Slip on 99-2002 R6
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 15 des 2022, 20:17
- Motorsykkelen din: Har ikke mc enda. Ny til mc verden
Slip on 99-2002 R6
Jeg har lyst til å bytte ut potta på en første gen R6. Som dere ser i det ene bildet er så den veldig lang. Jeg vil bytte den til korte versjonen.
Da blir det nesten straight pipe med en slip on på slutten. Kan det skape noe problemer over lengre tid? Jeg kommer til å dra på verksted å få «rejett» hvis det kreves men er redd for at en så liten slip on kan slite ut motoren mer enn nødvendig?
Akkurat nå sitter det orginal potte på sykkelen, som er endre lengre og ser heller ikke bra ut. Jeg skifter kun for estetiske grunner & lyden, har ingen behov for mer HP.
Da blir det nesten straight pipe med en slip on på slutten. Kan det skape noe problemer over lengre tid? Jeg kommer til å dra på verksted å få «rejett» hvis det kreves men er redd for at en så liten slip on kan slite ut motoren mer enn nødvendig?
Akkurat nå sitter det orginal potte på sykkelen, som er endre lengre og ser heller ikke bra ut. Jeg skifter kun for estetiske grunner & lyden, har ingen behov for mer HP.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 15 des 2022, 20:17
- Motorsykkelen din: Har ikke mc enda. Ny til mc verden
Re: Slip on 99-2002 R6
Det er 2 forskjellige sykkeler i bilder, det er jeg klar over
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Slip on 99-2002 R6
Er vel bare å bytte uten noen problemer. Jeg synes personlig kort potte ikke er kult, stjeler hestekrefter og bråker en hel del.
På en 1. gen R6 så skal det være en lang potte, det kler sykkelen. Mener jeg selv hvertfall.
PS: Jeg har kjørt mine mil med fullanlegg og kjenner til både fordelene og ulempene.
På en 1. gen R6 så skal det være en lang potte, det kler sykkelen. Mener jeg selv hvertfall.
PS: Jeg har kjørt mine mil med fullanlegg og kjenner til både fordelene og ulempene.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Slip on 99-2002 R6
Slik så en R6 ut for 20 år siden. En av de vakreste R-syklene på markedet den gangen, og det er den ennå for mange. Et teknisk vidunder i sin tid, en sykkel som fikk enhver motorentusiast til å stoppe opp og snu seg når den kjørte forbi, ..eller hørte den et sted i nærheten.
Den gang var eksosanlegget langt, og skulle være det. I bildet under har den original eksos som gikk helt bak til skiltplata, og det hadde to grunner. Det ene er at slik skulle det se ut for 20 år siden, og det andre er for å beskytte førerens ører fra den høyfrekvente lyden fra eksosanlegget. Bildet er forøvrig lånt herfra https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 6%2002.htm
Jeg er helt enig med Fredrik, jeg synes ikke et veldig kort eksosanlegg kler denne vakre sykkelen på noen som helst måte! Verdsett heller denne sykkelens sjel, og hold den så original som mulig. Har du den originale potta så sett den på og vær stolt av sykkelen din
Den gang var eksosanlegget langt, og skulle være det. I bildet under har den original eksos som gikk helt bak til skiltplata, og det hadde to grunner. Det ene er at slik skulle det se ut for 20 år siden, og det andre er for å beskytte førerens ører fra den høyfrekvente lyden fra eksosanlegget. Bildet er forøvrig lånt herfra https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 6%2002.htm
Jeg er helt enig med Fredrik, jeg synes ikke et veldig kort eksosanlegg kler denne vakre sykkelen på noen som helst måte! Verdsett heller denne sykkelens sjel, og hold den så original som mulig. Har du den originale potta så sett den på og vær stolt av sykkelen din

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Slip on 99-2002 R6
Legger ved tre bilder av eksos jeg hadde til min Yamaha og alle kledde sykkel’n godt med grom lyd i Yoshimura‘n og Giannelli‘n. Husk å ta godt vare på original eksos så den følger sykkel 

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Slip on 99-2002 R6
Jeg må si meg enig med TS her. Den lange potta har sikkert sin funksjon og den var sikkert flott for 20 år siden, men rent estetisk synes jeg ikke det ser bra ut i det hele tatt.
Det der ser i beste fall rart ut.
Dog er jeg enig i at sykkelen ellers ser veldig bra ut
Det der ser i beste fall rart ut.
Dog er jeg enig i at sykkelen ellers ser veldig bra ut

