Z1A 900 og KZ900 logg

Om veteransykler, låve- og garasjefunn og gjerne tråder om "redningsaksjoner" og "gjenoppliving" av nyere som eldre veteransykler.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 17 jul 2022, 20:52 Det er dimensjoner på ventilene på gamle z-motorer.
Enkel og solid løsning som både holdt følge med og slo både Honda og Suzuki som hadde 4 ventiler lenge før Kawasaki.
Den første standardsykkelen som kjørte kvartmila på under 11 sek var GPz 1100 med
2 ventiler pr cyl og injection.
Motoren var for det meste en videreføring av z1 motoren.
Ja Jompa jeg har skjønt at dette er bunnsolide greier :thumleft To sambygdinger av meg kjører tilsvarende sykler i dragracing, i følge de kan du nesten gjøre hva du vil over blokka hvis du sveiser skinkene på veiva men fortsatt beholder standard lager. Der snakker vi «big bore» … De kjørte i Fyresdal nå og neste blir vel Gardermoen i august. Fikk noen bilder av syklene på Messenger for ett drøyt år siden men det er vist nye biter på plass nå fra USA.
Domino skrev: 17 jul 2022, 20:57 Godt å se at du fortsatt titter innom, Jompa! Folk som kjører eller har kjørt gammel Kawa må jo holde sammen.
Enig og helt klart veldig hyggelig det Domino :thumleft

552F6525-7D24-428C-B014-8F53F7C15C69.jpeg
1DDBA35A-7EC8-4E3C-AFAB-B823C97C89A0.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 20 okt 2023, 23:38, redigert 1 gang totalt.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

Jompa skrev: 17 jul 2022, 20:52 Det er dimensjoner på ventilene på gamle z-motorer.
Enkel og solid løsning som både holdt følge med og slo både Honda og Suzuki som hadde 4 ventiler lenge før Kawasaki.
Den første standardsykkelen som kjørte kvartmila på under 11 sek var GPz 1100 med
2 ventiler pr cyl og injection.
Motoren var for det meste en videreføring av z1 motoren.
I tillegg gir 2 ventilsteknikk bedre dreimoment på lavere turtall enn 4-ventilsteknikk 🙂
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Det siste kan jeg skrive under på Kjellrf.
GPz,en kunne jeg slippe helt ned til 1500 rpn og gi full gass på 5.gear uten at motoren protesterte. Ikke akkurat noen heftig aks med lavt turtall og høyt gear men den klarte det uten rykking og hosting
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

I går fikk jeg somlet meg til litt research i forbindelse med topplokket på Z1A’n. Ventilstyringene er laget av bronse frem til og med 1976, i 1977 på Z1000 ble bronse ventilstyringer offeret til fordel for ventilstyringer i støpejern som har bedre levetid og trenger mindre olje for å fungere optimalt. Ventilstyringsmansjetter eller ventilstyringstettinger som kanskje er ett bedre ord vil du kunne få kjøpt fra forskjellige produsenter, her er de originale veldig gode med lang levetid så fremt de ikke er lagret feil i åpen emballasje og er av veldig gammel produksjon. Vil tro ventilstyringstettinger kan ligge lenge i emballasje uten sollys uten å forringes nevneverdig.

NB! Bruker logg’n også som en liten «huskelapp» både i ord og bilder :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Tenker å sette i drift «automatisk kjede smøring» på Z1A’n og har delene på plass utenom slanger. Ser «900Z1-A Owners Manual» beskriver anbefalt olje for automatisk kjedesmøring «SAE 90 WEIGHT GEAR OIL» som må være helt vanlig gammeldags mineral gearolje …
B1418F30-EE37-4A8F-B3AB-BA6E50DFE020.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Interessant!
Skal bli spennende å høre mer om dette :) .
Ikke minst hvordan den vil fungere.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Kjellrf »

dypen skrev: 25 jul 2022, 23:58 Tenker å sette i drift «automatisk kjede smøring» på Z1A’n og har delene på plass utenom slanger. Ser «900Z1-A Owners Manual» beskriver anbefalt olje for automatisk kjedesmøring «SAE 90 WEIGHT GEAR OIL» som må være helt vanlig gammeldags mineral gearolje …

