Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Ketil, rolf-arne og Domino.
Takk for gratulasjoner, ja takk til dere andre også.
Ikke inkluder meg I evt planer om tur til Alta, for neste helg starter rypejakta.
Takk for gratulasjoner, ja takk til dere andre også.
Ikke inkluder meg I evt planer om tur til Alta, for neste helg starter rypejakta.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Min tur vestover er litt væravhengig, er det slik som nå så blir det neppe tur. Men kommer jeg så er planen å kjøre den gamle postveien over vidda fra Kautokeino til Alta. Kanskje vi treffes på viddaJompa skrev: 02 sep 2022, 17:57 Ketil, rolf-arne og Domino.
Takk for gratulasjoner, ja takk til dere andre også.
Ikke inkluder meg I evt planer om tur til Alta, for neste helg starter rypejakta.

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Absolutt mulig.
Vi er på hytta i Masi den helga ikke så veldig lang avstikker fra gammelveien.
Vi er på hytta i Masi den helga ikke så veldig lang avstikker fra gammelveien.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Tar det på sparket...Jompa skrev:Ketil, rolf-arne og Domino.
Takk for gratulasjoner, ja takk til dere andre også.
Ikke inkluder meg I evt planer om tur til Alta, for neste helg starter rypejakta.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Første vask etter kjøpet.
Jeg har ikke kjørt noe særlig enda, bare til og fra jobb torsdag. Måtte bare ta sykkelen for å skryte til guttene og jentene på jobben
På hjemturen regna det .mye så jeg fikk prøvd om kåpe fungere
Knærne var fremdeles tørre da jeg parkerte hjemme.
Sykkelen så ut som den hadde vært offroad.
Bruker kun hageslange, aldri høytrykk på sykkelen.
Midtstopper er suverent når bakhjulet skal vaskes.
En kompis tipsa meg om denne sealinga i sommer. Jeg var som alltid skeptisk til "luriumet" som jeg ikke hadde brukt før, men det funker over all forventning.
Hvis det blir noenlunde bra vær i morgen må det bli en ordentlig ettermiddagstur.
Jeg har ikke kjørt noe særlig enda, bare til og fra jobb torsdag. Måtte bare ta sykkelen for å skryte til guttene og jentene på jobben
På hjemturen regna det .mye så jeg fikk prøvd om kåpe fungere
Knærne var fremdeles tørre da jeg parkerte hjemme.
Sykkelen så ut som den hadde vært offroad.
Bruker kun hageslange, aldri høytrykk på sykkelen.
Midtstopper er suverent når bakhjulet skal vaskes.
En kompis tipsa meg om denne sealinga i sommer. Jeg var som alltid skeptisk til "luriumet" som jeg ikke hadde brukt før, men det funker over all forventning.
Hvis det blir noenlunde bra vær i morgen må det bli en ordentlig ettermiddagstur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39733
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
For ikke å snakke om midtstøtte...

Uansett, flott sykkel som kler den fine blåfargen

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Jompa, en mann i 50årene
Synes den kledde skumblå også....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: Jompa, en mann i 50årene
Gratulerer med fin sykkel! Viktig å få kjørt litt nå før vinteren for å få oversikt. Sikkert noe småtteri du ønsker å endre eller serve slik at du har «to do list» klar, da har du hele vinteren på deg. Bare å glede seg til våren 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Jompa, en mann i 50årene
Regner med at stavekontrollen er ganske fotballfiksert akkurat som resten av den tabloide pressen, så midtstøtte blei omgjort til midtstopper...

