Jeg går med tanker om å starte et prosjekt i vinter, det er lenge siden jeg drev med bil og godkjenning - faktisk før dette kontrollorganet var ordentlig på plass, men den gang var det søkeprosess før bygging som gjaldt.
Hvordan er dette for motorsykkel? Prosjektet jeg tenker på innebærer ombygging av fjæring, innfestinger og ombygging av ramme - er det noen som har gjort slike ting og fått det godkjent? Går ut ifra at dempere/fjærer og alt slikt må være E-merket, eventuelt TÜV-godkjent i det minste, noe jeg uansett satser på, men ombygging av ramme får man jo ikke E-merket på en måte.
Det er jo ingen EU/PKK på motorsykkel (enda), men jeg vil ha alt godkjent og innafor slik at om man er uheldig og havner i en ulykke, så har man alt på det tørre i forhold til forsikring.
Noen som har noen tips til fremgangsmåte, eventuelt noen linker som forklarer det jeg lurer på - og sikkert annet jeg ikke har tenkt på enda?
Modifisere ramme og fjæring - godkjenning?
-
- Innlegg: 227
- Registrert: 01 sep 2022, 14:00
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N
- Bosted: Bjørkelangen
Re: Modifisere ramme og fjæring - godkjenning?
Se der ja. Blir en telefon til Teknisk Svartjeneste i morgen da. :)
Re: Modifisere ramme og fjæring - godkjenning?
Opprett kontakt med teknisk alltid i forkant og beskriv prosjektet, ikke gjør noen endringer før du pånytt har informert så er jeg sikker på du kommer godt i mål med prosjektet. Du vil sikkert få beskrevet i forkant hva de må ha av info og dokumentasjon. Lykke til 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1