B1418F30-EE37-4A8F-B3AB-BA6E50DFE020.jpeg
Smøringa er vel beregnet for kjede uten o-ringer? Usikker på hva som er originalt.
Veit at Scott-oiler etter sigende bruker ett rapsoljebasert smøremiddel.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Vil tro smøresystemet fungerer når jeg kommer så langt … Ja det er forberedt for vanlig kjede, altså ikke o-ring kjede.

Byttet til tidsriktige støtdempere bak med refleks på Z1A’n i dag.
1257378E-5900-42CE-A406-0AC097B1C8AF.jpeg
Har byttet tenningslås så jeg får samme nøkkel til alle låsene på KZ’n (rattlås, setelås, tanklås og tenning), i samme slengen bytta jeg alle lyspærer på panelet, komplett kabelpakke fra panel og i lykta, alle gummiforinger, pakninger, festeskruer etc. Byttet ut chrom kopper på klokkene til nyoverhalte standard sorte.

Demontert klokkene som skal full overhales med nye tallskiver og lakke husringer +++ I den forbindelse har jeg montert repro klokker (1200 pr stk) til de originale blir ferdige.

Oppdaget att lykteinnsatsen i hovedlampa var løs så her må det mangle noe, demonterte men det ser ut som det er feil lykteinnsats. Må en tur innom MC Partner i morgen så løser deg seg :)
1BAED600-5C23-44D7-88BC-ED22BE0AEF49.jpeg
4A4906DD-06DD-4EFB-88AB-AD3CF47C6486.jpeg
1AA80D49-FB1E-42CD-BA9C-7797A80B7C2B.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av Jompa »

Du kan også prøve Kawaspecialisten hvis han enda driver med butikken i Porsgrunn.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: 29 jul 2022, 19:42 Du kan også prøve Kawaspecialisten hvis han enda driver med butikken i Porsgrunn.
Jompa, tror jeg har handlet noe av alle som har butikk eller selger nytt og brukt til eldre Kawasaki ;) Det blir mest fra MC Partner da butikken er 5 minutters kjøretur fra her og de er veldig hjelpsomme når jeg har noe på hjerte :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Flott lys i disse repro klokkene … :)
831929C8-AD07-48F6-AC27-0A122CAD4309.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Montering av nytt spedometer i påvente overhaling av originale ND klokker!

For ordens skyld må jeg legge til info på kilometerstand ved montering av repro klokke 29.07.2022 som viser KM/H og den originale viste MPH. Selv regnet jeg om med 1,60 men Google regner med flere desimaler og får litt høyere tall :O

Konvertering fra miles til kilometer. Konverteringsfaktoren er 1,6093440006147 og klokka viser 36050,6 og da blir det totalt 58017.81683 km

Altså 29.07.2022 er kilometerstand 58018 KM :thumleft
024179C3-CB8A-4749-8F2C-F047EA0974E8.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det ble ny hovedlykt innsats da den gamle selvfølgelig ikke passet og hang løst i lykteringen. Skulle aldri vært der! Måtte også kjøpe ny vaier til turteller da hylsa som skal skrus til turteller var sprekt og kunne ikke skrus til med fingerkraft. Ble veldig fornøyd med resultatet :thumleft
5653220F-1B81-4435-A9AF-E6C23A3FFBE3.jpeg
335D03DB-B192-4E60-ACC7-FA134B8217B8.jpeg
A06850E2-4951-4431-8FBF-4E64954ED9F4.jpeg
Kontakt med 2 ledninger inne i hovedlykta :scratch

