Finnes online karter hvor kan få veidekke i fargekoder, kan se på det i kveld om ingen andre har det lett tigjengelig.
Rogaland har ikke mye grusveger. Er noen inni Ryfylke der det går veier opp til kraftanlegg.bateman skrev: 12 okt 2022, 14:23 Jeg bor i Rogaland. Jeg vil tro at det finnes mye bra også her.
Et kart med fargekoder hadde jo vært veldig hendig!
Slik jeg leser lovverket, så er første instans at de stopper deg, ber om navn osv, men at bot og subsudiært fengsel kun inntrer om du ikke gjør som de sier?Olav K skrev: 12 okt 2022, 14:56
Naturvernoppsynet var på plass denne helga, (det var Bukkerittet på Grimsbu) og disse to som kjørte inn på dette traktorsporet, fikk hver sin bot på 40 000. (har hørt denne historien gjennom en 3.djemann så det KAN være feil. Men jeg vet nøyaktig hvor de kjørte ulovlig.
Få deg sykkel, leit opp fine grusveger, kjør litt fornuftig, og KOS degGrus er gøyest
![]()
Se oppskrift for å få frem grusveier på vegvesenets kart HER. Prøvde og får frem en del men ikke alle grusveier i nærheten her men viser i hvert fall noen grusveier. Mulig jeg ikke gjør det helt riktig?
Tanken slo meg at T7 høres ut som optimal sykkel ref det Olav også sier, at i praksis må kjøre et stykke på asfalt før kommer på lengre gruspartier. For 30/70 asfalt/grus ville jeg tenkt 690 men for 70/30 (som det fort blir) asfalt/grus så er nok T7 mer langbeint og også super på grus.kjellv skrev: 12 okt 2022, 18:58 T7 kan trygt anbefales, og fungerer utmerket på asfalt også. Det er ingen ting å bekymre seg for.
Se denne før du handlerpingvin skrev: 12 okt 2022, 20:49Tanken slo meg at T7 høres ut som optimal sykkel ref det Olav også sier, at i praksis må kjøre et stykke på asfalt før kommer på lengre gruspartier. For 30/70 asfalt/grus ville jeg tenkt 690 men for 70/30 (som det fort blir) asfalt/grus så er nok T7 mer langbeint og også super på grus.kjellv skrev: 12 okt 2022, 18:58 T7 kan trygt anbefales, og fungerer utmerket på asfalt også. Det er ingen ting å bekymre seg for.
Og på norske veier så tipper jeg du kjører like fort med T7 som FZ6en også på asfalt![]()
Mye fornuftig der
Super oppskrift, takk. Kartet til Vegvesenet ser ut til å fungere ganske bra. Skal teste det ut.pingvin skrev: 12 okt 2022, 17:03Se oppskrift for å få frem grusveier på vegvesenets kart HER. Prøvde og får frem en del men ikke alle grusveier i nærheten her men viser i hvert fall noen grusveier. Mulig jeg ikke gjør det helt riktig?
Før var google street view kjekk. Kunne slå på denne (lille orange karen) og veier som IKKE ble blå var normalt grusveier. Problemet nå er at også mye grusveier ligger inne som street view men fremdeles er vel veier uten street view stort sett grus.
Du treffer spikeren på hodet her.pingvin skrev: 13 okt 2022, 05:27 En annen ting er jo at TS ville prøve annen type sykkel og T7 er jo mye nærmere FZ6 enn en 690/701. Tenker litt på 690 som en forvokst crosser mens "alle andre" mer er gatesykler med lang fjæringsvei og større hjul. Selv om ingen av delene er helt presist![]()
Egentlig burde man kjøre masse trail og motocross før man gikk over på annnen MC-kjøring, behersker man disse 2 bra fikser man alt på MC inklusive asfaltkjøring lett. Aldri selv prøvd trail og bare bitte litt cross, men så er jeg da heller ikke noe verdensmester på motorsykkel...