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineDomino
- Innlegg: 1184
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Slip on 99-2002 R6
Jeg har aldri tenkt over at lengden på pottene kunne være et tema. Men siden jeg allerede bruker høreapparat ser jeg ingen grunn til å bytte til noe kortere.
Re: Slip on 99-2002 R6
Eksos, Kawasaki GTR 1400 er en kjempeflott sykkel hvor det meste er på stell … Men eksosen ville jeg korta inn 15 - 20 cm på :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 15 des 2022, 20:17
- Motorsykkelen din: Har ikke mc enda. Ny til mc verden
Re: Slip on 99-2002 R6
Altså om noen liker det kort eller om noen liker det langt er jo smak og behag. Jeg personlig er ikke fan av orginal potta og kommer til å bytte ut med noe kort. Har sett litt på Radiant Cycles sine slip-on. Og da vil sykkelen se noe sånt ut (bildet under).
Men jeg har hørt at det kan skape problemer med «back pressure» og slite ut deler i motoren fortere enn orginalen. Derfor ville jeg høre om noen har erfaring med å montere slike korte slip-on og hva må gjøres for at det ikke skal skape problemer..
Men jeg har hørt at det kan skape problemer med «back pressure» og slite ut deler i motoren fortere enn orginalen. Derfor ville jeg høre om noen har erfaring med å montere slike korte slip-on og hva må gjøres for at det ikke skal skape problemer..
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Slip on 99-2002 R6
Kan vel trygt si jeg er enig med deg derdypen skrev: 13 jan 2023, 11:09 Eksos, Kawasaki GTR 1400 er en kjempeflott sykkel hvor det meste er på stell … Men eksosen ville jeg korta inn 15 - 20 cm på :)
2D4A4C62-3D62-4E73-A647-8B661F2A9E4E.jpeg

Re: Slip on 99-2002 R6
Vedrørende skade på motor vil jeg tro det går bra hvis motor er justert deretter, men putter du bare på den «stompen» der kan de hende du blir overrasket etter en del mil men det får noen andre her inne uttale seg om … :) Ser ikke mye negativt med ett lite snerten‘t eksosanlegg på sykkel’n utenom lydbilde for fører, ser eksosutslipp vil nesten komme foran der du vil ha hodet under kjøring.Nypåmc skrev: 13 jan 2023, 15:02 Altså om noen liker det kort eller om noen liker det langt er jo smak og behag. Jeg personlig er ikke fan av orginal potta og kommer til å bytte ut med noe kort. Har sett litt på Radiant Cycles sine slip-on. Og da vil sykkelen se noe sånt ut (bildet under).
Men jeg har hørt at det kan skape problemer med «back pressure» og slite ut deler i motoren fortere enn orginalen. Derfor ville jeg høre om noen har erfaring med å montere slike korte slip-on og hva må gjøres for at det ikke skal skape problemer..
Uten sammenligning byttelånte jeg motorsykkel med en Mustang av en bekjent på slutten av -70 tallet som var utstyrt med såkalte «side pipe exhaust» som bestod av to kloakkrør som kom ut omtrent der døra slutta på hver side. Avtalen var å ha bilen til fri disposisjon hele søndagen og det samme hadde han med min motorsykkel, vi var fire i bilen og det var en god varm sommerdag så vi ville utnytte dagen med masse kjøring. Vi rulla ned begge vindusrekkene og buldra avgårde med V8’n … tøft som bare det og sparka bra fra, først Dombås og deretter bar de sørover langs Mjøsa. Men for ett lydbilde å sitte i hele søndagen, hørte vel motor’n hele påfølgende natt

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 18
- Registrert: 15 des 2022, 20:17
- Motorsykkelen din: Har ikke mc enda. Ny til mc verden
Re: Slip on 99-2002 R6
dypen skrev: 13 jan 2023, 16:53Vedrørende skade på motor vil jeg tro det går bra hvis motor er justert deretter, men putter du bare på den «stompen» der kan de hende du blir overrasket etter en del mil men det får noen andre her inne uttale seg om … :) Ser ikke mye negativt med ett lite snerten‘t eksosanlegg på sykkel’n utenom lydbilde for fører, ser eksosutslipp vil nesten komme foran der du vil ha hodet under kjøring.Nypåmc skrev: 13 jan 2023, 15:02 Altså om noen liker det kort eller om noen liker det langt er jo smak og behag. Jeg personlig er ikke fan av orginal potta og kommer til å bytte ut med noe kort. Har sett litt på Radiant Cycles sine slip-on. Og da vil sykkelen se noe sånt ut (bildet under).
Men jeg har hørt at det kan skape problemer med «back pressure» og slite ut deler i motoren fortere enn orginalen. Derfor ville jeg høre om noen har erfaring med å montere slike korte slip-on og hva må gjøres for at det ikke skal skape problemer..
Uten sammenligning byttelånte jeg motorsykkel med en Mustang av en bekjent på slutten av -70 tallet som var utstyrt med såkalte «side pipe exhaust» som bestod av to kloakkrør som kom ut omtrent der døra slutta på hver side. Avtalen var å ha bilen til fri disposisjon hele søndagen og det samme hadde han med min motorsykkel, vi var fire i bilen og det var en god varm sommerdag så vi ville utnytte dagen med masse kjøring. Vi rulla ned begge vindusrekkene og buldra avgårde med V8’n … tøft som bare det og sparka bra fra, først Dombås og deretter bar de sørover langs Mjøsa. Men for ett lydbilde å sitte i hele søndagen, hørte vel motor’n hele påfølgende nattTilsvarende bil på bilde …
3881F2AA-43E7-4B23-B438-1E8CF4488AFB.jpeg
Ja tanken er å få motoren justert henhold til potta, men det blir kanskje ikke med det første.
Er det lyden du refererer til så gjør det ikke noe. (Så lenge politiet ikke stopper meg hehe). Men kjører bare korte turer frem og tilbake så jeg tåler bråkete sykkel
Re: Slip on 99-2002 R6
Da er det bare å ønske lykke til 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1