Mitas E07 er et bra allrounddekk.ErikW skrev: 03 okt 2022, 00:04Kjører mye grus han med BMW Xchallenger’n. Han sier også at sideveis grep er slik du siterer.Olav K skrev: 02 okt 2022, 22:02Hadde en slik Dakar Liten (650)som jeg restaurerte.ErikW skrev: 02 okt 2022, 21:31 En test tur i dag. Meget meget overasket over hva 650 kubikk og 50 hester gir. >Går som bare det. Meget god å kjøre, gode bremser, samt gøy på grus. Må ha nye dekk for grus og har blitt anbefalt TKC 80 foran og Metzler Karoo3 bak.
Continental TKC80 bak slites fort pga høye forholdsvis små knaster.
Noen med erfaringer og anbefalinger på dette
IMG_1181.jpg
Fin liten sykkel som har skuddsikker motor og en liten dæsj med punch![]()
Men:...
Karoo 3 bak? Den som har anbefalt det kan umulig ha kjørt mye grus!?
Min er erfaring med Karoo 3 er at det mangler sideveis grep når det blir ånkli glatt (gress/jord/leire)
Jeg er villig til å betale penger for å slippe å kjøre Karoo 3 igjen. Og ikke er det spesielt holdbart heller (min erfaring på 1200ccm)
Ville heller prøvd den nye varianten Karoo 4, og om det kun er grusveger som er målet, evt Conti TKC70 Rocks.
Anakee Wild er jo også et grovt dekk som er overraskende bra på asfalt.
Mye bra tester av Mutasjon E-07. Mange teateranmelder detog anbefalinger fra 1200GS kjørere på YouTube. Får bra kritikk.
Det blir jo alltid endel asfalt til og fra også. Jeg har min F900XR, så Dakaren vil være grus sykkelen.
Har sett det brukt under AdventureDays i Safsen, på såkalte "Advanced Tempo" turer. Og da går det unna, kan jeg love, spesielt om man har den "rette" turlederen.
Personlig hadde jeg nok valgt TKC80 framme og bak, det er bra til det meste og ikke støyer det noe spesielt heller (til å være knastedekk)
(henger nok noe sammen med at jeg har kjørt på det i mange år, både på XT'ene mine, og ikke minst på StorTiger og GSA)