MEN elbil er ingen lidenskap i motsetning til mange ande elbil-eiere. Utover å plugge i kontakten par ganger i uka gjør jeg nada og kun 2 turer på 8 måneder ladet på bensinstasjon. Så ikke så rutinert på dette og ikke lest meg opp så voldsomt.
Mistet litt trua på flyindustrien generelt (og SAS spesielt) i sommer så vurderer å kjøre bil nedover Europa i sommer. Har 2 spørsmål i håp om at noen har erfaring og/eller har gjort hjemmeleksen bedre enn meg:
1. Er det lett å finne ladestasjoner nedover Europa? Tåler litt planlegging men gidder ikke risikere å stå i veikanten med utladet batteri og vil ha litt frihet ifht reiserute selv om skjønner må tilpasse seg litt.
2. Sparer man egentlig noe penger på det? Kan evt låne min mors bensinbil om egentlig ikke noe billigere med elbil. På Vestlandstur i sommer ladet vi for 500NOK, regnet på hva ville kostet med bensin og kom til nøyaktig det samme.
Har googlet noe men mistenker litt mer dedikerte elbil-entusiaster enn meg så de virker veldig motiverte for å bevise at går an