Nå ser alt ut til å funke og kobla, har 2 ledninger med en kontakt på til overs … Hva er denne kontakten til? Det må jeg finne ut av :)
13DB58C6-9E98-4EE2-AE23-22435667CFAE.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Da fikk jeg svar på hva kontakta i lykta var til, lydsignal til blinklyset som sikkert alle har fjernet på grunn av lyden selvfølgelig :D
974D8079-171E-4209-A2A4-C26A01B0C8EF.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 31 jul 2022, 12:17 Ble veldig fornøyd med resultatet :thumleft
Ser veldig, veldig bra :thumleft !
Så er spørsmålet: hvor og når kan vi møtes for å se nærmere på klassikeren :crazy: ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Det må vi få til AJ, starter på jobb igjen i morgen og dermed ferdig med tre ukers ferie. Foreløpig planlagt mc tur nå er MCsiden treff :thumleft utenom daglig kjøring.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

'e
dypen skrev: 31 jul 2022, 23:27 Det må vi få til AJ, starter på jobb igjen i morgen og dermed ferdig med tre ukers ferie. Foreløpig planlagt mc tur nå er MCsiden treff :thumleft utenom daglig kjøring.
:twothumbs:
Veldig bra!
Gleder meg :D !
Tar gjerne en tur til f. eks. Mortens Kro for en middag og nysgjerrig kikk på Kawa 900'en, jeg! :D
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Tenkte på samme sted men det føles litt urimelig med tanke på distanse for deg vs meg, men med tanke på alder på sykkel er det kanskje best å holde seg i gangavstand fra hjemme :D Vi får til en middag der AJ og forsøker denne uke, forsøker med torsdag hvis jeg ikke har noe som allerede er avtalt :thumleft Sjekker det etterpå …
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Hva med onsdag ca kl 16:00 AJ … passer det :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 01 aug 2022, 15:23 Hva med onsdag ca kl 16:00 AJ … passer det :)
Høres ut som en fortreffelig plan!
Litt utrygt vær, men meldt skyet oppholdsvær.
Så hvis disse prognosene holder så har vi en avtale; Morten's Kro kl. 16:00 onsdag 3. august :thumleft .
Gleder meg :) !
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 01 aug 2022, 19:08 Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
Da holder vi av torsdagen også :) . Passer begge dager for meg. Med enten nyservicert 1290 eller Duke'en, som bare blir artigere og artigere å kjøre :crazy: !
Vi ser det an i morgen. Værmeldingene endrer seg jo gjerne fra dag til dag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

Vært ute for å teste speedometeret på KZ’n i dag og begge klokkene funka og var kjempefine.

Tok en tur med Z1A’n for å toppe bensintanken med 98 oktan men også for å få på noen få kilometer.

Har nå bytta plass på løftebordet og fått Z1A’n opp :)
A86EE7E9-9F83-4E2B-BC07-DAA820C49B37.jpeg
12E72936-ED71-44DF-9EB8-5FF41C336D7C.jpeg
46240920-AD39-42E7-8EDE-476BC62F61C1.jpeg
9E3EA9AF-95E8-4DD2-A1EC-3842C8E1D616.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7129
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av dypen »

AJ skrev: 01 aug 2022, 19:20
dypen skrev: 01 aug 2022, 19:08 Forutsatt vi har oppholdsvær på onsdag, jeg kan også på torsdag som ser veldig bra ut med tanke på været :thumleft
Da holder vi av torsdagen også :) . Passer begge dager for meg. Med enten nyservicert 1290 eller Duke'en, som bare blir artigere og artigere å kjøre :crazy: !
Vi ser det an i morgen. Værmeldingene endrer seg jo gjerne fra dag til dag.
Den er god, da har vi en avtale :)
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39848
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Garasjetid Z1A & KZ900A4

Legg inn av AJ »

Du verden! for noen flotte sykler :yeyeye !!
Noe særlig mer er det ikke å si om den saken fra min side.
Annet enn et jeg gjerne kan innrømme en god porsjon misunnelse ;) .
Men det går det fint an å leve med :) .
Ser fram til å kikke nærmere på et av disse MC-smykkene i løpet av et par-tre dager :twothumbs: .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Svar