Nei, Rocket er ikke en sykkel for alle, det er helt sikkert.SilverSmurfer skrev: 09 aug 2022, 10:44Fair enough, Rocket er ikke i det hele tatt min type sykkel, men jeg må jo innrømme at den er smellvakker.

Nei, Rocket er ikke en sykkel for alle, det er helt sikkert.SilverSmurfer skrev: 09 aug 2022, 10:44Fair enough, Rocket er ikke i det hele tatt min type sykkel, men jeg må jo innrømme at den er smellvakker.
KalsiumKlorid er salt.Nomade skrev: 09 aug 2022, 09:48 Litt forskjellige metoder for å forhindre veistøv på grusveier, men jeg vet at de også som i gamle dager bruker kalsium.
Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:39Jeg tar det uansett som et komplementSilverSmurfer skrev: 09 aug 2022, 10:38Du kjører vel heller ikke så mye grus? Og heller ikke på vintern?Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:29 Er mange sauer som har kommet bort til min sykkel også, men dem har ikke slikket på den. Dem står bare å stirrer på den. Noe jeg forsåvidt skjønner godt...![]()
![]()
Så om jeg skal kommentere i verste mening er det bare sauer og likesinnede som stirrer på Rocket,en.Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:29 Er mange sauer som har kommet bort til min sykkel også, men dem har ikke slikket på den. Dem står bare å stirrer på den. Noe jeg forsåvidt skjønner godt...
Ja, det kommer litt ann på hvordan velger å se det. Jeg ser nok litt mer positivt til tilværelsen enn det. Kanskje fordi jeg faltisk har en sykkelJompa skrev: 26 aug 2022, 20:32Så om jeg skal kommentere i verste mening er det bare sauer og likesinnede som stirrer på Rocket,en.Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:29 Er mange sauer som har kommet bort til min sykkel også, men dem har ikke slikket på den. Dem står bare å stirrer på den. Noe jeg forsåvidt skjønner godt...
Puhhh der kom endelig svaret.Bjerknez skrev: 26 aug 2022, 23:40Ja, det kommer litt ann på hvordan velger å se det. Jeg ser nok litt mer positivt til tilværelsen enn det. Kanskje fordi jeg faltisk har en sykkelJompa skrev: 26 aug 2022, 20:32Så om jeg skal kommentere i verste mening er det bare sauer og likesinnede som stirrer på Rocket,en.Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:29 Er mange sauer som har kommet bort til min sykkel også, men dem har ikke slikket på den. Dem står bare å stirrer på den. Noe jeg forsåvidt skjønner godt...![]()
Ja, det hender noen ganger at det kan ta en time eller to før jeg svarer. Men er man tålmodig, så vil man til slutt bli belønnetJompa skrev: 27 aug 2022, 00:02Puhhh der kom endelig svaret.Bjerknez skrev: 26 aug 2022, 23:40Ja, det kommer litt ann på hvordan velger å se det. Jeg ser nok litt mer positivt til tilværelsen enn det. Kanskje fordi jeg faltisk har en sykkelJompa skrev: 26 aug 2022, 20:32Så om jeg skal kommentere i verste mening er det bare sauer og likesinnede som stirrer på Rocket,en.Bjerknez skrev: 09 aug 2022, 10:29 Er mange sauer som har kommet bort til min sykkel også, men dem har ikke slikket på den. Dem står bare å stirrer på den. Noe jeg forsåvidt skjønner godt...![]()
![]()
Det er bare en av mange typer salt , i hovedsak basert på natrium og kalsium som den ene bestanddelen.mekkern skrev:KalsiumKlorid er salt.Nomade skrev: 09 aug 2022, 09:48 Litt forskjellige metoder for å forhindre veistøv på grusveier, men jeg vet at de også som i gamle dager bruker kalsium.
Blandet med melasse er dette døden for kjøretøyene- seige gørra renner ikke av og kan som hos dattera mi legge seg på bremseskivene og lage tilnærmet 0 brems- skivene var helt svarte før vi fikk vasket de rene.rolf-arne skrev: 02 sep 2022, 07:01Det er bare en av mange typer salt , i hovedsak basert på natrium og kalsium som den ene bestanddelen.mekkern skrev:KalsiumKlorid er salt.Nomade skrev: 09 aug 2022, 09:48 Litt forskjellige metoder for å forhindre veistøv på grusveier, men jeg vet at de også som i gamle dager bruker kalsium.
NaCl er nok mest allment siden det er det som er desidert det vi kjenner fra bruken i mat.
Skal ikke ta dette lengre enn at salt kjemisk er litt annet enn hva vi tenker- en forbindelse mellom syrer og baser.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk