Trollstigen, Geiranger og det meste av området her er absolutt å anbefale for motorsyklister.gbruaset skrev:Kroatia? så gøy, da. Har tenkt med nordover i løpet av sommerhalvåret, nærmere bestemt til spjelkavika. Må ha meg noen dagsturer til Romsdalen da. Har ikke vært på Trollstigen med sykkele enda, og det hadde også vært morro og kommet seg til Geiranger. V stromen er så komfortabel å kjøre med, at lange etapper er en lek :-)
Politikontroll/Lasermåling
Re: Politikontroll/Lasermåling
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Har du kjørt mye i Tyskland? Har lyst å ta meg en tur til sør-Tyskland og alpene, og kanskje Nord-Italia, ved Gardasjøen.
Se innlegget her:gbruaset skrev:Har du kjørt mye i Tyskland? Har lyst å ta meg en tur til sør-Tyskland og alpene, og kanskje Nord-Italia, ved Gardasjøen.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 1&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Politikontroller,herunder radar,belte,mobiltelefon er en av
de viktigere oppgaver politiet kan drive med

de viktigere oppgaver politiet kan drive med

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
Intruder skrev:Politikontroller,herunder radar,belte,mobiltelefon er en av
de viktigere oppgaver politiet kan drive med![]()
![]()
Ja - noe må de jo brukes til - de har jo bare 4 års skolegang og 20 - 30 års erfaring innen politiarbeid så da er det jo visse begrensninger....
Jeg vet om en som har badet i 20-30 år, men har ennå ikke lært å svømme.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Noen må jo være et felles ris bak speilet langs våre veier,og jeg er glad
det ikke er Securitas eller annet lekepollti.

det ikke er Securitas eller annet lekepollti.

