Hva kan jeg få som jeg ikke har …
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Hadde jeg visst at du er på "bytte tanker" under treffet skulle du fått prøvd min. Om den er bedre eller dårligere enn de alternativene som er skal ikke jeg gi noe svar på, men den trigger kjørelysten, det kan jeg si. Og har du mulighet prøv en både med og uten fullt Acra anlegg, og da må det være hele anlegget og ikke bare bakpotta. Det er faktisk en god forskjell på bunndrag og mellomregister siden de legger inn en egen map til det anlegget. Blindsone varsel, adaptiv cruise control er jo også flotte sikkerhets funksjoner. En del synes den er litt høy i salhøyde, men en funksjon med senking av bakdemper gjør det litt lettere i bykjøring og den hever seg automatisk når man passerer 70 igjen.
Prismessig mot en GS så er det vel heller små forskjeller når man begynner å legge på utstyr etc.
Men det klabber på seg når man bytter sykkel og til et annet merke, kofferter og fester passer ikke, 20-25K ryker der også. Jeg kjøpte med det orginale koffert settet og kunne vel egentlig spart meg noen kroner der da jeg i løpet av turen til Bodø i fjor fant ut av alu kofferter er veien å gå også denne gangen.
60K intervall på ventilsjekk er heller ikke dårlig.
Prismessig mot en GS så er det vel heller små forskjeller når man begynner å legge på utstyr etc.
Men det klabber på seg når man bytter sykkel og til et annet merke, kofferter og fester passer ikke, 20-25K ryker der også. Jeg kjøpte med det orginale koffert settet og kunne vel egentlig spart meg noen kroner der da jeg i løpet av turen til Bodø i fjor fant ut av alu kofferter er veien å gå også denne gangen.
60K intervall på ventilsjekk er heller ikke dårlig.
Yamaha XJR 1300
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Det hadde vært hyggelig. Skal jeg bytte må sykkel leveres med "gromt" anlegg fra produsent sitt sortemang og Ducati har stein gromme anlegg, iallefall til 1200 og 1260. Elektroniske hjelpemidler er lett å bli glad i og vant til. Fullspekka sykkel er dyr og tidspunktet for bytte er kanskje tidlig. Alu kofferter er must hvis jeg bytter uansett :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Her et forsøk på et litt annet perspektiv på "Hva jeg kan få som jeg ikke har...", i hvert fall for egen del.
Og kanskje for andre som har kjørt like langt eller lenger med en sykkel de har hatt siden ny.
Etter å ha kjørt 72000 km., på godt og vondt, med en sykkel man hentet ut som ny i april 2018 gjør man seg noen tanker.
Men la meg først understreke at eierskapet i all hovedsak har vært mer "på godt"-siden enn den vonde og vrange siden.
En av mine første tanker og refleksjoner er at dette den sykkelen med lengst kjørelengde av de jeg har hatt. Og det er jeg som har kjørt samtlige kilometere. Dermed oppstår det er slags nært forhold mellom mannen og maskinen. Kall det gjerne bonding.
Denne gode "kjemien" er noe jeg har med denne sykkelen og som naturligvis ikke kan overføres og videreføres til den sykkelen man bytter til. Hvordan et slikt forhold utvikler seg med en annen sykkel vet man jo strengt tat ikke siden slike ting utvikler seg over tid, som kan variere hos hver enkelt av oss.
En annen ting med perspektivet jeg har valgt å fokusere på i dette innlegget er tett på det samme, men litt mer konkretisert. Nemlig dette med at når kilometerene ruller på så blir maskineriet stadig mer samkjørt. Dvs. ujevnheter, for å bruke et slikt ord, "slites" ned og tilpasses.
Som jeg har nevnt i tidligere innlegg og som noen har reagert på uten erfaringsgrunnlag, tør jeg påstå, handler dette om kjørte km.
De skeptiske vil nok mene det er innbildning, mens jeg og flere med meg som har erfart det med flere motorsykler, fortsatt står på påstanden om at sykkelen langt fra går dårlige med relativt høy km.stand. Snarere tvert om.
Denne, la oss kalle det MC'en X-faktor er noe man "har, men ikke får" med en ny sykkel.
