Hvorfor har du den sykkelen du har?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
kaLARSnikov
Innlegg: 169
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av kaLARSnikov »

Bjerknez skrev: 28 nov 2022, 10:36 Lån er jo ikke noe problem så lenge man kan betjene det. Man lever kun en gang og skal man vente på Jackpotten så er det nok mye i livet man går glipp av.

Mitt motto er at når jeg ligger på dødsleie så skal jeg ikke angre på noe som helst :)
Nei, det hadde ikke vært noe problem, det er kun en prinsippsak for min del :) Vi har naturligvis et huslån da vi, som folk flest, ikke har midler til å cashe ut en hel bolig. Utover det har jeg kun hatt ett lån i hele mitt snart 40 år lange liv og det var noen få år i 20-åra hvor jeg fleska til for å kjøpe en gammel Toyota Supra.

Jeg tror det ligger litt i at livet er uforutsigbart og jeg liker å ha stålkontroll på verdiene, så sykkelkjøp går etter samme prinsipp som aksjehandel: Jeg anser pengene som tapt i det de er brukt og alt annet er en bonus :crazy: Jeg har vært borti alt for mange hobbyer som kun holdt et par år, så det er også perspektivet på all pengebruk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6938
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av kjellv »

Monkeeh skrev: 28 nov 2022, 01:18 Kjellv: jeg skjønner heller ikke hva du mener dessverre? Jeg prøvde å forstå hva du mente.
Jeg ser at det kan være jeg har misforstått deg.
Og så er jeg uenig i undermotorisert sykkel - mopeder er undermotoriserte, derfor kan de ikke kjøre motorveier.
Jeg oppfattet det som du mente at du var uenig i at mopeder ikke kan kjøres på motorvei.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 28 nov 2022, 18:39
Monkeeh skrev: 28 nov 2022, 01:18 Kjellv: jeg skjønner heller ikke hva du mener dessverre? Jeg prøvde å forstå hva du mente.
Jeg ser at det kan være jeg har misforstått deg.
Og så er jeg uenig i undermotorisert sykkel - mopeder er undermotoriserte, derfor kan de ikke kjøre motorveier.
Jeg oppfattet det som du mente at du var uenig i at mopeder ikke kan kjøres på motorvei.
Den dagen mopeder lovlig kan kjøres på motorvei, så har man underskrevet mange dødsdommer. Jeg synes egentlig ikke at 125cc har noe der å gjøre heller. Vertfall ikke i 110-120 soner.

Husker jeg traff på en slik 125cc. På Lillehammer for 3-4 sommere siden. Jeg kjørte etter han i nesten 10 mil. Det var 80 sone nesten hele veien, men alle lå jo i rundt 100. Han hadde krefter til å holde fartsgrensen, men ikke til å passere kjapt nok dem som lå i 80-90 km/t. Men du steike han tok mange sjanser. Jeg så jo han la seg ned og nærmest vred gummien av gassrulla.

Min tanke bar at han egentlig ikke hadde noe der å gjøre. I 100-120 sone hvor de fleste ligger 20 over så ligger man trolig helt på grensen for hvor fort en slik 125cc klarer.

Nå treffer jeg ikke mange slike på motorveien skal sies og dem som kjlrer 125cc ser nok selv begrensningene, men han jeg kjlrte bak var på tur. Han hadde pakksekk bakpå etc. jeg er ganske sikker på at det var en MT-125 av nyere type.

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av mekkern »

Ser ikke problemet med en "normal" 125ccm-for på 110 vei er det normalt 4 felts vei og så lenge man da holder seg i høyre felt og følger trafikken/fartsgrensa så går dette helt fint selv om man er helt i maxgrensa for effekten.
Kjørte til/fra Sverige med 125ccm Hyosang comet med vesker og tankveske med 140kg oppå på shopping-gikk helt fint på E134 og E6 selv om jeg stort sett lå 500omdreininger inn på rødfeltet. :prf
Faktisk mer spennende enn å kjøre 1000ccm-man må jo jobbe litt for farta noen ganger i steden for å bare sitte og sløve-For E veier er jo stort sett dødskjedlig uansett.
På skikkelig svingete veier er det også litt artig å presse mange av de som har RR sykler litt-de vil jo ikke "tape" til en 125ccm uansett hva og hvor svingete. :lol

Forskjellen på liten og stor sykkel er ofte det å "kjøre" eller "bli kjørt".

