rolf-arne skrev: 20 sep 2022, 21:16
Ikke vær bekymra om det blir mange bilder med Scambleren på -- begynner å se litt nøyere på den nå... håper at pengeboka sier stopp - med store Bokstaver..
Man må være forberedt på å slå av en prat med ymse folk som kommenterer sykkelen, selv eldre damer synes den er fin

Er litt stas da, fikk sjelden skryt når kjørte KTM...
AJ skrev: 20 sep 2022, 21:28
Lite bagasje med på turen, ser det ut som...
Hvordan overnatter du? For det ble vel overnatting også på denne turen?
Hotell eller hytte?
Ble hotell. Hadde 2 bonusovernattinger på hotels.com så de første 2 nettene ble nesten gratis. Planen var å kjipe på maten, røyk på smell første kvelden med bedre biffmiddag med rødvin og par øl :) Og ble restaurant i går. Men prøvde å kjøpe mat og drikke på dagligvare og ikke bensinstasjon/restauranter.
Planen var egentlig å dra fredag, bruke 2 dager til Bergen og ta søndagen kjøre-fri og besøke slekta der borte (og gratis overnatting). Men slik skulle det ikke bli. Usikre prognoser på Vestlandet gjorde at avventet avreise til lørdag så allerede da redusert til bare en kveld til besøk siden måtte være tilbake tirsdag (i dag). Hadde ikke lyst over Hardangervidda, har nesten frosset i hjel over der før
Og ruten søndag var allerede en +40mil dag uten Blåsjø som ble tipset om tidligere i tråden:
OttoL skrev: 22 mai 2022, 21:11
Om du tar den turen AJ ( Jøsenfjorden til Suldal) sving av ved Gullingen og kjør opp fjellet til Blåsjø , kanon tur og fin vei inn i fjellet. (bomvei).
Så for 2. gang i år kjørte jeg opp mot Gullingen, en av mine favorittveier selv uten Blåsjø:
Bestemte meg ikke før avkjøringen til Blåsjø...og resten er historie. Som Otto sier, kanontur og altså asfalt helt opp og innover men med grusalternativer også. Var skeptisk til om ville være kaldt, ligger på over 1000moh, men selv om litt kaldere der var det overraskende mildt og kjempefint med sol og lite vind
Siste er Blåsjø, Norges største vannmagasin visstnok, men se vannstanden på fjellsidene, litt stusselig
Så brukte selvfølgelig altfor mye tid der oppe så ga opp Bergen, ville blitt borti midnatt før kom fram, er så kaldt om morran nå så startet ikke å kjøre før 10:30. Ble dermed Haugesund så søndagens rute ble
SLIK. Må forøvrig si at til å være hovedvei er Rv13 veldig bra, moderat trafikk (hjalp nok at søndag) og mye fine svingete partier