Gammelgutts gjøren og laden.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Du monterter busspeil ja...... 

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
I dag var jeg på besøk hos Smia MC i Svelvik. Som vanlig gikk turen via omveier, fra Sandvika til Sollihøgda-Skaret-Lier-Drammensbrua-Vestfossen-Eidsfoss-Hof-Sande-Svelvik. Før Eidsfoss ble jeg forbikjørt av en 1200GS som jeg hang meg på til jeg svingte av mot Sande, han skulle visst hvor liten sykkel jeg kjører. I første venstresvingen i kleivene ned mot Sande kom det en campingbil midt i veien, føreren kjørte forbi en tråsykkel midt i svingen. Like før svingene mellom Sande og Svelvik løp det et rådyr over veien og etter svingene møtte jeg onkel blå.
På Smia traff jeg Rogg og frue og Cheron og Hijol HG. Traff også tre andre som jeg har møtt før. Etter et par timer og like mange kaffekopper gikk turen videre. Drammen-Hyggen-Klokkarstua (Shellstasjonen) der jeg inntok den vanlige baconburgeren. Så en tur til Holmsbu der jeg hilste på kjente. Så fra; Holmsbu-Klokkarstua-Sætre-Årås-Midtbygda-Heggedal-Asker-Sandvika. Da jeg kjørte fra Holmsbu fikk jeg litt av en haggelskur, vindskjermen var helt hvit. Like før Sætre var det bare fint vær og tørre veier. Det ble en "kort" søndagstur på 25 mil.
2008:......26000 km
2009:......32000 km
2010:........3770 km
På Smia traff jeg Rogg og frue og Cheron og Hijol HG. Traff også tre andre som jeg har møtt før. Etter et par timer og like mange kaffekopper gikk turen videre. Drammen-Hyggen-Klokkarstua (Shellstasjonen) der jeg inntok den vanlige baconburgeren. Så en tur til Holmsbu der jeg hilste på kjente. Så fra; Holmsbu-Klokkarstua-Sætre-Årås-Midtbygda-Heggedal-Asker-Sandvika. Da jeg kjørte fra Holmsbu fikk jeg litt av en haggelskur, vindskjermen var helt hvit. Like før Sætre var det bare fint vær og tørre veier. Det ble en "kort" søndagstur på 25 mil.
2008:......26000 km
2009:......32000 km
2010:........3770 km
Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
Skruinga i garasjen er gratis. Og det haster ikke med betaling heller. Send en SMS før du dukker opp, jeg står midt i askesuppa men burde være hjemme om 10 dager hvis islendingene ikke går helt amok.
Skruinga i garasjen er gratis. Og det haster ikke med betaling heller. Send en SMS før du dukker opp, jeg står midt i askesuppa men burde være hjemme om 10 dager hvis islendingene ikke går helt amok.

Nå glemte jeg å ta høyde for aska for innkommende fligther fra Asia og videre opp til Norge. Uten vrange askespyende islendinger så tar det ca 7 dager. Richard averterer med 3 til 5 dager men min erfaring er 7 til 8 dager.Kan muligens ta noe lengre tid nå? Delene pakkes nå og sendes senest i morgen.
Alt i alt blir det jo billigere enn hva Mizzuki skal ha for bare støtten. Drevet er jo ikke dyrt pr. tann sammenliknet med hva det koster pr. tann hos tannlegen.Pollti skrev:Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
Jeg har gitt opp alt som har med Mizzuki å gjøre. Ekstremt dyre, usikker leveringstid,og vag indikering om levering gidder jeg ikke. Bakdelen er at jeg har lagt meg ut til det ekstreme med den lokale forhandeleren av Castrol olje. Jeg har dog funnet en trivelig butikk i Kongsberg som har bra priser på Castrol. Så da drar jeg heller dit og tar ovale helger med Haus Gestapo samtidig. Det sender nok literprisen opp i skyene men HG er blid etterpå ihvertfall. Noe må man jo ofre for familielykken .
Tok en tur til Porsgrunn for å kjøpe noe spesialmaling til eksosanlegget, malingen skal tåle 980 grader. Var innom Mizzuki og fortalte at jeg er fornøyd med Hyosungen og sjefen der var så blid. Rett nedenfor firmaet er det en rundkjøring og da jeg bremset ned der på vei hjem ig jen hadde jeg nesten ikke forbrems. Kikker ned på forhjulet og der er det fullt av olje, simringen på venstre fjærbein er lekk. Snur i rundkjøringen og kjører tilbake til Mizzuki og går inn igjen og forteller hva som har skjedd og spør om dette er vanlig. Da var det en sjef der som ikke var blid og viser til at jeg får kontakte verkstedet jeg bruker.
Det ble 33 mil.
2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.........4100 km

