En god porsjon svinenakke med hjemlaget brød og salat på Loftet Gardsbutikk & Kafé er ikke nok til å stille sulten til i morgen tidlig.
Derfor ble litt kokkelering her hjemme i kveld

.
Alle blir vel antakelig ikke inspirert til å eksperimentere på kjøkkenet etter et måltid på et serveringssted, men for egen del kan jeg gjerne innrømme at jeg blir det.
Sjelden noe avansert, men prøver å få det maksimale ut av smakene på det jeg spiser. Og da er krydder, urter og oljer som gjelder.
Og i kveld ble det i all enkelthet en flatbiff med pommes frites (uten pomme frites krydder

!) og egenkomponert urtesaus basert på rømme, smør og olivenolje. Men ikke nok med det!, som det heter

. Salaten og urtene er hentet fra egen kjøkkenhage og fra naturen for øvrig på tomta.
Vellykket sammensetning er tilbakemeldingen fra egne smaksløker

. Urtesammensetningen får bli en liten hemmelighet, men kan røpe at i tillegg til olivenolje i sausen fikk den også en liten dæsj svartfrøolje

! Og det er det kanskje ikke så mange som bruker i maten her i landet :) .
Toppet det hele med friske rips, litt kruspersille og en timianblomst.
Enkel og grei kveldsmat som kokken selv syntes ble veldig bra

:
MCmeny300722.JPG
MCmeny300722 1.JPG
Krydret med bl.a disse to, grillsaus med brennesle og kantarellsalt i tillegg til kvernet sortpepper, så klart

!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.