Gratulerer med gild sykkel, Jompa, den står også på min liste over aktuelle sykler neste gang
Sist redigert av Kjellrf den 03 sep 2022, 22:34, redigert 1 gang totalt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Jompa, en mann i 50årene
Liker disse Triumphene, gratulerer! En god sportstourer er undervurdert
Re: Jompa, en mann i 50årene
Var det egentlig noen som var usikker på hva dette var … Selvfølgelig senterstøtte eller mittstøtte som jeg sier :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
FredrikE24 og Kjellrf
Jo en god sportsturer er nok undervurdert, bare å se på prisene på Finn.no.
Triumph Tiger 1050 er vesentlig høyere priset enn Sprinten.
Og Triumph Sprint er lavere priset enn FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl.
Min er gått 21 000 km, jeg fikk den for 80 000.
Jo en god sportsturer er nok undervurdert, bare å se på prisene på Finn.no.
Triumph Tiger 1050 er vesentlig høyere priset enn Sprinten.
Og Triumph Sprint er lavere priset enn FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl.
Min er gått 21 000 km, jeg fikk den for 80 000.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Dypen.
Senterstøtte, midtstøtte.
Jeg kaller den hovedstøtte, det kunne vel ha blitt Hovedstaden....
Uunnværlig når kjeden skal smøres.
Det hadde jeg nesten glemt etter 4 år med tannreim.
Tror jeg enda har en boks med litt kjedefett igjen.
De siste årene har det blitt brukt til å smøre slepekroken på bilen.
Senterstøtte, midtstøtte.
Jeg kaller den hovedstøtte, det kunne vel ha blitt Hovedstaden....
Uunnværlig når kjeden skal smøres.
Det hadde jeg nesten glemt etter 4 år med tannreim.
Tror jeg enda har en boks med litt kjedefett igjen.
De siste årene har det blitt brukt til å smøre slepekroken på bilen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Jompa, en mann i 50årene
Hovedstøtte har jeg hørt ja, kjedespray duger sikkert på kroken også :) Jeg er helt enig, du nevner din 1050, FJR 1300, Kawasaki GTR 1400, Honda ST m fl. Er helt sikker på att her får du veldig mye sykkel for pengene 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Jompa, en mann i 50årene
Første ordentlige tur nå I ettermiddag.
10 grade, vekslende vær med yr og regn, men ophold og solgløtt i mellom.
Turen gikk langs E45 opp Kløfta sør for Alta tilsammen 8 mil
Jeg er overbevist om at dette var et godt kjøp.
Sykkelen er enda mer lettkjørt enn jeg fikk inntrykk av under prøveturen for ei uke siden
Sitter som limt på veien både under kraftig akselerasjon og gjennom svinger på våt asfalt.
Ingen antydning til gynging eller ustabil oppførsel i svinger med ujevn vei.
Og sykkelen faller bare inn i svingene av seg sjøl, ikke nødvendig å holde godt fast i styret som jeg måtte med Kawasakien.
Jeg har faktisk aldri følt meg så trygg på en motorsykkel noen gang før.
Korrigering og hard bremsing i sving, null stress. Og bare å vite at når jeg selv er på grensen av mot og mestring har sykkelen enda mye og gå på. Både av veigrep og klaring.
Det er lenge siden jeg kjente et sånt sug i magen som i dag da jeg bare måtte prøve akselerasjonen.
Full gass på 3.gear og plutselig passerte nåla 180.
Vel, det skal ikke gjøres for ofte, kan fort bli en dyr uvane.
Ellers, svært komfortabel og fast fjæring, komfortabelt sete og ok sittestilling.
Regner med at risere gjør susen.
Det siste blir vinterprosjekt.
I det hele tatt strålende fornøyd med kjøpet.
Et stort glis
Det begynner for alvor å bli høst, mye gult løv på kanten av Finnmarksvidda
Rask pause I Kløfta.
Det pissregna men gjorde ingenting.
Greit å ha prøvekjørt i annet enn solskinn.
10 grade, vekslende vær med yr og regn, men ophold og solgløtt i mellom.
Turen gikk langs E45 opp Kløfta sør for Alta tilsammen 8 mil
Jeg er overbevist om at dette var et godt kjøp.
Sykkelen er enda mer lettkjørt enn jeg fikk inntrykk av under prøveturen for ei uke siden
Sitter som limt på veien både under kraftig akselerasjon og gjennom svinger på våt asfalt.
Ingen antydning til gynging eller ustabil oppførsel i svinger med ujevn vei.
Og sykkelen faller bare inn i svingene av seg sjøl, ikke nødvendig å holde godt fast i styret som jeg måtte med Kawasakien.
Jeg har faktisk aldri følt meg så trygg på en motorsykkel noen gang før.
Korrigering og hard bremsing i sving, null stress. Og bare å vite at når jeg selv er på grensen av mot og mestring har sykkelen enda mye og gå på. Både av veigrep og klaring.
Det er lenge siden jeg kjente et sånt sug i magen som i dag da jeg bare måtte prøve akselerasjonen.
Full gass på 3.gear og plutselig passerte nåla 180.
Vel, det skal ikke gjøres for ofte, kan fort bli en dyr uvane.
Ellers, svært komfortabel og fast fjæring, komfortabelt sete og ok sittestilling.
Regner med at risere gjør susen.
Det siste blir vinterprosjekt.
I det hele tatt strålende fornøyd med kjøpet.
Et stort glis
Det begynner for alvor å bli høst, mye gult løv på kanten av Finnmarksvidda
Rask pause I Kløfta.
Det pissregna men gjorde ingenting.
Greit å ha prøvekjørt i annet enn solskinn.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.