Fått meg et GPR effektanlegg. Kjøpt fra eBay,men fått med meg at XLMOTO i Norge selger GPR om jeg forstår det riktig.
Anlegget kommer "godkjent" med dB killer på plass. Trodde først det ikke var noe i der da jeg startet opp. Lyden er fin,men nivået er jo alt for høyt,og det var naboen min 110% enig i. (ikke blid) Hvordan dette er godkjent vet ikke jeg,men dette sto i "manualen" og fikk med et slags sertifikat. Uten dB killer så er den visstnok i "Race mode" Dro ut killeren,men synes helt ærlig ikke lyden forandret seg vanvittig mye. Den ble bittelitt lavere,men det var ikke mye.
Kan man modde dbkilleren selv? Tenkte å gjerne sveise en skive på. Det går gjerne veldig utover effekten?
Ser også at GPR selger dB killere ved navn "Super Quiet" Er disse å få tak i noen steder i Norge? Sjekket XLMOTO,men de hadde ikke.
Andre GPR forhandlere her i landet en XLMOTO?
Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Du er sikker på at du kjøpte et ekte GPR-anlegg eller en fake?
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Regner med at det er ekte. Det er i tilfelle en god kopi. Kom i GPR eske,og en sån stoffpose til selve anlegget. Alt ser veldig flott ut. Det har riktig produktnummer,og ser i hvertfall ekte ut. Tror ikke det er noe problem med det. 100% sikker - Hmm muligens ikke. Selgeren har og bare gode anmeldelser og ser ut til å drive legit butikk i Italia.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Er dette en spøk eller …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Vet ikke helt hva som gjør dette så latterlig,at noen tenker det er spøk. Må være at det er kjøpt på eBay,og på spørsmål om det var ekte,så er jeg ikke 100% sikker. Men sett at det er ekte da. Alt tilsier det.
Spørsmålet er egentlig bare. Er det andre GPR forhandlere i Norge?
Spørsmålet er egentlig bare. Er det andre GPR forhandlere i Norge?
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Har du kjørt med det nye anlegget og føler lydnivået er høyt … Med slikt anlegg vil lydbilde endre seg en god del som de fleste ønsker. Det vil være forskjell med og uten db killer ja.
Hvordan har naboen vurdert lydbilde …
Hvordan har naboen vurdert lydbilde …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Har kjøpt mye fra både XLMOTO og eBay så det er ikke noe problem bare du får det du bestiller. På anlegg jeg har kjøpt er den skiva du etterspør med i sendinga, den har jeg aldri montert … Bare db killern, ikke skiva!
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- JosteinBever
- Innlegg: 87
- Registrert: 19 jun 2016, 15:36
- Motorsykkelen din: INGEN At The Moment
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Har kjørt med anlegget ja. Lydnivået er høyt. Er ikke ukjent med effektanlegg. Har f.eks god erfaring med Arrow og Leo Vince. Du forstår sykkel har vært utsatt for hærverk. Originalpotten er ødelagt. Effektanlegget ble kjøpt pga det estetiske (ser veldig bra ut) og pris. Lydbilde er for meg ikke spesielt viktig,men lyden er jo bedre en med standard potte,det er det ingen tvil om.
Db Killeren er bare veldig minimalistisk. Den er både kort og veldig åpen. Jeg vet f.eks at denne "Super quiet" dB killeren er lenger og svært innsnevret i enden. (Noe som for meg tilsier vil gjøre jobben en dB killer er lagd for) Den som er påsatt i mitt anlegg virker å være mer tiltenkt racing og effekt. Dette kan jeg ikke svare på for sikkert,men ved å se resservedelene GPR tilbyr,så er denne ment mindre for personer som meg.
Sykkelen burde også forøvrig være mappet,ettersom nå drar den dårligere,og har et såkalt flatspot på rundt 6000,der lite og ingenting skjer. Den ettertenner også sporadisk i potta.
Lyden er såpass høy at jeg har fått en bilalarm til og gå. Det er og veldig opplagt hver eneste morgen når jeg skal på jobb,eller hver gang jeg skal bruke sykkelen så bråker jeg for hele nabolaget. Mange MC entusiaster vil nok synes denne lyden er både tøff og akkurat slik den skal være,men for en som for det meste kjører bykjøring i gater,og stort sett aldri kjører over 80 km/t,så blir overflødig lyd det siste jeg er ute etter.
Jeg kjører heller ingen "tøff" racing sykkel,men en maxi scooter.
Så om det gikk an å kjøpe resservedeler til GPR anlegg her i Norge ville de tjo være veldig bra. Men regner da med at jeg må bestille fra f.eks Tyskland,der jeg fant denne dB killeren på nett.
Prøver ikke tråkke noen på tærne ved å si at GPR eksosanlegg er dårlige,eller at lyden er fæl. Den er bare ikke til mitt bruk. Anlegget er nydelig forøvrig.
Db Killeren er bare veldig minimalistisk. Den er både kort og veldig åpen. Jeg vet f.eks at denne "Super quiet" dB killeren er lenger og svært innsnevret i enden. (Noe som for meg tilsier vil gjøre jobben en dB killer er lagd for) Den som er påsatt i mitt anlegg virker å være mer tiltenkt racing og effekt. Dette kan jeg ikke svare på for sikkert,men ved å se resservedelene GPR tilbyr,så er denne ment mindre for personer som meg.
Sykkelen burde også forøvrig være mappet,ettersom nå drar den dårligere,og har et såkalt flatspot på rundt 6000,der lite og ingenting skjer. Den ettertenner også sporadisk i potta.
Lyden er såpass høy at jeg har fått en bilalarm til og gå. Det er og veldig opplagt hver eneste morgen når jeg skal på jobb,eller hver gang jeg skal bruke sykkelen så bråker jeg for hele nabolaget. Mange MC entusiaster vil nok synes denne lyden er både tøff og akkurat slik den skal være,men for en som for det meste kjører bykjøring i gater,og stort sett aldri kjører over 80 km/t,så blir overflødig lyd det siste jeg er ute etter.
Jeg kjører heller ingen "tøff" racing sykkel,men en maxi scooter.
Så om det gikk an å kjøpe resservedeler til GPR anlegg her i Norge ville de tjo være veldig bra. Men regner da med at jeg må bestille fra f.eks Tyskland,der jeg fant denne dB killeren på nett.
Prøver ikke tråkke noen på tærne ved å si at GPR eksosanlegg er dårlige,eller at lyden er fæl. Den er bare ikke til mitt bruk. Anlegget er nydelig forøvrig.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Nytt GPR effektanlegg - ALT for bråkete
Da skjønner jeg mer for første innlegget var det ingen relevant info om dette og derfor min komentar :) Den raskeste og beste løsningen her må bli produsent, forhandler for db killer evt annet anlegg.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo