Noen som har forslag til lignende sykler jeg bør vurdere?
Å nei jeg skal ikke ha meg en KTM bare så det er sagt før ktm kulten her inne kommer
I den prisklassen og det segmentet tror jeg ikke du går feil med en Tracer. KTM har du allerede utelukket. Det nærmeste du kommer da hvis du evt. vil ha noe litt råere med tanke på motor er nok en sykkel ala 1250GSA, Triumph Explorer 1200 etc. men da snakker vi nok 100k opp i pris med en gang. Mer at det da ikke bare er motoren du betaler for, men bedre dempere og generelt en mer "seriøs" sykkel.xavi0n skrev: 03 aug 2022, 20:28 Er det jeg lener mot, men lite til ingen erfaring med sykler i den klassen, så gøy å høre om noen har en ide om noe jeg bør sjekke ut
That was å bold assumption
Kanskje? Men i praksis tror jeg bruksområdet til de fleste som kjøper 1250 GS er veldig likt det man ser i fra dem som kjøper Tracer 900. Det er også en veldig lik sittestilling på 1250 GS og Tracer 900 og mange av de samme fordelene med tanke på bagasjekapasitet, værbeskyttelse osv.
Sier ikke at de er direkte konkurrenter, men slik som jeg ser det er 1250 GS det nærmeste man kommer en oppgradering til Tracer 900. Sittestilling og bruksområde er veldig likt, og selv om GS1250 fungerer godt offroad så er det ingen tvil om at de ser mest veibruk og at de har feks 19 toms forhjul i stedet for 21", og at GS1250 sin demping er mer veifokusert enn rene adventure sykler som feks KTM 1290 eller Africa Twin.Bjerknez skrev: 04 aug 2022, 00:24 1250 GS og Tracer 9 er ikke og vil aldri bli direkte konkurrenter. Tracer er en helt vanlig nakensykkel med vindskjerm og LITT mer bakkeklaring. 1250 GS er en Adventure sykkel og bygget mer for offroad med tanke på dempere etc. den koster også 100k ish mer.
Dette er jo absolutt en god beskrivelse.. :) De aller fleste som kjøper Adventure sykler kjøper dem av samme årsaker som folk kjøper SUV. Du sitter høyt oppe, du har god værbeskyttelse, god bagasjeplass, de er komfortable over lange avstander og fungerer godt hvis du skulle begi deg inn på en grusvei med litt dårlig standard. Samt 19 eller 21" forhjul betyr at du ikke kjenner en eneste hump i veien når du kjører forbi. Og så er det denne offroad-stilen da, du ser litt mer ut som en skikkelig villmarksmann på en Adv sykkel kontra en GT/Sport Touring sykkel? :)I mine øyne blir det å kjøpe en gs for å kjøre landevei litt som å kjøpe en landcruiser fordi det er snø i oppkjørselen.
Den naturligste oppgraderingen til Tracer slik jeg ser det hvis man skal styrke sykkelens nåværende egenskaper og ikke endre dem er kanskje en BMW S1000XR som også er en ren gatesykkel med vindskjerm og litt mer høyreist enn lillebroren S1000R.SilverSmurfer skrev: 04 aug 2022, 00:41Sier ikke at de er direkte konkurrenter, men slik som jeg ser det er 1250 GS det nærmeste man kommer en oppgradering til Tracer 900. Sittestilling og bruksområde er veldig likt, og selv om GS1250 fungerer godt offroad så er det ingen tvil om at de ser mest veibruk og at de har feks 19 toms forhjul i stedet for 21", og at GS1250 sin demping er mer veifokusert enn rene adventure sykler som feks KTM 1290 eller Africa Twin.Bjerknez skrev: 04 aug 2022, 00:24 1250 GS og Tracer 9 er ikke og vil aldri bli direkte konkurrenter. Tracer er en helt vanlig nakensykkel med vindskjerm og LITT mer bakkeklaring. 1250 GS er en Adventure sykkel og bygget mer for offroad med tanke på dempere etc. den koster også 100k ish mer.
Så hvis du skulle ha brukt 100k ekstra i forhold til en Tracer 900 for å få en sykkel som dekker de samme behovene men har bedre demping og kraftigere motor så er det gjerne GS1250 du ender opp med.