Nja, synes litt kjedelig, litt 2004. Africa Twin synes jeg ser mye bedre ut, den lyktes de veldig bra med.
MCnyheter vi har ventet på...?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Bimota’s KB4 RC
Naken KB4 (som heller ikke pen men bedre). Ikke ALT Italierne tar i som blir lekkert, dette er noe av det styggere dett på en stund, ikke akkurat linjelekker
Så kanskje ikke akkurat nyhet venta på når sant skal sies...
Naken KB4 (som heller ikke pen men bedre). Ikke ALT Italierne tar i som blir lekkert, dette er noe av det styggere dett på en stund, ikke akkurat linjelekker


Så kanskje ikke akkurat nyhet venta på når sant skal sies...
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- Domino
- Innlegg: 1184
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mer tøff enn pen, ja.
-
- Innlegg: 981
- Registrert: 21 mai 2020, 21:02
- Motorsykkelen din: Honda Forza 350
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
https://www.advrider.com/the-2023-honda ... -at-eicma/Nomade skrev: 08 nov 2022, 12:36 EICMA 22
Honda Transalp er bekreftet: https://www.bike.no/nyheter/eicma-2022- ... -transalp/
Det er den, har ventet på denne i 3 år nå og den ser ut til å være alt jeg har håpet på! :)
Kan omtrent garantere at jeg bestiller en slik en, men jeg er usikker på om jeg skal bestille 2023 modellen eller vente på 2024 for sikkerhets skyld. Alltid greit å unngå første versjonen, hvis det er noen typiske småfeil så vil det meste være borte innen neste år.
- haakeik
- Innlegg: 747
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Tenk om dette hadde blitt virklighet



- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ganske nice <3 ikke såå nice som en GSA selvsagt, men...fiiin.

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nomade skrev: 08 nov 2022, 12:36 EICMA 22
Honda Transalp er bekreftet: https://www.bike.no/nyheter/eicma-2022- ... -transalp/
Blir ikke det litt kjedelig … parallelltwin 92 hester, 75 Nm moment, oppgitt vekt på 459 lb = 209 kg. Ser veldig fin ut men lite moment …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Mer moment og effekt enn YamahaT7 og mer eller mindre samme vekt. så kommer det an på kjørefølelsen.dypen skrev: 09 nov 2022, 16:11Nomade skrev: 08 nov 2022, 12:36 EICMA 22
Honda Transalp er bekreftet: https://www.bike.no/nyheter/eicma-2022- ... -transalp/
Blir ikke det litt kjedelig … parallelltwin 92 hester, 75 Nm moment, oppgitt vekt på 459 lb = 209 kg. Ser veldig fin ut men lite moment …
0E8DB34E-AD6A-458A-8109-7E7564192D1E.jpeg

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Enig. Ser fin ut, ryddig design.dypen skrev: 09 nov 2022, 16:11 parallelltwin 92 hester, 75 Nm moment, oppgitt vekt på 459 lb = 209 kg. Ser veldig fin ut men lite moment …
Ang. moment så er det jo som hovedregel slik at moment følger kubikk. Som f.eks. 1300 kubikk gir 130 - 140 Nm, 750 kubikk gir 75 Nm moment, osv. osv.
Så sånn sett er dette innafor på nye Transalp.
Honda kunne antakelig "strukket strikken" til oppunder 80, men da trolig på bekostning av HK...
Det Honda derimot med fordel kunne gjort med denne modellen ville vært å få vekta under 200 kg.
Det er jeg sikker på ville blitt veldig godt mottatt av mange kjøpere i denne klassen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Enig.dypen skrev: 09 nov 2022, 16:11Nomade skrev: 08 nov 2022, 12:36 EICMA 22
Honda Transalp er bekreftet: https://www.bike.no/nyheter/eicma-2022- ... -transalp/
Blir ikke det litt kjedelig … parallelltwin 92 hester, 75 Nm moment, oppgitt vekt på 459 lb = 209 kg. Ser veldig fin ut men lite moment …
0E8DB34E-AD6A-458A-8109-7E7564192D1E.jpeg
Gjeeesp

