dypen skrev: 27 aug 2022, 16:23
AJ skrev: 29 mar 2022, 21:30
Ikke 100 % touringdekk, men likevel; Mitas Terra Force-R, et 90 % (asfalt) og 10% (grus) dekk, som holder lenge. Mer enn 14000 km. på min KTM 1290 SA, hver gang.
Mitas har også et rent touringdekk, som jeg ikke husker navnet på.
Uansett så er jeg overbevist om at Mitas er et ganske så undervurdert dekkmerke, som aldri nevnes når MC-dekk diskuteres.
Den nye 1290’n leveres med Mitas dekk og Jon Grevæg på Spinnin Wheel AS Mysen kunne fortelle att dekkene var sluttkjørt på 6500 km på Norkappturen nå i sommer så han kjørte veldig forsiktig siste del av turen i frykt for å ikke komme hjem …
Min erfaring med fabrikkmonterte dekk er det dobble men det var Pirelli Scorpion dekk …
Men, kjøre så langt sammenhengende blir litt annerledes vs mange småturer.
Rare greier...
Nå har jeg riktignok ikke kjørt til Nordkapp i en helgesmell som Grevæg på Mitas, men likevel lange strekninger, som i fjor på forumturen til Saltstraumen og Kystriksveituren i 2019, var det vel?
Og
ingen negative erfaringer eller opplevelser med Mitasdekkene.
Selv ikke på det våte føret vi hadde på fjorårets forumtur.
Og altså mellom 14 og 15K til dekkmønsteret har vært nede på sliteindikatorene (TWI).
Alt ser ut til å ligge an til det samme på de som sitter på sykkelen nå også.
Litt morsomt og egentlig ganske interessant å ha slike erfaringer med outsidere, noe en må kunne si Mitas er I forhold til de merkene massene foretrekker :) .
Samme gjelder kjede. Har så langt byttet en gang løpet av 71K kjørte km. til det samme som sykkelen blir levert med, nemlig tsjekkiske CZ 525 SDZZ. Bare gode erfaringer så langt.
Også en outsider...

.