Det ble 33 mil.
2008:.......26000 km
2009:.......32000 km
2010:.........4100 km
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Gammelgutt har glimt i øyet og mange fine ordkombinasjoner med ofteGammelgutt skrev:Alt i alt blir det jo billigere enn hva Mizzuki skal ha for bare støtten. Drevet er jo ikke dyrt pr. tann sammenliknet med hva det koster pr. tann hos tannlegen.Pollti skrev:Støtta di kommer på USD 45. Men drevet var dyrt, jeg grein litt så prisen ble USD 25. Frakt blir på underkant av USD 50 tenker jeg og delene ankommer neste uke. Alt i alt blir det i overkant av NOK 600-700 tenker jeg. Må finregne litt på hvordan frakten skal deles. Totalt har jeg bestilt deler for USD 330 inkl frakt så kan du leke med kalkulatoren selv. Total frakt for hele smala er USD 100.
artige sluttpoeng!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Var det ikke Castrololje jeg så i butikken til Lillebror MC. De holder til rett etter avkjøringen fra E6 til Drøbak. Lillebror er forhandler av Hyosung og har verksted.Pollti skrev:Jeg har gitt opp alt som har med Mizzuki å gjøre. Ekstremt dyre, usikker leveringstid,og vag indikering om levering gidder jeg ikke. Bakdelen er at jeg har lagt meg ut til det ekstreme med den lokale forhandeleren av Castrol olje. Jeg har dog funnet en trivelig butikk i Kongsberg som har bra priser på Castrol. Så da drar jeg heller dit og tar ovale helger med Haus Gestapo samtidig. Det sender nok literprisen opp i skyene men HG er blid etterpå ihvertfall. Noe må man jo ofre for familielykken .
Det blir lite kjøring om dagen, har lekkasje på fremgaffelen og nå er bakdemperen lekk, altså ingen moro. Har bestilt deler hos Lillebror MC, men Mizz(lykka)uki bruker tid.
I dag kan jeg gratulere meg selv, har foretatt min første bestilling på nettet. Har bestilt nye Pirelli Diablo dekk på Dekkonline. Koster meg 1465 kr. Hørte på pris hos en leverandør, 2600 kr uten omlegg/avbalansering. Har jo byttet dekk på bil/moped/trillebår og buss uten omleggsmaskin tidligere, så regner ikke med at det byr på problemer.
Går fra 150/70 bak til150/60, det vil si at jeg får senket sykkelen 15mm. Senker den foran også ved å flytte gaffelbena like mye i styrekrona. 1,5 cm vil nok hjelpe godt når det gjelder å nå ned til bakken, 2009 modellen har 2 cm høyere setehøyde enn tidligere modeller.
Å som jeg gleder meg til alt er i orden igjen, da blir det vel søndagslunsj i Setesdalen i år også.

I dag kan jeg gratulere meg selv, har foretatt min første bestilling på nettet. Har bestilt nye Pirelli Diablo dekk på Dekkonline. Koster meg 1465 kr. Hørte på pris hos en leverandør, 2600 kr uten omlegg/avbalansering. Har jo byttet dekk på bil/moped/trillebår og buss uten omleggsmaskin tidligere, så regner ikke med at det byr på problemer.
Går fra 150/70 bak til150/60, det vil si at jeg får senket sykkelen 15mm. Senker den foran også ved å flytte gaffelbena like mye i styrekrona. 1,5 cm vil nok hjelpe godt når det gjelder å nå ned til bakken, 2009 modellen har 2 cm høyere setehøyde enn tidligere modeller.
Å som jeg gleder meg til alt er i orden igjen, da blir det vel søndagslunsj i Setesdalen i år også.

Fikk svar fra Richard. Han tror ikke det er noen god ide å prøve 650 bakdemper på 250en din, dette av flere grunner. Sjekk med Lillebror om dette også går på garanti og hvor lang leveringstid det er. Vil du jeg skal bestille fra Richard så gjør jeg gjerne det men da kan vi jo hive på simmerringene til forgaffelen samtidig og han sender delene direkte til deg. Og regninga til meg
På siste sending ble det null i tolltull, ikke mva engang ble det.
Jeg skjønner ikke helt dette tollgreiene jeg så jeg sjekket med tollvesenet for å vite om det kom ekstra regning. Det gjør det visstnok ikke etter som de sa før de takket for interessen for å oppfylle lovverket fullt og helt
Forresten så kan simmeringer skaffes til forgaffel over natta fra Sverige. Ånkli go Hyosung orginal del. Bakdemper har jeg ikke undersøkt. Vil du beholde den så ville jeg vurdert å oppgradere bakdemperen til ånkli god kvalitet. Forgaffel ringene kan en ikke klage på etter 26K km syntes jeg. Klokere hoder enn meg forteller meg at de skal lekke etter 1 år og lekker de ikke så burde oljen vært byttet uansett. På Cagge så lekker de etter ca 1,5 år og jeg kjører ikke hardt. Bakdemperen er gass demper og den er fremdeles bra.

På siste sending ble det null i tolltull, ikke mva engang ble det.

Forresten så kan simmeringer skaffes til forgaffel over natta fra Sverige. Ånkli go Hyosung orginal del. Bakdemper har jeg ikke undersøkt. Vil du beholde den så ville jeg vurdert å oppgradere bakdemperen til ånkli god kvalitet. Forgaffel ringene kan en ikke klage på etter 26K km syntes jeg. Klokere hoder enn meg forteller meg at de skal lekke etter 1 år og lekker de ikke så burde oljen vært byttet uansett. På Cagge så lekker de etter ca 1,5 år og jeg kjører ikke hardt. Bakdemperen er gass demper og den er fremdeles bra.
Bakdemperen burde da gå på garantien, den har bare gått 900 mil. Den originale ble byttet på 1700 mil på garanti. Den hadde vel vært dårlig en stund men jeg merket det ikke før jeg satte meg på en ny sykkel. Nå vet jeg det at dersom jeg setter meg litt hardt ned på sykklen og sidestøtten slår i bakken, da er demperen dårlig. Vasket den godt for en tid siden og nå kan jeg se at den lekker.
Ho ho. Sjekk til uka. Står på farta til steder hvor internett er uvanlig så jo raskere du får en avklaring jo bedre hvis du vil unngå driftsstans. I morgen skal jeg prøve å få på fjæra til senterstøtta. Det blir Mein Kampf ser det ut til. 

Kanskje det er lettere å sette på fjæra først og så presse støtten til festet?.