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Er helt greit med Politi så lenge de ikke er arrogante, og så lenge de ikke prøver å dekke over egne feil med løgn..!!Intruder skrev:Noen må jo være et felles ris bak speilet langs våre veier,og jeg er glad
det ikke er Securitas eller annet lekepollti.![]()
Tenker da på han som var så ivrig i tjenesten at han slettet min måling før jeg fikk se den for å "ta" neste, for så å påstå at jeg ikke hadde krav på å se den....og i neste omgang begynne å kritisere kjøringa for å ta fokus bort fra målinga han ikke kunne vise frem.
Sånne ting er med på å ødelegge "ryktet" til de som faktisk oppfører seg som de skal.
Duville skrev:Dagens nettavis søndag 11/4
I en annen laserkontroll i Lenefjorden på lørdag kveld, var det derimot ingen som stakk av, men tre bilførere ble uten førerkort og tre fikk forenklede forelegg. Høyeste hastighet blant dem som ble fotgjengere var 101 kilometer i timen i 60-sonen. Politiet i Lyngdal var også ute på ettermiddagen og tidlig på lørdagskvelden og sjekket i forhold til såkalte vernetiltak. Det vil si hjelm, bilbelte og lignende. I alt 17 førere fikk gebyr for å ha unnlatt å bruke påkrevd verneutstyr under sin motoriserte ferdsel. - sitat slutt.
Glemte å si at dette er HOVEDVEIEN MELLOM KRISTIANSAND OG STAVANGER , dagens E39
Dagens nettavis 14/4 Mer Lene-fart
I går kveld og i natt ble det avholdt nok en kontroll på E39 ved Lenefjorden i Lyngdal. Resultatet ble 23 forenklede forelegg for høy fart i 60-sonen. En bilfører mistet sågar førerkortet etter å ha blitt lasermålt til 94 km/t. I tillegg til fartsbøtene, ble det også skrevet ut to vernegebyrer. Kontrollen ble avholdt fra 21-tiden til rundt halv to i natt.
Torsdag var den 22/4Duville skrev:Dagens nettavis 14/4 Mer Lene-fartDuville skrev:Dagens nettavis søndag 11/4
I en annen laserkontroll i Lenefjorden på lørdag kveld, var det derimot ingen som stakk av, men tre bilførere ble uten førerkort og tre fikk forenklede forelegg. Høyeste hastighet blant dem som ble fotgjengere var 101 kilometer i timen i 60-sonen. Politiet i Lyngdal var også ute på ettermiddagen og tidlig på lørdagskvelden og sjekket i forhold til såkalte vernetiltak. Det vil si hjelm, bilbelte og lignende. I alt 17 førere fikk gebyr for å ha unnlatt å bruke påkrevd verneutstyr under sin motoriserte ferdsel. - sitat slutt.
Glemte å si at dette er HOVEDVEIEN MELLOM KRISTIANSAND OG STAVANGER , dagens E39
I går kveld og i natt ble det avholdt nok en kontroll på E39 ved Lenefjorden i Lyngdal. Resultatet ble 23 forenklede forelegg for høy fart i 60-sonen. En bilfører mistet sågar førerkortet etter å ha blitt lasermålt til 94 km/t. I tillegg til fartsbøtene, ble det også skrevet ut to vernegebyrer. Kontrollen ble avholdt fra 21-tiden til rundt halv to i natt.
Sitat: Nok en gang har UP tatt fartssyndere ved Lenefjorden. Torsdag kveld var høyeste hastighet 85 km/t i 60-sonen. sitat slutt.
Dessuten hadde de kontroll 21/4 ned mot Lyngdal fra e39 på Onsdag på kvelden (der vi kjører når vi kommer hjem på onsdagsturen..... og så kjørte jeg forbi dem, de stod med kikkert og laser nede i sentrum forrige uke...
Kommer sikkert mer - ville bare nevne det.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
spør meg litt hva som er med akkurat den plassen de står?er det noe spesiellt akkurat der?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
60 sone på ett sted vor ingen tror det er nedsatt fartsgrense -- vesenet for veg asfalterte med noe forsøksasfalt som ikke "størknet". Det var seigt og svært glatt og det medførte 2 -3 alvorlige uhell før vesenet skrapte av skiten, men ikke før 60 sona var ett faktum. Det skjer ikke at det er gående langs denne strekningen kun kjørende og uhellene var tungbiler - semier og en buss faktisk.
Selvfølgelig tar de mange hver gang siden dette er gjennomfartsåre og ingen tror det er mulig med 60 sone på så fine veier og de fleste tror jo at Politiet bruker sunn fornuft og det gjør de jo, de tar alle som er en km over fartsgrensen, det er deres fornuft...
I tillegg har vi et par nesten pensjonerte lensmenn som går plikttjenesten før avsluttningen - de nevnte kontrollene er ikke de eneste kontrollene i lille Lyngdal - kjørte i gjennom en til mellom disse to nevnte - har mange sterke uttrykk på disse folka og for dem leken deres, blir forbannet hver gang jeg ser dem.....
Selvfølgelig tar de mange hver gang siden dette er gjennomfartsåre og ingen tror det er mulig med 60 sone på så fine veier og de fleste tror jo at Politiet bruker sunn fornuft og det gjør de jo, de tar alle som er en km over fartsgrensen, det er deres fornuft...
I tillegg har vi et par nesten pensjonerte lensmenn som går plikttjenesten før avsluttningen - de nevnte kontrollene er ikke de eneste kontrollene i lille Lyngdal - kjørte i gjennom en til mellom disse to nevnte - har mange sterke uttrykk på disse folka og for dem leken deres, blir forbannet hver gang jeg ser dem.....
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
som det pleier ja... inntjening og godord fra hovedkammeret...og en god porsjon med skadefro jævelskap..hadde de ennå stått rundt skoler og sjekket-og hanket inn de som selger dritt til ungdommen så...men da blir det papirarbeid og etterforskning-bare utgifter. ](./images/smilies/grrr.gif)
](./images/smilies/grrr.gif)
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后