Men for min egen del så synes jeg en bør ha minst en 20-30hk for å ha litt reserver i bakker og skal en ha 2 på bør man nok ha en 50+hk for litt lengre turer.
Men så kommer jo interesser utseende og image inn og setter litt premisser for hva en liker.
Selv er jeg litt svak for ting som er litt basic og mekanisk-selv om jeg også har en hypermoderne sykkel med det meste av elektronikk.
Men etter litt plukking og mod er denne også blitt "min" :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

Ser ikke problemet med en "normal" 125ccm-for på 110 vei er det normalt 4 felts vei og så lenge man da holder seg i høyre felt og følger trafikken/fartsgrensa så går dette helt fint selv om man er helt i maxgrensa for effekten...
Problemet slik jeg ser det når man beveger seg i en 110 sone er at de aller fleste ligger i 120-130km/t da vil man hele tiden blir forbikjørt hvis man holder fartsgrensen. I slike hastigheter liker jeg ikke at det kommer biler bakfra og konstant kjører forbi meg. Som motorsyklist vil jeg flyte MED trafikken og aller helst kjøre i fra trafikken. Det eliminerer farer som kan komme bakfra. Som feks. En ivrig mobilbruker som har satt cruicecontrollen på 130km/t.

Selvsagt går det fint og kjlre i 110 sone med en 125cc. Men det betyr ikke at jeg mener at den egentlig har noe der å gjøre. Vogntog er jo også sperret på 90km/t, men dem har en ganske åpenbar fordel som neppe bør forklares i et sikkerhetsperspektiv.

Har selv kjørt moped på jobb i 60-70 sone og det er lenge siden jeg har vært så nervøs i trafikken som jeg var da. Jeg brukte mer tid på og se i speilene og følge med bak meg enn det som skjedde forran. Ganske slitsomt når øynene er plassert på fremsiden av hodet.

Poenget mitt er at jeg synes det er bedre og ha litt fart, slik at jeg kan konsentrere meg om det som skjer forran meg og ikke så mye bak meg.

Her i Fredrikstad har det vært mange mopedulykker på strekningen jeg snakker om. Å jeg skjønner hvorfor.

mekkern
Innlegg: 7526
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av mekkern »

Moped er en helt annen sak-disse holder ikke trafikkens hastighet i annet enn midt i byen.
Som regel så synes jeg forøvrig at trafikken på E6 i østfold stort sett kun ligger 100+ i venstre fil og høyre 90-100-men dette er på dagtid.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 29 nov 2022, 01:23 Moped er en helt annen sak-disse holder ikke trafikkens hastighet i annet enn midt i byen.
Som regel så synes jeg forøvrig at trafikken på E6 i østfold stort sett kun ligger 100+ i venstre fil og høyre 90-100-men dette er på dagtid.
Jada, moped er helt noe annet, men kontrasten vedrørende farten jeg nevner er omtrent den samme. Jeg kjlrer motorvei hver eneste dag på jobb. Ikke langt, men over sandesund broa i Sarpsborg før jeg kjlrer av på andre siden. Der er det 100 sone og det er vel sjelden jeg ser noen ligge i fartsgrensen der. 120km/t eller mer er slett ikke uvanlig.

Grunnet mye kødannelse over denne broen midt i rushen og biler som kommer fra Oslo som skal videre og gjerne ligger i 100+ i venstre felt gjør denne strekningen ekstremt farlig. Mye ulykker der. Rett og slett grunnet kontrasten mellom sagteregående trafikk i høyre felt og hurtiggående trafikk i venstre. I tillegg legger mange seg ut på veiskulderen for å slippe forbi annen trafikk. Helt galematias. Dem har gjort forbedringer der, men frem til det omsider kommer en ny bro over Glomma så vil dette være et uhyggelig sted å kjlre i rushen.

Stikkordet er trafikk som kommer bakfra.

