Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet ...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Men... vil vi noengang se Moto Morini til salgs her i landet ...
Så absolutt ikke verst ut, ser ut som de skjørtene på sidene der også kan gi litt vind og sprutbeskyttelse.
Vet ikke noe om kvaliteten på det her, men andre for oss mer kjente Italienske mc-merker har vel bedre statistikker enn bilmerker fra samme land.
Morini.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
Mitt intrykk er at vi allerede har tilgang til det "beste" for enhver smak som er verdt og sette kloa i her i Norge. Rett og slett fordi vi er kjøpesterke og dermed skaper et behov hos enkelte forhandlere som gjør at dem også tar inn et større utvalg av forskjellige sykler.
Når dem ikke engang velger å ta inn billige sykler så kan jeg neppe tro det er noe marked for det heller. Spesielt ikke sykkelen nevnt lver som ikke er annet enn en Honda PX50 på steroider i ny drakt. Men som 50 kubikker hadde den kanskje slått an.... ?
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
Bjerknez skrev: 03 des 2022, 05:27
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
Dessuten er vi alle forskjellige-
Noen har behov for sikling andre ikke.
Men fra tull til litt alvor-det er normalt ikke "behov" for mc i norge men en ting vi kjøper for vi kan/vil og at det gir oss "noe".
og da kommer det ofte til personlige preferanser-så sant en ikke bare følger bjellesauen og kjøper en GS(A).
Bjerknez skrev: 03 des 2022, 05:27
Jeg har enda ikke sett noen sykler som ikke selges her hjemme som jeg sikler etter eller ser et behov for. Men jeg har sikkert ikke sett alt...
så sant en ikke bare følger bjellesauen og kjøper en GS(A).
Tar med meg popcorn og en kasse pils og stikker en tur bortom
SilverSmurfer skrev: 03 des 2022, 02:57
Nummer 1 for min del er CT125.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedaler , de gikk under kallenavnet "trå-meg-ihjel" en kompis hadde en sånn.
camino.png
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
SilverSmurfer skrev: 03 des 2022, 02:57
Nummer 1 for min del er CT125.
Rett og slett fordi den fyller en nisje som ingen andre sykler på det norske markedet fyller. Det hadde vert en perfekt sykkel til bruks på fjell, skogs og grusveier.
Jeg hadde kjøpt en slik en på dagen hvis den dukket opp. Det hadde blitt en sykkel nummer 2, men hadde sannsynligvis beholdt den i mangfoldige år.
Den minnet meg om gamle Honda Camino 50cc med pedaler , de gikk under kallenavnet "trå-meg-ihjel" en kompis hadde en sånn.
camino.png
Til opplysning så arvet jeg min Mormors Puch Maxi med pedaler og kjørte med denne i store deler av min mopedtid, helt til ramma knakk for tredje gang.
Klin lik denne:
68326B6A-018B-4434-9FA0-C8E4CAA1083E.jpeg
Var vel i 1992 ca dette og da var denne Puck maxien allerede veldig gammel.
Men EN ting vant denne på over alle tohjulinger jeg har hørt så langt. Uten lyddemper på denne, så hadde man ikke engang hørt den mest bråkete harleyen. At en liten fisle som dette kunne lage så helvetes mye lyd er uforståelig. Fikk flere naboklager og mange jeg møtte langs veien knyttet nevene og ristet på hodet.
Det var nemlig jævlig vanskelig å sveise fast denne lyddemperen av en eller annen grunn den løsnet hele tiden da den satt på en senterstang inne i potten. Den blåste bare plutselig ut og da måtte man fly og lete etter den
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
CT125 er litt mer solid bygget enn de eldre versjonene. Men det er jo samme greia, langt i fra verdens raskeste sykkel men det er en sykkel man kan ta med seg der hvor man ikke er komfortabel med å dra på større sykler.
Og her i Sogn har vi fjellveier som knapt går an å kjøre på, som går 30-40 kilometer innover mot demninger og kraftverk. Veier de aller færreste ville ha turt å kjøre på en GS eller Afrika Twin, men som de aller fleste hadde taklet helt fint på en CT125. :)