Jeg har respekt for "Lars monsen" mentaliteten din. Det er ikke alle som er like ivrig med å slå opp telt som deg. De fleste backer fort ut. Meg inkludert. Å slå opp telt når det er vått etc. er det siste jeg gidder å styre med. Faktisk liker jeg ikke telt i det hele tatt. Bare styr. Jeg finner rett og slett ikke roen når jeg må styre med telt.kjellv skrev: 17 aug 2022, 23:26 Det ble en tur over fjellet fra Hemsedal slik Olav K foreslo. Rett så trivelig strekning, og underskriver anbefalingen hans.
Men i dag var skydekket lavt, og var innimellom i tjukk tåke, Teltovernatting fristet ikke i dag
Kjørte ned til Gol og handlet mat og øl før jeg fortsatte til Nesbyen og inn i fjellet vestover. Brukte to timer på leting etter egnet sted for villcamping med telt eller hengekøye, men som også ga mulighet for litt tjuvfiske. Det var jammen ikke enkelt. Her oppe er alle sideveier som tar av i retning åpent vann stengt med bom. Å sette igjen sykkelen på veiskuldera er ikke aktuelt!
Så jeg kom ut igjen ved Geilo, og kjørte sørover igjen mot Gol. Litt etter Ål fant jeg en campingplass ved elva og landet der. Fikk satt opp lavvoen ved siden av teltet til en ung italiensk motorsyklist som er på vei hjem etter tur til Nordkapp. Har sittet å pratet med ham i hele kveld. Riktig trivelig har det vært.
Jeg håper teltet tørker opp i morgen formiddag, det var skikkelig vått da jeg pakket det ut. Det er det forsåvidt ennå.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Egentlig kan jeg ikke engang si at jeg backer ut heller for jeg har faktisk ike sovet i telt en eneste gang som motorsyklist. Jeg sov en gang under åpen himmel i sovepose. Det var jo helt sinnsykt deilig, men da var været perfekt og selvsagt ikke nedbør.
Vi ses på treffet til lørdagen kjellv. Jeg regner med jeg er på plass når dere kommer tilbake fra turen deres. Jeg oppholder meg da i en av hobbit hyttene som ligger i andre enden av campingplassen. Der hvor bobil plassen er. Men svinger nedom hytteområdet før jeg lesser av for å se om dere er der :)
God tur videre :)