Ingen direkte paralleller, men det tydeligjør hva jeg mener med 125cc på motorvei. Ja, det er lov, og ja, det gpr som regel fint, men en 125cc er ikke egnet på en motorvei mener jeg.

kaLARSnikov
Innlegg: 169
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av kaLARSnikov »

Virker som at problemet her ikke er 125-kubikk på motorvei, men at folk tilsynelatende ligger konsekvent godt over fartsgrensen. Etter min mening er det da de som egentlig er problemet, ikke stakkaren på 125-kubikk som holder fartsgrensen.

Så kan man gjerne si at om man er litt lur så holder man seg unna disse motorveiene nettopp fordi at det kan være farlig ift. at folk kjører alt for fort, men å hinte til at 125-kubikk burde vært forbudt på motorveien av denne årsaken blir litt som å mene at det burde vært generelt portforbud i Norge etter kl. 19 fordi det er kriminelle på gata som kan finne på å rane deg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

kaLARSnikov skrev: 29 nov 2022, 09:19 Virker som at problemet her ikke er 125-kubikk på motorvei, men at folk tilsynelatende ligger konsekvent godt over fartsgrensen. Etter min mening er det da de som egentlig er problemet, ikke stakkaren på 125-kubikk som holder fartsgrensen.

Så kan man gjerne si at om man er litt lur så holder man seg unna disse motorveiene nettopp fordi at det kan være farlig ift. at folk kjører alt for fort, men å hinte til at 125-kubikk burde vært forbudt på motorveien av denne årsaken blir litt som å mene at det burde vært generelt portforbud i Norge etter kl. 19 fordi det er kriminelle på gata som kan finne på å rane deg.
Jeg har ikke sagt at det burde være forbudt med 125cc på motorvei. jeg har sagt at den ikke egner seg der.

Man kan gjerne rette fingeren mot bilistene som kjører for fort, men det hjelper svært lite når du ligger i autovernet.

Brukeravatar
Monkeeh
Innlegg: 24
Registrert: 20 okt 2018, 21:40
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Monkeeh »

mekkern skrev: 29 nov 2022, 00:17
Kjørte til/fra Sverige med 125ccm Hyosang comet med vesker og tankveske med 140kg oppå på shopping-gikk helt fint på E134 og E6 selv om jeg stort sett lå 500omdreininger inn på rødfeltet. :prf
Faktisk mer spennende enn å kjøre 1000ccm-man må jo jobbe litt for farta noen ganger i steden for å bare sitte og sløve-For E veier er jo stort sett dødskjedlig uansett.
Jeg er så enig! På norske veier synes jeg det er begrenset hvor mye gøy man kan ha det med masse hk og moment, og jeg har erfart at jeg har det mer gøy med å vrenge det jeg kan ut av sykkelen enn å hele tiden passe på at det ikke går for fort inn i svingene.

Jeg tenker det er mye som en mk1 Miata MX5 - den hadde vel 115hk med den store 1.6 literen, men fordi den er liten, lett og lav er den veldig morsom på de rette veiene. Med bittesmå felger og smale dekk blir enhver sving en 'utfordring', man kan kjøre rally innenfor fartsgrensen :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

Monkeeh skrev: 29 nov 2022, 16:23
mekkern skrev: 29 nov 2022, 00:17
Kjørte til/fra Sverige med 125ccm Hyosang comet med vesker og tankveske med 140kg oppå på shopping-gikk helt fint på E134 og E6 selv om jeg stort sett lå 500omdreininger inn på rødfeltet. :prf
Faktisk mer spennende enn å kjøre 1000ccm-man må jo jobbe litt for farta noen ganger i steden for å bare sitte og sløve-For E veier er jo stort sett dødskjedlig uansett.
Jeg er så enig! På norske veier synes jeg det er begrenset hvor mye gøy man kan ha det med masse hk og moment, og jeg har erfart at jeg har det mer gøy med å vrenge det jeg kan ut av sykkelen enn å hele tiden passe på at det ikke går for fort inn i svingene.

Jeg tenker det er mye som en mk1 Miata MX5 - den hadde vel 115hk med den store 1.6 literen, men fordi den er liten, lett og lav er den veldig morsom på de rette veiene. Med bittesmå felger og smale dekk blir enhver sving en 'utfordring', man kan kjøre rally innenfor fartsgrensen :twothumbs:
Jeg forstår greia med å kunne utnytte sykkelen mer med mindre krefter. Man må liksom jobbe litt for å få den til å lystre. Det gir en mer inkuderende kjørestil og man lærer seg å kjenne sykkelens grenser etc. jeg ser den biten. Man trenger heller ikke en superduper RR sykkel for å kjøre fra en random motorsyklist hjemme i bygda.

