lazyboy skrev: 03 sep 2022, 00:56
Det som er morro er alle negative komentarer om nettop GS/gsa, dette gjerne av folk som ikke har kjørt en meter med en

.
For egen del bryr jeg meg nada om det er hundrevis av samme sykler på p plassen når jeg parkerer. Sagt før og gjentar : emblemet på tanken vet jeg ikke før jeg har nøkkelen i hånda. Jeg kjører overhode ikke sykkel for og bli sett, skille meg ut, eller vinne stilpoeng når jeg ankommer den lokale pølsebua i Fredrikstad, ja denne er til deg Bjerknez
Jeg kjøre sykkel fordi jeg liker det og setter egenskapene i sykkelen som pri en. Viktigste er at den utfyller MINE krav/ønsker i det daglige.
Tror jeg hadde minst 50 mil på min første gsa før forelskelsen kom ( den har fortsatt ting som irriterer meg) Det og bedømme en sykkel etter 20 min test tur er det mange år siden jeg sluttet med. Jeg har ofte tatt en tjanse og noen har blitt stang inn og noen har blitt byttet ut forholdsvis raskt.
Det betyr jo ikke at den JEG bytter raskt ikke er sykkelen som du digger.
Og til Aj , hva tror du sjøl når du ser antal GS/a solgt. Tror du ktmˋn din har spesielt mange mil på baken kontra GS ?
Haha, ja det er en gjenganger også den andre veien at en sykkel som Rocket er mest egnet som posørsykkel i nærområdet. Jeg anntar at dette er et forsøk på et stikk tilbake og det er jo helt greit og bare gøy for min del.
Kjørte over 300 mil med den på to uker i sommer, både i regnvær, på grus og selvsagt i finvær. Har ikke hatt det mer gøy på to hjul enn det jeg hadde i sommer. Det at den også drar noen blikk utenfor pølsebua i Fredrikstad kommer som en bonus
At de som kjører GSA ikke velger dette for å vinne stilpoeng er åpenbart.
Jeg har som du nevner hatt mange negative sidestikk til GSA og jeg har aldri kjørt en heller. Men mine sidestikk gjelder i hovedsak utseendet. Man trenger ikke kjøre den for å kommentere det. At sykkelen ellers er tipp topp når det kommer til det tekniske betviler jeg ikke. GSA er ingen dårlig sykkel tror jeg. Men å kjlre rundt med en slik gir meg den samme følelsen som å kjøre en Toyta Rav4. Ingen dårlig bil, men man får heller ikke noe gåsehud i positiv grad av å kjøre den.
Så lenge jeg ikke kjlrer offroad og grus uansett, så velger jeg en sykkel som er perfekt både på landeveien og utenfor pølsekiosken. Vinn vinn :)
Avtagbare sidevesker med hurtigfester som faktisk kler sykkelen og som kan felles inn etter bruk har jeg også. Selvsagt med lås. Å ser du sykkelen min bakfra så vil du også merke at begge sideveskene er akkurat like store