Og er man heldig med denne X-faktoren og sykkelen ellers ikke viser svakhet- og alderdomsstegn, noe jeg selv har erfart med 1290'en de siste tre sesongene, så kjenner i hvert fall jeg at det er problematisk å kvitte seg med sykkelen.
Mao. så er vi blitt skikkelig samkjørte og trives svært godt sammen.
Og så en betraktning til slutt; i løpet av fem sesonger har også jeg gjort noen forsiktige tilpasninger på sykkelen hvor det siste jeg gjorde for ikke lenge siden er noe av det beste jeg har gjort. Nemlig å sette på et sett styreforhøyere, to cm. opp og noen få millimeter nærmere meg som fører.
En merkbar og veldig god tilpasning og noe jeg burde gjort langt tidligere.
Vel, det er mye "jeg kan få som jeg ikke har..." ved bytte av sykkel. En helt annen sykkel og gjerne med 0 km. på telleren. Alltid en god følelse med noe nytt.
Men jeg er nå en gang slik også at det er mye jeg ikke får når det kjente og kjære byttes i noe annet.
Og akkurat nå befinner jeg meg der, "hva kan jeg få som jeg ikke har..." når jeg nå er så fornøyd som jeg er?
Eneste er den relativt høye kilometerstanden. Men så er det jo nettopp den som har gjort at jeg har landet der jeg er i dag med hva jeg skrev i forrige setning.
Langt innlegg, jeg vet.
Men kanskje det har satt i gang noen tanker og refleksjoner hos de av dere som har tatt bryet med å lese helt hit
.
Og kanskje for andre som har kjørt like langt eller lenger med en sykkel de har hatt siden ny.
Etter å ha kjørt 72000 km., på godt og vondt, med en sykkel man hentet ut som ny i april 2018 gjør man seg noen tanker.
Men la meg først understreke at eierskapet i all hovedsak har vært mer "på godt"-siden enn den vonde og vrange siden.
En av mine første tanker og refleksjoner er at dette den sykkelen med lengst kjørelengde av de jeg har hatt. Og det er jeg som har kjørt samtlige kilometere. Dermed oppstår det er slags nært forhold mellom mannen og maskinen. Kall det gjerne bonding.
Denne gode "kjemien" er noe jeg har med denne sykkelen og som naturligvis ikke kan overføres og videreføres til den sykkelen man bytter til. Hvordan et slikt forhold utvikler seg med en annen sykkel vet man jo strengt tat ikke siden slike ting utvikler seg over tid, som kan variere hos hver enkelt av oss.
En annen ting med perspektivet jeg har valgt å fokusere på i dette innlegget er tett på det samme, men litt mer konkretisert. Nemlig dette med at når kilometerene ruller på så blir maskineriet stadig mer samkjørt. Dvs. ujevnheter, for å bruke et slikt ord, "slites" ned og tilpasses.
Som jeg har nevnt i tidligere innlegg og som noen har reagert på uten erfaringsgrunnlag, tør jeg påstå, handler dette om kjørte km.
De skeptiske vil nok mene det er innbildning, mens jeg og flere med meg som har erfart det med flere motorsykler, fortsatt står på påstanden om at sykkelen langt fra går dårlige med relativt høy km.stand. Snarere tvert om.
Denne, la oss kalle det MC'en X-faktor er noe man "har, men ikke får" med en ny sykkel.
Og er man heldig med denne X-faktoren og sykkelen ellers ikke viser svakhet- og alderdomsstegn, noe jeg selv har erfart med 1290'en de siste tre sesongene, så kjenner i hvert fall jeg at det er problematisk å kvitte seg med sykkelen.
Mao. så er vi blitt skikkelig samkjørte og trives svært godt sammen.
Og så en betraktning til slutt; i løpet av fem sesonger har også jeg gjort noen forsiktige tilpasninger på sykkelen hvor det siste jeg gjorde for ikke lenge siden er noe av det beste jeg har gjort. Nemlig å sette på et sett styreforhøyere, to cm. opp og noen få millimeter nærmere meg som fører.
En merkbar og veldig god tilpasning og noe jeg burde gjort langt tidligere.
Vel, det er mye "jeg kan få som jeg ikke har..." ved bytte av sykkel. En helt annen sykkel og gjerne med 0 km. på telleren. Alltid en god følelse med noe nytt.