Det JEG snakker om er følelsen av å eie en såkalt "premium" sykkel. Følelsen man får når man feks. Vasker sykkelen. Man ser de påkostede detaljene, smarte løsningene etc. veldig lite plast og det man ser er resultatet av godt design arbeide.

Følelsen man får når man svinger inn på kiosken eller en rasteplass og de aller fleste snur seg å ser på sykkelen. Ikke alle liker den, men mange kommenterer den. Den blir et slags midtpunkt mange ganger.

Det at man har en enorm motor gjør også sitt til oppmerksomheten den trekker. Man føler seg rett og slett litt bedre på en slik type sykkel.

Men TRENGER jeg en slik sykkel? Overhodet ikke.
Hadde jeg fått en like fin sommer på en annen sykkel? Tja, mest sannsynlig.
Tror jeg at jeg kjlrer fra gud og hvermann med sykkelen? Så absolutt ikke.

Så for meg handler ikke sykkelvalget om fornuft eller hva jeg "trenger". Det handler om noe helt annet. Akkurat som jeg forstår en bilentusiast som kjøper seg en BMW M5. Det ER noe helt eget å sette seg bak rattet på en BMW M5 kontra en feks. mazda MX5. Hvem som kommer først i mål er langt mindre viktig.

Følelser er viktig ved valg av sykkel for min del. Det er tross alt en hobby. Sykkelen er ikke et fremkomstmiddel eller et verktøy for meg. :)

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1586
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Kjellrf »

Min erfaring etter jobbpendling i 9 år med 110-soner, er at de fleste ligger under fartsgrensen. Ihvertfall når jeg har sjekka speedometervisningen opp mot GPS-en på telefon, er det jo fort 5-10km misvisning i høyere hastigheter. En Nissan Leaf jeg prøvde, hadde hele 12km misvisning når jeg hadde 110 på meteret.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1300
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av biker7 »

Jeg tok mc-lappen og kjøpte min første tung-sykkel i 1996 i en alder av 25år.
Og etter dette har jeg vært innom 12 forskjellige sykler, de fleste av dem litt i "R-retning" (se min signatur under).
Men så i 2009 kjøpte jeg i tillegg en eldre Honda NX650 for å teste litt gruskjøring, og da ble jeg litt bitt av basillen. Hadde i mange år denne Hondan sammen med en gatesykkel, slik at det bare var å velge sykkel etter om underlaget var grus eller asfalt. Fant etter hvert ut at de beste turene kanskje var å kombinere både grus og asfalt, så da kjøpte jeg en BMW F800 GS i 2019. En STOR oppgradering fra den gamle 650`n. Bra "altmulig-sykkel" denne 800GS`n, men savnet etter hvert litt krefter på asfalten. Så derfor tok jeg nå steget opp til en -20modell R1250GS HP til 22sesongen, og angrer absolutt IKKE. Går godt, usedvanlig lettkjørt, og kan brukes til det meste :D Så jeg skjønner godt at dette har blitt en meget populær sykkel. Og pr. nå skjønner jeg egentlig ikke hva slags annen sykkel det evt. skulle bli hvis jeg skulle bytte.. :scratch
Og DET må vel være et godt tegn på riktig sykkelvalg :thumleft
(Har forøvrig den gamle Hondan enda også)


20220911_153820.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Monkeeh
Innlegg: 24
Registrert: 20 okt 2018, 21:40
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650, Honda CRF 300 Rally

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Monkeeh »

Bjerknez skrev: 29 nov 2022, 17:25
Det JEG snakker om er følelsen av å eie en såkalt "premium" sykkel. Følelsen man får når man feks. Vasker sykkelen. Man ser de påkostede detaljene, smarte løsningene etc. veldig lite plast og det man ser er resultatet av godt design arbeide.

Følelsen man får når man svinger inn på kiosken eller en rasteplass og de aller fleste snur seg å ser på sykkelen. Ikke alle liker den, men mange kommenterer den. Den blir et slags midtpunkt mange ganger.

