Meg først!!!

Min historie men motorsykkler er nok veldig mye kortere enn mange, kanskje de fleste, av dere :)
Husk, det jeg skriver under en bare mine erfaringer, erfart fra en som ikke har mye erfaring!
Fra starten var jeg ikke opptatt av sport eller hk, jeg ville ha en 'stor' sykkel. Med mitt budsjett ble valget en BMW F700GS,
som på ingen måte er en Goldwing eller noe av den størrelse, men det er allikevel en lang, bred og relativt høy sykkel, som man kaller dame-ADV av en eller annen grunn.
Denne var flott å kjøre på alle måter, men jeg likte den ikke, den hadde ikke særlig 'sjel', motoren var mer enn nok kraftig for meg, men den hørtes veldig kjip ut.
Jeg var faktisk også innom en 125cc som jeg tenkte kunne være en veldig fin hverdagsykkel, en Derbi Terra, igjen veldig stor for 125cc klassen, den minste ADV-sykkel tror jeg den blir kalt.
Men så jeg tenkte noe mer sportslig, men ikke fullstendig sport, kunne være for meg. Jeg kjøpte en Suzuki SV650, den perfekte begynnersykkelen, som mange anbefaler. Det er den ikke, den er veldig lett og har twin-motor med veldig moment fra ingenting-turtall. En 600 har masse mer hk og er en rask sykkel når du vil det, og da mest på veldig høyt turtall - en SV650 trenger ikke turtall, den kan skremme en nybegynner på veldig lave turtall.
Og her kommer jeg egentlig til poenget. Jeg ble tytt ørene full at jeg ikke måtte kjøpe en sykkel med lite cc og lite hk, jeg kom til å bli lei av den så fort, og ville måtte bytte den ut for en kraftigere maskin, en 100 maskin. Likevel har jeg funnet den perfekte mc for meg, med 286cc, 27hk og 150kg (som jeg kommer til å skremme opp i bortimot 32hk, og ned mot 145kg med noen modifiseringer).
Så jeg har åpenbart gått mot strømmen!

Men med tanke på at jeg kjører allermest 40, 50, 60 og litt 80 er den jo bare perfekt.
Så ja jeg lurer på hvilken sykkel du har, men samtidig hvorfor du kanskje har en sportsykkel eller adventuresykkel med 5-6 gangen så mange hk enn det jeg er fornøyd med. Hvor bruker du disse hk som jeg åpenbart ikke har skjønt meningen med?
Igjen vil jeg poengtere, jeg vil bare vite, ikke kritisere :) Du er deg og jeg er meg.
mvh Monkeeh