Den sykkelen der er egentlig ikke noe pen. Også er den totalt ubrukelig. Jeg har sett en video om en slik. Tomgangshastighet på 50 km/t. Også veier den jo svimlende 660KG(!!).
500 HK'er fordelt på 660 kg. gir ikke akkurat den prestandaen som mange tror i dette tilfelle tror jeg. Det går til første sving
Men sikkert et artig prosjekt allikevel. Og kostbart... Ikke minst i tidsforbruk.
mekkern skrev: 17 jan 2023, 15:59
Det er bare en feit gris som faktisk ikke er spesielt bra 0-100 heller...
Men klart på rettstrekker fra 100-200 tror jeg nok jeg hadde slitt litt. Men det er mye vekt og temme her. Og kjøreegenskapene er vel omtrent som på en komode med to hjul....
mekkern skrev: 17 jan 2023, 15:59
Det er bare en feit gris som faktisk ikke er spesielt bra 0-100 heller...
Men klart på rettstrekker fra 100-200 tror jeg nok jeg hadde slitt litt. Men det er mye vekt og temme her. Og kjøreegenskapene er vel omtrent som på en komode med to hjul....
mekkern skrev: 17 jan 2023, 15:59
Det er bare en feit gris som faktisk ikke er spesielt bra 0-100 heller...
Men klart på rettstrekker fra 100-200 tror jeg nok jeg hadde slitt litt. Men det er mye vekt og temme her. Og kjøreegenskapene er vel omtrent som på en komode med to hjul....
Politikerne snakker om nullvisjon samtidig som kontrollmyndighetene får mindre å rutte med. Politikerne trenger ny regnestav, den gamle funker åpenbart ikke. Jeg har inntrykk av at mye som har med trafikk og veier å gjøre mangler en helhet, nå er det en salderingspost for å kunne bruke pengene på andre ting.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Slik jeg leser dette så sykler med mye "ulovlig" som ødelegger her, dermed er det motorsyklister som ødelegger for motorsyklister. Trist.
Her i Thailand er det kontroll på lyden. Politiet har noen ganger med seg db måler og sjekker. Det er mange tøffe gutter som må gå hjem etter slike kontroller. Syklene som har ulovlig lyd blir beslaglagt og leveres ut når eier har montert originalt anlegg, dette må gjøres under oppsyn av politiet. Skjer ikke dette innen rimelig tid blir sykkelen solgt til inntekt for staten. dog uten det ulovlige eksosanlegget. Ett par ganger i året spres disse i gata og en dampveivals knuser dem, gjerne med direkte sending på tv. Noe for Norge?
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg https://thailandlivet.wordpress.com/
Det er jo mye bedre om man tar dem som "sveiser" på en bråkepotte mye hardere, enn at alle får kjøreforbud enkelte steder. For det meste ser jeg for meg dette er et problem som mest kan rettes mot HD miljøet og enkelte unge jyplinger på alt fra mopeder til lettsykler.
Jeg har ved 2-3 annledninger nesten driti i buksa når en HD startes opp. Lyden var så intens at de fleste rundt bordet trodde vinduet i fasaden skule slå sprekker. En bråkepotte som åpenbart var spesialbygget for å bråke mest mulig.
DET synes jeg er en uting. En ting er bråk, men det jeg snakker om her var mye værre enn det. Å han som satt på sykkelen var nok neppe en som hadde godtatt noe tilsnakk rundt dette uten å gi en blåveis eller to tilbake.
Slike motorsyklister samt en del av den yngre garde er dem som ødelegger i størst grad mener jeg. Vertfall ut fra hva JEG har sett og opplevd så langt. man finner selvsagt andre også, men det er spesielt cruiser folket og de unge som synes øredøvende høy lyd er utrolig gøy.
Jeg vil ikke ha mest mulig bråk, men jeg hører gjerne på skikkelig godlyd. Det er en stor forskjell :)
tor2502 her inne hadde en Vrod 1450cc CVO sak som var kraftig modifisert og forbedret. Denne fikk jeg også prøve. Lyden fra motoren og eksosen på denne er noe av det bedre jeg har opplevd noensinne. Den hørtes nesten ut som en Porshe 911. Kultivert og rå lyd :)
Ingen dagsfersk nyhet, men heller ikke så mange dager gammel og høyst relevant i forhold til hva vi kan vente å kanskje se mer av på veiene i 2023 sesongen. Interessant utvikling!
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Flere fabrikker sliter tilsynelatende litt mere med logistikken og da ser det ikke ut til at kjøpsklare førere har noen som helst problemer med å velge italiensk.
Italienere selger bra fordi andre ikke klarer og levere. Folk kjøper altså ikke en italiener fordi det er det dem faktisk har lyst på. Det er for meg veldig merkelig, hvis det stemmer.