Det at man har en enorm motor gjør også sitt til oppmerksomheten den trekker. Man føler seg rett og slett litt bedre på en slik type sykkel.

Men TRENGER jeg en slik sykkel? Overhodet ikke.
Hadde jeg fått en like fin sommer på en annen sykkel? Tja, mest sannsynlig.
Tror jeg at jeg kjlrer fra gud og hvermann med sykkelen? Så absolutt ikke.

Så for meg handler ikke sykkelvalget om fornuft eller hva jeg "trenger". Det handler om noe helt annet. Akkurat som jeg forstår en bilentusiast som kjøper seg en BMW M5. Det ER noe helt eget å sette seg bak rattet på en BMW M5 kontra en feks. mazda MX5. Hvem som kommer først i mål er langt mindre viktig.

Følelser er viktig ved valg av sykkel for min del. Det er tross alt en hobby. Sykkelen er ikke et fremkomstmiddel eller et verktøy for meg. :)
Enig! Følelsen sykkelen gir når en er ute og kjører er kanskje -det- viktigste, og den følelsen er jo helt subjektiv.
Følelsen av voldsomt moment er deilig :) Det er derfor jeg har en drøm om en Suzuki GSX 1400, så så veldig prinsippfast er jeg egentlig ikke - for det er bare et 'vil ha' ønske, finnes vel ikke så mange fornuftige grunner til å ha en sånn muskelsykkel. For har jeg bruk for den, eller kan virkelig bruke den på de veiene jeg kjører? Niks.
Men for nå er jeg happy med min underdog-sykkel, noen snur seg etter den også ;)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22670
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor har du den sykkelen du har?

Legg inn av Bjerknez »

Monkeeh skrev: 29 nov 2022, 22:19
Bjerknez skrev: 29 nov 2022, 17:25
Det JEG snakker om er følelsen av å eie en såkalt "premium" sykkel. Følelsen man får når man feks. Vasker sykkelen. Man ser de påkostede detaljene, smarte løsningene etc. veldig lite plast og det man ser er resultatet av godt design arbeide.

Følelsen man får når man svinger inn på kiosken eller en rasteplass og de aller fleste snur seg å ser på sykkelen. Ikke alle liker den, men mange kommenterer den. Den blir et slags midtpunkt mange ganger.

Det at man har en enorm motor gjør også sitt til oppmerksomheten den trekker. Man føler seg rett og slett litt bedre på en slik type sykkel.

Men TRENGER jeg en slik sykkel? Overhodet ikke.
Hadde jeg fått en like fin sommer på en annen sykkel? Tja, mest sannsynlig.
Tror jeg at jeg kjlrer fra gud og hvermann med sykkelen? Så absolutt ikke.

Så for meg handler ikke sykkelvalget om fornuft eller hva jeg "trenger". Det handler om noe helt annet. Akkurat som jeg forstår en bilentusiast som kjøper seg en BMW M5. Det ER noe helt eget å sette seg bak rattet på en BMW M5 kontra en feks. mazda MX5. Hvem som kommer først i mål er langt mindre viktig.

Følelser er viktig ved valg av sykkel for min del. Det er tross alt en hobby. Sykkelen er ikke et fremkomstmiddel eller et verktøy for meg. :)
Enig! Følelsen sykkelen gir når en er ute og kjører er kanskje -det- viktigste, og den følelsen er jo helt subjektiv.
Følelsen av voldsomt moment er deilig :) Det er derfor jeg har en drøm om en Suzuki GSX 1400, så så veldig prinsippfast er jeg egentlig ikke - for det er bare et 'vil ha' ønske, finnes vel ikke så mange fornuftige grunner til å ha en sånn muskelsykkel. For har jeg bruk for den, eller kan virkelig bruke den på de veiene jeg kjører? Niks.
Men for nå er jeg happy med min underdog-sykkel, noen snur seg etter den også ;)
Igjen. MC er ikke fornuft hos meg. Skulle jeg lyttet til fornuften så hadde jeg solgt motorsykkelen og kjøpt meg el-bil. :)

Du sier selv at du drømmer om en Suzuki GSX 1400 men velger bort denne grunnet fornuften. Det er jo ditt valg selvsagt. :thumleft

Svar