Men jeg er nå en gang slik også at det er mye jeg ikke får når det kjente og kjære byttes i noe annet.
Og akkurat nå befinner jeg meg der, "hva kan jeg få som jeg ikke har..." når jeg nå er så fornøyd som jeg er?
Eneste er den relativt høye kilometerstanden. Men så er det jo nettopp den som har gjort at jeg har landet der jeg er i dag med hva jeg skrev i forrige setning.
Langt innlegg, jeg vet.
Men kanskje det har satt i gang noen tanker og refleksjoner hos de av dere som har tatt bryet med å lese helt hit

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Har lest hele innlegget og den gode kjemien har jeg etter to somre med 1050’n og tre sommre med 1290’n som i praksis er helt like å sitte på. Styreforhøyere er også montert så jeg sitter der jeg skal på alle mulige måter, sitter godt :) Kommer tilbake med mer når jeg er hjemme igjen!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Hehe... gamle svarten er nå 34 år gammel og har eid den i 16år..
På mange måter er den blitt "standarden" jeg sammenligner andre mot.
Ikke mest effekt best bremser lettest eller supercomfy.
Men jeg har ikke funnet noen som har mer av "alt" ennå selv om Indianeren nesten er der.
Lurer faktisk på hva jeg skal prøve av sykler som jeg ikke har prøvd som jeg kan ha lyst på.
På mange måter er den blitt "standarden" jeg sammenligner andre mot.
Ikke mest effekt best bremser lettest eller supercomfy.
Men jeg har ikke funnet noen som har mer av "alt" ennå selv om Indianeren nesten er der.
Lurer faktisk på hva jeg skal prøve av sykler som jeg ikke har prøvd som jeg kan ha lyst på.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Hele tanken med innlegget handlet om det har noe for seg, hvor fornuftig det er vet jeg, nemlig å prøve noe nytt i min alder som ex BMW, Ducati eventuelt den nye 1290’n til KTM.
Etter 15k kjørte kilometer og tre sommre er det dårlig timing å bytte inn mot nytt, kjører jeg tre år til får jeg nesten det samme hvis jeg ser på finn.no
Har fått noen råd både her i tråden, fra gode venner og ikke minst fruen som bestandig har veldig gode økonomiske råd jeg sjelden følger
Etter 15k kjørte kilometer og tre sommre er det dårlig timing å bytte inn mot nytt, kjører jeg tre år til får jeg nesten det samme hvis jeg ser på finn.no
Har fått noen råd både her i tråden, fra gode venner og ikke minst fruen som bestandig har veldig gode økonomiske råd jeg sjelden følger

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Benytt anledningen å prøve alt som er mulig å teste ... Der har jeg vært lite flink.mekkern skrev: 12 sep 2022, 14:25 Hehe... gamle svarten er nå 34 år gammel og har eid den i 16år..
På mange måter er den blitt "standarden" jeg sammenligner andre mot.
Ikke mest effekt best bremser lettest eller supercomfy.
Men jeg har ikke funnet noen som har mer av "alt" ennå selv om Indianeren nesten er der.
Lurer faktisk på hva jeg skal prøve av sykler som jeg ikke har prøvd som jeg kan ha lyst på.![]()
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
For å nevne flere ting man "kan få som man ikke har" når det gjelder å bytte ut den sykkelen man har er ting som dette ganske så åpenbart med den sykkelen dypen og jeg har felles:
Bl.a. annen sittestilling, som f.eks. opplevelsen av å sitte i mer enn på sykkelen.
Så joda, det er mye man kan få som man ikke har på den og de syklene man har i dag.
Så det kanskje mest sentrale spørsmålet er: hvilken sykkel har mest av det jeg liker best?
Og ikke minst har behov for.
For å finne ut dette kan naturligvis testkjøring av uliker sykler gi noen kortsiktige svar.
Men jeg tror de svarene som står seg best over tid kommer av nettopp tid med syklene. Og da mener jeg eierskap og bruk over lengre tid.
Som i mitt tilfelle altså er 72K siden april 2022.
