Artick skrev: 03 feb 2023, 12:18
Usikker på hvor i landet du holder til,
men hadde sjekket med Moto Tech AS i Sandnes. Har brukt de før på mapping med kjempe hell.
Ringte Moto-Tech og snakket med (det antar var) innehaveren Jimmy Hodges, veldig hyggelig og han trodde han kunne hjelpe, skulle bare sende reg.nr. så sjekket han med Triumph om han kunne tune sykkelen

Stykke fra Kongsberg til Sandnes MEN er jo MC-veier i verdensklasse dit så tenker at om blir aktuelt tar jeg det som en tur (og håper været på min side).
Bjerknez skrev: 03 feb 2023, 12:36
Kan ikke helt se for meg det finnes gode argumenter for å bruke totalt nærmere 20k for å mappe en sykkel som koster 200ish laken. Da ville jeg evt. heller byttet ut sykkelen med en som oppfyller ønskene. :)
Spørs hva utgangspuktet er. Hadde KTM 990 Superduke R og original mappingen var helt krise, når gikk på gass midtsvings så gjorde den et byks, ikke trivelig om hadde bra nedlegg. Og umulig å cruise jevn hastighet, den rykket og dro som en 2-takter. Mapping transformerte sykkelen fullstendig, fremdeles ikke best i klassen men 100 ganger bedre. Og potta veide 1 tonn så Akra var virkelig en forbedring på alle måter.
Men ikke der på Scrambleren tross alt så en sammenheng mellom hvor mye vil bruke på tuning og hvor mye får igjen. Og 20k er drøyt, ja...
utc skrev: 03 feb 2023, 13:48
Å bruke penger på et nytt grenrør er vel tett innpå meningsløst. I all enkelhet er det et hull med stål rundt. Luft er det som går igjennom det så her sparer du 7k.
Med katalysator er det vel masse små bull med ymse materialer rundt så hensikten er vel å la potta puste friere for mer effekt. MEN om særlig effekt på min sykkel med moderat effekt, det vet jeg ikke. Tenker å høre litt med Moto-Tech angående dette.
Å bytte potta for å få mer lyd har vel heller ingen hensikt med mindre den gir økt effekt. Lyd gjør ingen ting med ytelsen. Det ser jeg kun et som et behov for å bli sett/hørt hvilket bringer oss til Sigmund Freud.
Ja, alltid vært litt der jeg også og alltid kjørt med dB-killers inne når hatt slip-ons. MEN det er virkelig stusselig på Scramblen, selv ved full gass i tunnel skjer det ingenting. På annen side, veldig på å gå under radaren så slik sett greit. Etter hva de sier på Scrambler-gruppe på FB gjør det veldig lite med lyden å bare bytte grenrør uansett, må i så fall bytte potte og det gjør jeg ikke.
Men litt finere lyd er uansett bare bonus, mer effekt som er målet.
En annen bonus er at katalysatoren blir drit-varm og den sitter rett ved kneet siden eksosanlegget går høyt hele veien, med nytt grenrør blir dette problemet nesten borte. For mange er dette et kjempeproblem, for meg som bor i Norge hvor kjøligere og også bor i småby så nesten aldri står stille i lyskryss, så er det ikke noe stort problem. Særlig siden også alltid har skikkelig MC-bukse som tåler litt varme.
Som tildligere nevnt er det veldig greit å ta turen til Horten og la gutta på Klev fikse. De er vanvittig dyktige.
Ja, som nevnt over så hørte jeg med de men de skulle ha 11.300,- for jobben da de måtte ha PowerCommander for å få det til. Og selv da var det restriksjoner ifht hva de fikk gjort. Men tviler ikke på at de er bra og fikk veldig kjapt svar.