Audi Mannen skrev: 16 des 2022, 13:34
Har ikke bilde av vær snø eller seansen sådan, men kan kort forklare. Vi hadde et relativt godt snøfall i går og i natt. På mårran i dag fikk jeg meg en god latter og fikk satt et lite stikk i sida til min hyggelige nabo som i sommer tok strikken helt ut og byttet begge bilene til moteriktige El-biler. De er ikke belemret med voldsom bakkeklaring og i 30cm halvtung snø og slaps i mel konsistens får han trøbbel da de kun er 2 hjulstrekk. Han roper til meg når vi står og rengjør rutene at jeg med Quattro kjører først og "brøyter" så han slipper. Jeg åpner døra og trykker på heving av luftfjæringa på Allroaden til max, setter meg inn og glir rolig OVER snø dritten til hans middelmådige skjellsord. Priceless
Det skal sies at han etter 3 måneder ergret seg litt over impuls byttet, men gjort er gjort og konsekvensen ble mere måking i dag i alle fall.
Sånn skal det gjøres Stian

Disse har kosa seg store deler av sommeren og høsten med drivstoffpriser ned mot 2 øre kwt og mobbet oss som kjører fossilbiler med priser opp mot 30 kr/l. La dem få litt igjen for dette.
Her, noen mil sør for deg har det kommet nær 60 cm snø de siste to dagene, og jeg har satset litt på både flaks og egne kjøreferdigheter for å komme meg til jobb med dieselpurka disse to dagene. Det har i grunnen gått veldig bra, på veier som bare har vært delvis brøyta.
Men i morgen kan vi på nordvestlandet glede oss over landets beste værmeldinger i følge meteorologen i NRK Dagsrevyen i kveld. -4 grader, vindstille og klarvær. Dette er vintervær slik jeg husker det fra forrige århundre.. Jeg kikket nysgjerrig på været i Fredrikstad samtidig. Jeg skal ikke hovere for mye, men kanskje Ove har lyst til å rapportere været i morgen