MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- Audi Mannen
- Innlegg: 771
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
- Sted: Ytre Nordmøre
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Den så veldig mye bedre ut enn de runde som du beskriver. Dette er ikke noe som skjemmer ut sykkelen.
Ducati Multistrada V4S - 2021
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Så langt veldig fornøyd med denne "dingsen" :) .Audi Mannen skrev: ↑16 aug 2022, 12:53 Den så veldig mye bedre ut enn de runde som du beskriver. Dette er ikke noe som skjemmer ut sykkelen.
Det neste blir et GPS styrefeste, som jeg håper blir like bra.
Jeg liker å se kartet når jeg bruker GPS, men med den nye tankveska er ikke dette mulig når GPS/mobiltlf. legges i kartlomma pga. stuket på tanken er feil vei, vekk fra føreren i stedet for mot føreren...
Derfor er det bestilt noen monteringsdeler fra Kina, som forhåpentligvis gjør plasseringen av Tomtom GPS'en bedre enn om den ligger i kartlomma på tankveska.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 784
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: BMW 1250
- Sted: Vestfold
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da fikk jeg tatt årets 2 mc vask
Innsåpet med Biltema vask
Ferdig blåst og tørket
Innsåpet med Biltema vask
Ferdig blåst og tørket
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Da kom det en åpenbart hurtigekspedert styredings til, denne gangen fra Kina .
En RAM feste tilpasset greie, som gjør at jeg nå også har solid feste til Tomtom GPS'en på Duke'en. Så får man se hvor ofte dette blir brukt.
Funket i hvert helt utmerket på testturen etter monteringen i dag.
Kjekt å ha, men nå tror jeg det ikke blir ekstrautstyr på denne rasende morsomme motorkrabaten :) .
Originale passasjerhåndtak, som er ekstrautstyr på Duke 390 i Norge, er på plass, mest for å være en slags brakett for softbagløsningene jeg bruker. Radiatorbeskytter fra Evotech kom på plass for en stund siden og nå altså dobbel USB kontakt fra Daytona og dette RAM tilpassede styrefestet fra noe som ganske sikkert en en ivrig fsamiliebedrift i Kina .
Her noen bilder:
En RAM feste tilpasset greie, som gjør at jeg nå også har solid feste til Tomtom GPS'en på Duke'en. Så får man se hvor ofte dette blir brukt.
Funket i hvert helt utmerket på testturen etter monteringen i dag.
Kjekt å ha, men nå tror jeg det ikke blir ekstrautstyr på denne rasende morsomme motorkrabaten :) .
Originale passasjerhåndtak, som er ekstrautstyr på Duke 390 i Norge, er på plass, mest for å være en slags brakett for softbagløsningene jeg bruker. Radiatorbeskytter fra Evotech kom på plass for en stund siden og nå altså dobbel USB kontakt fra Daytona og dette RAM tilpassede styrefestet fra noe som ganske sikkert en en ivrig fsamiliebedrift i Kina .
Her noen bilder:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
1290’n er vel rimelig gretten om dagen siden du duller så med 390’n :)
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Tru'kke det, egentlig.
Men merker at den er kjøresugen, ja - når den får seg en tur .
To alen av samme stykke, som vi sa i gamle dager.
Begge har sine sider som knapt slutter å fascinere meg.
KTM 1290 har jeg jo kjørt i mer enn 125000 km, men Duke'en så langt har "lagt på seg" vel 4000.
Og det blir bare morsommere og morommere å kjøre denne.
Og nå er den altså også klar for langturer med lademulighet, som jeg har savnet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Domino
- Innlegg: 1066
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Ikke i dag. Men for to dager siden. Da bytta jeg speedometerwire. Det tok meg ganske nøyaktig en time inkludert litt bæring av verktøy mellom innebod og utebod og bittelitt fundering. Har ikke testa ennå, satser på en tur i morgen.
- Olav K
- Innlegg: 2636
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Akkurat nå... pakker siste rest for et realt eventyr
Blir 2-3 spennende uker på hjul nå
Blir 2-3 spennende uker på hjul nå
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Canutus
- Innlegg: 477
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har mc'en fått nye klosser montert, så får vi se om det blir rom for en liten prøvetur på kvelden. Og JA, jeg HAR husket å pumpe klossene inntil skivene. Den tabben har jeg gjort på bil i en felles mekkegarage som fantes på -90tallet i Bergen
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Montert 25.mm risere.
Hele "jobben " tok et kvarter og jeg er 98% fornøyd.
Bryterkonsollen på venstre side tar såvidt borti kåpa når styret er vridd helt over til høyre.
Håper å få prøvekjørt sykkelen mez "høyt styre" før det blir tid for vintetparkering.
Hele "jobben " tok et kvarter og jeg er 98% fornøyd.
Bryterkonsollen på venstre side tar såvidt borti kåpa når styret er vridd helt over til høyre.
Håper å få prøvekjørt sykkelen mez "høyt styre" før det blir tid for vintetparkering.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Tenker du blir fornøyd med dette.
Satte på styrehevere på 2 cm. på 1290'en mot slutten av sesongen i år. Merkbar forskjell til det bedre med behageligere armstilling på styret. Burde gjort det mye tidligere, men de jeg kjøpte fra tsjekkiske Marselus for ganske lenge siden var blitt gjemt og glemt inntil jeg altså fant dem igjen på seinsommeren i år.
Helt uproblematisk montering og ingen utfordringer med kabellengder og deler/deksler som kommer i berøring med styrekonsoller eller andre ting.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6988
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Så langt er jeg fornøyd.
Tok en times prøvetur nå I kveld både i 50sone og litt mer landlige veier.
Det virker som trykket på håndleddene er mindre nå enn før styret ble hevet.
Over 90 sørger fartsvinden for at armene er avlastet.
Tror det var en god investering.
Tok en times prøvetur nå I kveld både i 50sone og litt mer landlige veier.
Det virker som trykket på håndleddene er mindre nå enn før styret ble hevet.
Over 90 sørger fartsvinden for at armene er avlastet.
Tror det var en god investering.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Vedrørende sittestilling så får jeg raskt svar på hvordan det oppleves når jeg prøver en fremmed sykkel, men mine egne sykler som er justert slik jeg ønsker over tid vil jeg ikke oppdage den siste finpussen før jeg har kjørt lenge så jeg begynner å bli sliten. Spesielt en opplevelse etter hele dagen på sykkelsete, følte jeg hadde for mye vekt på armene som førte til ettermontering av styreforhøyere. På slike dager er det også behov for å avlaste baken, kunne da tenkt meg større flate på fothvilere i stedet for de små originale.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- Tore L
- Innlegg: 800
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
I dag har jeg kjørt sykkelen til KUS i mysen for vinter lagring, vask polering og service - så da er det vell egentlig bare å vente på neste sesong :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Her er alle bortsett fra cbr`n parkert for sesongen-håper på en siste fin tørr kald tur i sol.
Ellers så venter jeg på 790`n til guttungen som skal inn her i vinter.
OG det står en Triumph Bonneville på løftebukken for gjennomgang og rep i vinter.
Ellers så venter jeg på 790`n til guttungen som skal inn her i vinter.
OG det står en Triumph Bonneville på løftebukken for gjennomgang og rep i vinter.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后