Det er nok ikke nødvendigvis helt unormalt. Forskjellige enheter kan støtte forskjellige wifi-standarder som igjen påvirker maksimal hastighet. Kan i så tilfelle også ha noe å si om de er koblet på 2,4GHz eller 5GHz wifi (noen rutere kjører dette som to separate SSID slik at man kan velge, 5GHz er i prinsippet raskere).dypen skrev: 10 jan 2023, 08:14 Målingene er veldig forskjellige i forhold til hva jeg måler med … Telefon rundt 80 mbps, iPad rett under 100 mbps, pc med nettkabel rett under 100 mbps og pc med wi-fi over 300 mbps … Målt nå på morningen med avslått tv …
Forskjellen mellom mobil og iPad kan gjerne være litt tilfeldig. Om du tar 5-10 tester på hver over litt tid så ville jeg ikke blitt overrasket om snittet på de er ca. det samme.
Et kjapt Google-søk tilsier for øvrig at du ikke er den første som har problemer med å overstige 100Mbps på Apple-produkter som skal kunne støtte høyere wifi-hastigheter (nå vet jeg ikke om iPad'en og mobilen din er av nyere eller eldre dato, men de skal nok være rimelig antikke for å ikke støtte over 100Mbps). I noen tilfeller har det vært fordi enhetene var koblet på 2,4GHz wifi, mens i andre fant man tilsynelatende ikke ut av årsaken. En omstart kan kanskje løse flokene.