Er svært lite Honda har som imponerer meg. Faktisk ingenting. Alt er traust og kjedelig. Noe ser bedre ut enn annet, men jamt over et merke som skinner best når det gjelder gressklippere og påhengsmotorer.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Vekta har blitt godt mottatt etter så vidt som jeg har lest litt rundt om. Ramma er ca 18 kg, noe som er 10% lavere vekt enn ramma på CB500xAJ skrev: 09 nov 2022, 17:09 Det Honda derimot med fordel kunne gjort med denne modellen ville vært å få vekta under 200 kg.
Det er jeg sikker på ville blitt veldig godt mottatt av mange kjøpere i denne klassen.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Uansett skal det bli interessant å demokjøre denne i 2023.Nomade skrev: 09 nov 2022, 22:04Vekta har blitt godt mottatt etter så vidt som jeg har lest litt rundt om. Ramma er ca 18 kg, noe som er 10% lavere vekt enn ramma på CB500xAJ skrev: 09 nov 2022, 17:09 Det Honda derimot med fordel kunne gjort med denne modellen ville vært å få vekta under 200 kg.
Det er jeg sikker på ville blitt veldig godt mottatt av mange kjøpere i denne klassen.![]()
Regner med at den lokale MC-forhandleren skaffer seg en demosykkel så fort det er mulig, noe de pleier å gjøre når det kommer nye sykler de forventer stor interesse for :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1679
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hadde en Transalp (XL650V) frem til BMW´n ble levert til sesongstart i år, morsom sykkel som i spesielt to første generasjoner var veldig populær (600 og 650). Denne nye ser absolutt grei ut, av utseende er den kanskje litt for lik NC750X syns jeg, men den har en vesentlig kraftigere motor.
På en måte litt synd de har sluttet med V-Twin, som var litt av det som gjorde at den skilte seg litt ut. Nå er den mer lik flere konkurrenter egentlig på flere måter, men absolutt sikkert et bra valg.
Det er i hvert fall ingen tvil om at Honda lager driftssikre sykler som er holdbare og har svært lite problemer.
Min var 2001 modell og brukte ikke noe olje eller svettet så mye som en dråpe olje eller kjølevæske etter å ha rundet 60K og 21 år.
Skulle kanskje ønsket meg at denne hadde vært en 850-900 cc og et par-tre centimeter mer setehøyde.
Skal nok uansett se på den neste år da den kommer til forhandler.
Edit: ganske greit tidlig review av den her https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... 023-review
På en måte litt synd de har sluttet med V-Twin, som var litt av det som gjorde at den skilte seg litt ut. Nå er den mer lik flere konkurrenter egentlig på flere måter, men absolutt sikkert et bra valg.
Det er i hvert fall ingen tvil om at Honda lager driftssikre sykler som er holdbare og har svært lite problemer.
Min var 2001 modell og brukte ikke noe olje eller svettet så mye som en dråpe olje eller kjølevæske etter å ha rundet 60K og 21 år.
Skulle kanskje ønsket meg at denne hadde vært en 850-900 cc og et par-tre centimeter mer setehøyde.
Skal nok uansett se på den neste år da den kommer til forhandler.
Edit: ganske greit tidlig review av den her https://www.bennetts.co.uk/bikesocial/r ... 023-review
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser at Høiden MC-Senter AS nå annonserer TransAlp 750 for kr 157 900
Tenere 700 som er helt blottet for elektroniske dingser ligger på 144 900, og World Raid utgaven er på 172 900.
Touareg'en til Aprillia ligger på ca 150 000.
Tror denne Honda'en kan gjøre det bra, selv om de kommer litt seint til bords i denne klassen.
Ser ut til å være greit spekka, og Honda leverer jo alltid kvalitet, men oppfattet jeg at det var litt kort fjæringsvei bak?
Mulig de sikter seg inn på et annet publikum enn Yamaha, om dette stemmer.
Kunne godt vært under 200kg, da hadde de nok lettere fått nye "fans"
Men uansett digger jeg den litt kule retrolooken. Minner meg veldig om de første utgavene fra seint 80 tall :)
Tenere 700 som er helt blottet for elektroniske dingser ligger på 144 900, og World Raid utgaven er på 172 900.
Touareg'en til Aprillia ligger på ca 150 000.
Tror denne Honda'en kan gjøre det bra, selv om de kommer litt seint til bords i denne klassen.
Ser ut til å være greit spekka, og Honda leverer jo alltid kvalitet, men oppfattet jeg at det var litt kort fjæringsvei bak?
Mulig de sikter seg inn på et annet publikum enn Yamaha, om dette stemmer.
Kunne godt vært under 200kg, da hadde de nok lettere fått nye "fans"
Men uansett digger jeg den litt kule retrolooken. Minner meg veldig om de første utgavene fra seint 80 tall :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;