Jada!
Og det funka knirkefritt med overføring fra hovedbanken min.
Men det er først i dag jeg skal sjekke om betalingskortet funker i butikk.
Men det gjør det nok helt sikkert :) .
Om LUNAR kontoen funker med Vipps vet jeg dog ikke.
Jada!
Funker helt fint @NomadeAJ skrev: 30 jan 2023, 13:52Jada!
Som dagligbank ligger Obos-banken øverst Finansportalens oversikt.dypen skrev: 30 jan 2023, 18:13 Har sporadisk lest mye fra Martin Koksrud Bekkelund gjennom veldig mange år. Her flytter han fra DNB oppkjøpte Sbanken til en løsning med OBOS bank pluss Curve (Revolut) og Apple Pay. Link til flere artikler vedr valg og flytting:
https://www.bekkelund.net/page/3/
Har selv aldri brukt Mastercardet jeg har fra Storebrand Bank, hovedbanken min.dypen skrev: 30 jan 2023, 19:01 Det som er litt synd for kunder av OBOS bank, de har ikke kredittkort … Mastercard løsningen deres har de avviklet men det kan ordnes andre steder.
Gode betingelser hvis du unngår det de er helt åpne om i sin informasjon til de som vurderer å skaffe seg en konto , nemlig bla. kontantuttak i mini-bank.
Så er det jo greit i noen tilfeller å ha "forsikringer" og den kjøps og svindelbeskyttelsen man får om man betaler f.eks. en reise eller kjøper noe i en nettbutikk man ikke får. Som f.eks. refundert Flyr-biletter som ble begjært konk i kveld. Når jeg handler på nett fra utlandet er det alltid via mastercard eller paypal som igjen bruker det kortet dersom betalingstjenesten kan virke litt jalla, for da eksponeres ikke kortdata.AJ skrev: 30 jan 2023, 19:08Har selv aldri brukt Mastercardet jeg har fra Storebrand Bank, hovedbanken min.dypen skrev: 30 jan 2023, 19:01 Det som er litt synd for kunder av OBOS bank, de har ikke kredittkort … Mastercard løsningen deres har de avviklet men det kan ordnes andre steder.
Men greit å ha i bakhanda om man plutselig skulle befinne seg i utlandet og ha behov for kontanter siden det er ikke er gebyr på slike uttak.
Bruker derimot aktivt andre mastercard, som har rabattløsninger (cash-backs) og sparer en god del kroner på det.
Har opplevd én "jalla"handel og fikk da refundert kjøpsbeløpet uten problemer etter å ha dokumenter misforholdet mellom hva jeg bestilte og hva jeg faktisk fikk.Gammelsmurfen skrev: 31 jan 2023, 20:42
Så er det jo greit i noen tilfeller å ha "forsikringer" og den kjøps og svindelbeskyttelsen man får om man betaler f.eks. en reise eller kjøper noe i en nettbutikk man ikke får. Som f.eks. refundert Flyr-biletter som ble begjært konk i kveld. Når jeg handler på nett fra utlandet er det alltid via mastercard eller paypal som igjen bruker det kortet dersom betalingstjenesten kan virke litt jalla, for da eksponeres ikke kortdata.
Hehehe også en måte å tjene penger påAJ skrev: 31 jan 2023, 20:53Har opplevd én "jalla"handel og fikk da refundert kjøpsbeløpet uten problemer etter å ha dokumenter misforholdet mellom hva jeg bestilte og hva jeg faktisk fikk.Gammelsmurfen skrev: 31 jan 2023, 20:42
Så er det jo greit i noen tilfeller å ha "forsikringer" og den kjøps og svindelbeskyttelsen man får om man betaler f.eks. en reise eller kjøper noe i en nettbutikk man ikke får. Som f.eks. refundert Flyr-biletter som ble begjært konk i kveld. Når jeg handler på nett fra utlandet er det alltid via mastercard eller paypal som igjen bruker det kortet dersom betalingstjenesten kan virke litt jalla, for da eksponeres ikke kortdata.
Ingen problemer med god skjermdump og fotodokumentasjon i mitt tilfelle overfor kredittkortutstederen Danske Bank.
Til alt overmål fikk jeg refundert et større beløp takket være kronekursen fra opprinnelig transaksjonstidspunkt til refusjonstidspunktet :) .
Signet meg opp hos Lunar bank, det gikk kjempefort. Egentlig bare noen minutter etter jeg hadde godkjent div med BankID. Overførte det jeg tenkte jeg skulle av penger i dag. Så får de bare stå og godgjøre seg litt inntil videre.AJ skrev: 30 jan 2023, 13:52Jada!
Husker ikke (og tar meg ikke bryet med å sjekke...Nomade skrev: 01 feb 2023, 19:18
Signet meg opp hos Lunar bank, det gikk kjempefort. Egentlig bare noen minutter etter jeg hadde godkjent div med BankID. Overførte det jeg tenkte jeg skulle av penger i dag. Så får de bare stå og godgjøre seg litt inntil videre.
Har jo diverse andre kontoer rundt om så jeg tror ikke jeg gidder å anskaffe meg deres gratis Visakort ennå i hvert fall :)