Nei! Gidder ikkeDexter skrev:Synes du skal kle deg godt å ta deg en tur likevel jeg.![]()
Jeg vurderer det samme selv om det har passert noen snøfiller her...

Snør fortsatt, nemlig

Nei! Gidder ikkeDexter skrev:Synes du skal kle deg godt å ta deg en tur likevel jeg.![]()
Jeg vurderer det samme selv om det har passert noen snøfiller her...
Æsjda. Blir ikke noen tur her heller tror jeg... er litt grått og kaldt...AJ skrev:Nei! Gidder ikkeDexter skrev:Synes du skal kle deg godt å ta deg en tur likevel jeg.![]()
Jeg vurderer det samme selv om det har passert noen snøfiller her...![]()
Snør fortsatt, nemlig
- litt kanskje - innimellom :-#AJ skrev:Hadde tenkt meg ut på en liten tur i ettermiddag/kveldingen, men siden det snør (!) lar jeg det være...![]()
Stakkars dere
Hadde tenkt meg en litt lengre tur for å slite av belegget på det nye bakdekket og samtidig fryde meg over det nye gullfargede X-ringkjedet, som jeg fikk montert i dag.
Det er slett ikke lett å slite belegg av dekk når det er snø og is på bakken som ikke sliter på dekket :-) - nå er det snart vår hos dere også - kan jo si at det var snø her også til morgen, hvis det er noe trøst i felles skjebne![]()
---
Det er i stor grad kundene som styrer markedet. Markedet er i stadig bevegelse og de som vil leve av å ha oss motorsyklister som kunder bør absolutt ha antennene ute for hva vi etterspør.
Og i svært mange tilfeller etterspør mange av oss mer verkstedkompetansen enn tilgangen til deler, som ofte skaffes lettere via Internett.
Det er klart det er kundene som styrer det hele - i første rekke om vi ønsker "nærbutikkene" eller ikke.
Det er klart at dersom vi er villige til å betale ekstra for timene så kan de sikkert leve av bare å selge timer, men sett nå at du har kjøpt kjede og ønsker dette byttet hos din nå litt enkle mekaniker og når han er i gang så mangler det kjedelås eller en annen del- ville du da akseptere at sykkelen din blir stående inntil du får hentet delen på nettet til en rimelig penge, og betalt "husleie" for parkering av sykkel i varmt lokale til du får tak i manglende reservedel
- eller ville du forvente at sånne reservedeler som vanlige folk glemmer skal selvfølgelig ligge på lager siden dette er hva du kaller god service.
Jeg vet ikke helt om jeg tror du kan forvente samme service når du kjøper deler utenom. De aller fleste av disse butikkeierene tjener en normal årslønn på sin totale omsetning. vis ikke de gjør dette så har du ikke noen butikk i ditt nærområde og heller ikke noen mekaniker til å fikse sykkelen din ved behov......
Vel... det snør fortsatt utenfor vinduet mitt her...- håper det har sluttet nå da.
Men tror likevel det er noe sant i det jeg har skrevet ovenfor...