- Boxermotor vs. V-twin
- Kardangdrift vs. kjededrift
- V-4 vs. V-twin
- Rekkesekser/kardangdrift vs. V-twin/kjededrift
- Tresylindret rekkemotor/kardangdrift vs. V-twin/kjededrift
- Mindre kubikk, lavere effekt og vekt vs. V-twin, høypotenteffekt og høyere vekt
Bl.a. annen sittestilling, som f.eks. opplevelsen av å sitte i mer enn på sykkelen.
Så joda, det er mye man kan få som man ikke har på den og de syklene man har i dag.
Så det kanskje mest sentrale spørsmålet er: hvilken sykkel har mest av det jeg liker best?
Og ikke minst har behov for.
For å finne ut dette kan naturligvis testkjøring av uliker sykler gi noen kortsiktige svar.
Men jeg tror de svarene som står seg best over tid kommer av nettopp tid med syklene. Og da mener jeg eierskap og bruk over lengre tid.
Som i mitt tilfelle altså er 72K siden april 2022.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Til helgen er det Staand treffet og der er de fleste merker representert og alt kan prøvesdypen skrev: 12 sep 2022, 14:48Benytt anledningen å prøve alt som er mulig å teste ... Der har jeg vært lite flink.mekkern skrev: 12 sep 2022, 14:25 Hehe... gamle svarten er nå 34 år gammel og har eid den i 16år..
På mange måter er den blitt "standarden" jeg sammenligner andre mot.
Ikke mest effekt best bremser lettest eller supercomfy.
Men jeg har ikke funnet noen som har mer av "alt" ennå selv om Indianeren nesten er der.
Lurer faktisk på hva jeg skal prøve av sykler som jeg ikke har prøvd som jeg kan ha lyst på.![]()

Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Mens vi diskuterer det å bytte / kjøpe nytt hele tiden kom jeg over en kommentar på FB som er verdt å tenke på …
Det er jo akkurat slik forbrukersamfunnet er oppbygget. Du tar et valg, og umiddelbart etterpå overveldes du av inntrykk som er bygget opp for å gjøre deg usikker på valget du har tatt. Det er meningen at du skal være i tvil. Da handler du oftere, uansett hvilken vare det er snakk om.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Det er vel akkurat dette det handler om å stå imot hvis man er fornøyd med det man har.dypen skrev: 14 sep 2022, 10:15 Mens vi diskuterer det å bytte / kjøpe nytt hele tiden kom jeg over en kommentar på FB som er verdt å tenke på …
Det er jo akkurat slik forbrukersamfunnet er oppbygget. Du tar et valg, og umiddelbart etterpå overveldes du av inntrykk som er bygget opp for å gjøre deg usikker på valget du har tatt. Det er meningen at du skal være i tvil. Da handler du oftere, uansett hvilken vare det er snakk om.
Og som mest sannsynlig er det klokeste å gjøre økonomisk sett i det lange løp?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
men for min del så er det ikke noe spesielt som trigger "må ha" følelsen ennå..
selv om jeg snuser litt på litt fremtidige greier..
https://starkfuture.com/products/stark-varg


selv om jeg snuser litt på litt fremtidige greier..
https://starkfuture.com/products/stark-varg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
Den ser i hvert fall ut som en motorsykkel, greit forhold mellom vekt/HK og dreiemoment på den.mekkern skrev: 14 sep 2022, 16:13 men for min del så er det ikke noe spesielt som trigger "må ha" følelsen ennå..![]()
selv om jeg snuser litt på litt fremtidige greier..
https://starkfuture.com/products/stark-varg
![]()
Jeg så forresten en Zero på veien for noen dager siden, første gang jeg har sett en elektrisk tung mc på veien.
I hvert fall som jeg har lagt merke til er elektrisk, fordi jeg tok han igjen og lå bak... ingen potte og en spesiell lyd.
Re: Hva kan jeg få som jeg ikke har …
mekkern skrev: 14 sep 2022, 16:13 men for min del så er det ikke noe spesielt som trigger "må ha" følelsen ennå..![]()
selv om jeg snuser litt på litt fremtidige greier..
https://starkfuture.com/products/stark-varg
![]()
Så ikke med en gang att det var el-crosser … Tenkte mekkern ville ha en skikkelig crosser men det var det ikke. Eneste gangen en slik el-crosser kan bli innafor er hvis det blir forbud mot all motorisert ferdsel for denne kan vel i teorien være lydløs …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1