Jeg har fått lov av madammen og okupere to hyller på badet til eget bruk, og det har jeg hatt en stund. Jeg ryddet opp i disse to hyllene i går da det var mye rot der og litt fordi det var på tide med støvtørk.
Jeg opplevde fort at det var mye der som ble kjøpt for flere år siden som nesten ikke var brukt. Å da kommer vi til kjernen i dette innlegget. Nemlig spørsmålet rundt diverse toalettsaker og holdbarhetsdato.
Det er ikke direkte billige ting jeg har der med tanke på produkter. Ikke alt er like dyrt, men jeg har 4-5 parfymer til minst 5-600kr. stykket som slett ikke er brukt opp. Også har jeg en del random fuktighetskremer etc. som med stor sannsynlighet har gått ut på dato da konsistensen er noe merkelig.
Tingene jeg har er stort sett "naturlige" og ja...litt dyrere produkter, så det sitter LITT langt inne og kaste det i søpla. Men jeg gjør det hvis jeg må selvsagt. Lærdommen her er uansett at kvantumet må ned, da de produktene bakerst i skapet blir oversett når det blir handlet nytt.
Den ene parfymen som er en Prada ett eller annet har presstuten satt seg dønn fast på. fargen på parfymen er også noe gulere enn den var når den var ny for ca. 5 år siden. De andre parfymene ser ut til å klare seg, vertfall med tanke på lukten, så dem får stå litt til.
Men nok om det....
Det jeg lurer på er hvordan dere andre her inne organiserer hylla du har fått tildelt på badet? Klarer du deg med en pakke med produkter fra Axe og bruker den hyppig opp, eller er du litt mer "fjong" enn det? Har du opplevd at noen av toalettsakene har gått ut på dato?
Det skal vel sies at produkter som Axe etc. neppe går ut på dato da dem nok er fulle av konserveringsmidler og andre stoffer som gjør at dem ikke bryter ned like fort. Uten at jeg er helt sikker på det.
Det skal sies at problemet rundt produkter som evt. går ut på dato er jo lett og unngå. Det er bare et resultat av impuls jeg fikk for en god stund siden hvor jeg skulle teste ut litt forskjellig. Altså et desperat forsøk på og få litt bedre kontakt med mine feminine side