Vet ikke når du evt. kjører opp, men kontakt meg gjerne ved sesongstart 2023 hvis behovet er der så kan jeg øvekjøre litt med deg. Mine krav er at sykkelen din er i god stand og uten feil og mangler, at du bruker riktig kjøreutstyr, samt at du tar til deg informasjon som blir gitt og korrigerer eventuelle tilbakemeldinger jeg gir. Sykkelen må selvsagt være forsikret.
Mitt krav er også selvsagt at du spanderer en kaffe på meg i løpet av turen.
Hvis jeg ser at kjemien er der og at jeg ser en viss fremgang, så stiller jeg gjerne opp flere ganger :)
Merk at tidlig på året så er det kaldt. Det er ca. 10 mil fra meg til der du bor, så jeg får 20 mil bare i transportetappe før jeg i det hele tatt har begynt øvekjøringen. Så det blir ikke noen superlang tur.
Får du fraktet sykkelen din på henger til Fredrikstad, så kan jeg gjerne ta deg med på lengre utflukter.
Øvekjøring slik JEG ser det handler om mengdetrening samt utfordre seg selv litt. Er du komfortabel på landeveien, så kjører vi ikke der. Er du skeptisk til motorvei, så tar vi turen dit. Hele poenget er at du skal utfordre deg selv, og jeg snakker ikke om nedlegg og kjøre fort i svinger her, bare så det er sagt. Den biten kommer mer eller mindre automatisk når du blir tryggere på deg selv og sykkelen.
I bunn og grunn skal dette være gøy og lærerikt. Jeg kommer ikke til å terpe på dagligkontroll av sykkel etc, utover en samtale rundt dette. Trafikkskolen er bedre på den biten enn meg. Det handler i stor grad om å forsikre seg om at sykkelen er trygg å kjøre ved at man sjekker noen elementære punkter før man kjører.