Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Det er greit å få slike OK historier så ikke bildet blir mer negativt enn det det faktisk er. Vi har i dette landet mange flinke folk og OK forretningsfolk - vi må ha med oss at i en handel så skal helst begge være fornøyde - det koster å gjøre slike tabber , tenker da på verkstedet.. så vi kan vel også sjøl tenke litt på den stakkarn som har tabba seg ut... synes denne opplevelsen summeres bra opp med at du tenker å fortsette med å være kunde....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 23 okt 2022, 15:07 Det er greit å få slike OK historier så ikke bildet blir mer negativt enn det det faktisk er. Vi har i dette landet mange flinke folk og OK forretningsfolk - vi må ha med oss at i en handel så skal helst begge være fornøyde - det koster å gjøre slike tabber , tenker da på verkstedet.. så vi kan vel også sjøl tenke litt på den stakkarn som har tabba seg ut... synes denne opplevelsen summeres bra opp med at du tenker å fortsette med å være kunde....
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.

Jeg hadde fortsatt å vært kunde hos dette verkstedet i dette tillfellet da ingenting negativt har skjedd. Dem tannet seg ut og rettet opp i feilen. Jeg synes uansett at dem gjerne kunne komme med et plaster på såret i tillegg. Det hadde i såfall vært en bonus og viser kunden at hen er verdsatt.

I dette tillfellet gjorde dem det jeg hadde minst foventet og ikke noe mer. Vertfall ikke det jeg vil kalle "god service" I kine øyne er service noe man får utover det man betaler for eller har krav på. Som feks. At dem vasker sykkelen etter service, sjekker luftrykk selv om du var på verksted av andre grunner, får lånesykkel mens sykkel er på service for å komme deg på jobb, får rabatter i butikken siden du er fast kunde etc etc.

Smelter dem kablene på sykkelen min, så har dem bare å fikse opp i det uten å dra ut tiden eller å gjøre stort nummer ut av det. Det er et absolutt minstekrav slik jeg ser det.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 15:17
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.
Ja slik er livet og jeg tenker at du skal ikke bedømmes så myye på de feil du gjør - men på hvordan du retter dem opp.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 23 okt 2022, 23:19
Bjerknez skrev: 23 okt 2022, 15:17
Jeg tenker at det er en del av livet og tabbe seg ut. Det lærer man av. Et firma som evt. skulle gå dukken grunnet noen svidde kabler har nok ikke livets rett uansett. Feil gjøres over alt, hele tiden. Det gjør ingenting om feil gjøres overfor kunden så lenge kunden føler seg godt i varetatt.
Ja slik er livet og jeg tenker at du skal ikke bedømmes så myye på de feil du gjør - men på hvordan du retter dem opp.
Jepp. Man kan rette opp feilen ved å gjøre minst mulig og ingenting utover det man skal gjøre, eller man kan gjøre noe godt ut av situasjonen og bruke muligheten til å blidhjøre en kunde og vise at man virkelig er til å stole på i en vanskelig situasjon for kunden.

TS her skrev denne posten fordi han kom i en litt vanskelig situasjon. Han viste nemlig ikke om han måtte betale alt selv eller hvor lang tid dette tok. Dette er en en sotuasjon man ikke ønsker å sette en kunde i. Spesielt ikke når feilen er ganske åpenbar med tanke på hvem som bør rydde opp.

I steden skulle verksmester, eller daglig leder sagt med en gang at dette fikser vi på vår kappe da vi har tabbet oss ut. Ønsker du en lånesykkel eller det andre ting vi kan gjøre for deg mens du venter?

Da hadde TS sluppet å skrive her inne og trolig hadde det kommet en skrytepost i steden. Det er slike ting som får kunder til å bli og eller anbefale forhandler til handre. Å det koster forhandler veldig lite i det store og hele. Man får sette det på markedsføringsbudsjettet.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Bosted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Hjelp... Smeltede kabler.... CBR 600 F4

Legg inn av rolf-arne »

Bjerknez skrev: 24 okt 2022, 04:24
I steden skulle verksmester, eller daglig leder sagt med en gang at dette fikser vi på vår kappe da vi har tabbet oss ut. Ønsker du en lånesykkel eller det andre ting vi kan gjøre for deg mens du venter?

Da hadde TS sluppet å skrive her inne og trolig hadde det kommet en skrytepost i steden. Det er slike ting som får kunder til å bli og eller anbefale forhandler til handre. Å det koster forhandler veldig lite i det store og hele. Man får sette det på markedsføringsbudsjettet.
Du har så rett - en liten ting å gjøre - men som setter alt på plass -- JA der er egentlig dette vi behøver først - at man forteller at man tar ansvaret , så kunden slipper å lure..... og kanskje trekke opp kritikkfjæra før man vet hvor mye den skal spennes.... :prf
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar