Bare hyggelig, men et siste tips hvis du er intressert er at du bør sette deg litt inn i hvordan scooter-gir altså CVT gir fungerer. CVT girboksen er en helt massiv del av scooteropplevelsen og de varierer mye i hvordan de oppfører seg. Noen bruker veldig lang tid fra du gir gass til farten på scooteren faktisk øker, andre reagerer nesten med en gang. Og dette kan være en stor del av tregshetsfølelsen som kan komme av en scooter.dypen skrev: 19 jul 2022, 06:51 Med så liten oljemengde høres det fornuftig ut. Thailand er ett virkelig flott sted for tohjulinger og utfra hva du refererer til av priser er de overkommelige :) Har du tohjuling her hjemme må selvfølgelig service og vedlikeholdsutgifter være med i regnestykket ditt uansett om du gjør det selv eller får det utført på verksted.
Tusen takk for veldig masse god info til «scooter sjåførene» her inneIngen nevnt ingen glemt :)
Feks så var Honda Forza 300 veldig treg, jeg likte deg ikke, mens 350 som kom i 2021 reagerer mye raskere når jeg gir gass. Så raskt og så jevnt at jeg fant ut at jeg kjører raskere på svingete veier med en Forza 350 enn det jeg gjør på langt større og kraftigere sykler.
For CVT gir er ikke så enkelt som at det bare er automatisk og ferdig med det, å kunne manipulere girboksen litt gjør mye med den helhetlige opplevelsen.