!
Men gikk bra med deg, eller?
Ser av bildene at sykkelen måtte hentes av redningsbil... Mye skader?
Lammet tar jeg for gitt omkom i sammenstøtet...
Ja, gikk heldigvis bra med meg.
Det er ganske utrolig at du ikke veltet ved et slikt sammenstøt. Må ha vært ganske greit sammenstøt når bremsekabelen rives rett av. Husk at påkjørsel av dyr (vertfall elg og hjort) gjør at man slipper egenandel. Dette gjelder vertfall på bil. Forutsatt at man ringer viltnemda slik at disse kan dokumentere påkjørselen.KurtAA skrev: 14 jul 2022, 07:10Ja, gikk heldigvis bra med meg.AJ skrev: 13 jul 2022, 21:32 Uffda!
Skal inn på verksted på mandag, så får se hva de kommer tilbake med.
Ja, lammet døde heldigvis momentant.
Klarte på mirakuløst vis å ikke velte, så skadene på sykkelen er fra sammenstøtet.
Ja, jeg har hatt griseflaks. Hydraulisk bremse, så banjobolten som går inn i ene kaliperen hadde skrudd seg ut litt i smellen.Bjerknez skrev: 14 jul 2022, 08:22Det er ganske utrolig at du ikke veltet ved et slikt sammenstøt. Må ha vært ganske greit sammenstøt når bremsekabelen rives rett av. Husk at påkjørsel av dyr (vertfall elg og hjort) gjør at man slipper egenandel. Dette gjelder vertfall på bil. Forutsatt at man ringer viltnemda slik at disse kan dokumentere påkjørselen.KurtAA skrev: 14 jul 2022, 07:10Ja, gikk heldigvis bra med meg.AJ skrev: 13 jul 2022, 21:32 Uffda!
Skal inn på verksted på mandag, så får se hva de kommer tilbake med.
Ja, lammet døde heldigvis momentant.
Klarte på mirakuløst vis å ikke velte, så skadene på sykkelen er fra sammenstøtet.