Kim`s (B)logg
- HeHy
- Innlegg: 508
- Registrert: 07 okt 2015, 16:05
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
- Bosted: Kristiansand
Re: Fra nOoB til veien videre...
Jeg ville kjøpt en olje fra et bedre merke som feks Castrol, motul, amsoil ++ av den viskositeten og typen som manualen til sykkelen sier. På de aller fleste sykler blir det helsyntetisk.
Hvis ikke det funker må du nok sjekke clutchlamellene for slitasje (tykkelse) om den fortsatt slurer etter oljebytte så tyder det på slitt clutch, som da må byttes.
Er du riktig uheldig så kan lamellene som sitter der ha fått på seg feil olje en gang i tiden som kan ha ødelagt noen av lamellenes egenskaper som dermed også fører til sluring.
Hvis jeg leser riktig så har du en f650 1997 modell nå? Av det jeg leser så skal du helst ha 15w50 semi syntetisk olje på den, selv om mange kjører 10w40 semi eller helsynt. Hvor langt har sykkelen gått
Hvis ikke det funker må du nok sjekke clutchlamellene for slitasje (tykkelse) om den fortsatt slurer etter oljebytte så tyder det på slitt clutch, som da må byttes.
Er du riktig uheldig så kan lamellene som sitter der ha fått på seg feil olje en gang i tiden som kan ha ødelagt noen av lamellenes egenskaper som dermed også fører til sluring.
Hvis jeg leser riktig så har du en f650 1997 modell nå? Av det jeg leser så skal du helst ha 15w50 semi syntetisk olje på den, selv om mange kjører 10w40 semi eller helsynt. Hvor langt har sykkelen gått
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Fra nOoB til veien videre...
Ok..Da kan jeg like så greit sjekke lamellene når jeg bytter olje kanskje? Så slipper jeg å bytte ut ny olje hvis lameller må byttes..HeHy skrev: 08 mai 2020, 12:33 Jeg ville kjøpt en olje fra et bedre merke som feks Castrol, motul, amsoil ++ av den viskositeten og typen som manualen til sykkelen sier. På de aller fleste sykler blir det helsyntetisk.
Hvis ikke det funker må du nok sjekke clutchlamellene for slitasje (tykkelse) om den fortsatt slurer etter oljebytte så tyder det på slitt clutch, som da må byttes.
Er du riktig uheldig så kan lamellene som sitter der ha fått på seg feil olje en gang i tiden som kan ha ødelagt noen av lamellenes egenskaper som dermed også fører til sluring.
Hvis jeg leser riktig så har du en f650 1997 modell nå? Av det jeg leser så skal du helst ha 15w50 semi syntetisk olje på den, selv om mange kjører 10w40 semi eller helsynt. Hvor langt har sykkelen gått
Jeg ser at BMW anbefaler 15w50 semisyntetisk. Men etter 6000 miles så sier f650 forumet at man burde bruke helsyntetisk. Viskositet etter hvilket klima man kjører i.
min 1996 modell har gått 65000 km..Kan kjøpe helsyntetisk 15w50 da.?
Klipp å lim fra f650 forumet:
"One of the most probable reasons for a slipping clutch (assuming everything is adjusted OK) is the use of EC (Energy Conserving) rated oils. (Has an EC in the API - American Petroleum Institute) star logo. Not sure if you have them in HK or Yurp, or how they are marked (probably NOT with an API symbol!) but they are very common in the US, especially with the synthetic oils. The EC additives are VERY BAD for use with wet clutches, cause excessive slippage, and are difficult to "wash" out if used - might take several oil changes. In other BMW's with a dry clutch, using EC oils is common, so it's probably a common mistake in the service shop also."
When I took mine out at about 25,000 miles to replace the Springs, the old plates JUST looked like the new ones. So my guess is a LONG time.
I can’t tell you how many miles they’ll last there is no “Magic Number”, because it depends on your driving style, whether you do a lot of highway, or lots of clutch-work (i.e. slipping) in and around town, your engine oil type, how far you drove with low engine oil or perhaps how far you drove with emulsified engine oil when your water pump fails.
So before you go wasting some money and time on New Clutch plates, try fully synthetic oil (not just the Semi-Synthetic Stuff). Ramey of Ron Woods racing has previously observed that with e.g. Redline FULLY Synthetic Oil people with Clutch Shifting Problems went away happy. I can’t say THIS will fix your problem, but try it first. You should be using Fully Synthetic after 6000 miles anyway, to protect your engine after the break-in period.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Kim`s (B)logg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Kim`s (B)logg
Den situasjonen de diskuterer på forumet er da at man ikke har MA2-olje når man burde hatt det. MA2 som du har er nettopp for våtclutch, og har ingen energi conserving additiver.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Hei!
Byttet olje til denne: Utrolig nok sluttet sykkelen å slure ved gasspådrag over 5000rpm. Dette skjedde kun når den var varm. Hadde liten tro på at den andre oljen jeg brukte skulle ha noe å si for clutch problemer, men der tok jeg feil.
Da vet jeg hvilken olje som fungerer! At den selges på Europris er også topp
Byttet olje til denne: Utrolig nok sluttet sykkelen å slure ved gasspådrag over 5000rpm. Dette skjedde kun når den var varm. Hadde liten tro på at den andre oljen jeg brukte skulle ha noe å si for clutch problemer, men der tok jeg feil.
Da vet jeg hvilken olje som fungerer! At den selges på Europris er også topp

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Takk for trofast tjeneste!
Hei
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Er ofte innom å leser, men har ikke vært så aktiv. Man får skjerpe seg
Det er et par år siden "Funduroen" ble solgt. Jeg kjøpte den i verre stand en jeg solgte den, så gikk akkurat i 0 sånn sett. Det er alltid deilig!
Jeg handlet ikke MC når den var solgt, men en ATV med skjær. Nytt hus, nye muligheter for leketøy. Med en brønn noen 100 meter oppi lia og 400 meter ned til veien med søppeldunkene, var en "4hjuling" det perfekte.
Etter 2 år har jeg funnet ut at jeg ikke trenger den..Dunkene kjører jeg med bilen, brønnen kan jeg gå til, og neste vinter må jeg ha fres uansett. Det blir problemer når snøen og brøytekantene fryser. Da får jeg ikke kasta snøen langt nok. Dessuten er det kronglete rundt huset med skjær og dårlig svingradius
Planen var også å ta lange dagsturer og helgeturer. Det ble 1 tur til Åndalsnes i fjor (15 mil t/r)
Det rister, bråker, sporer og er masete..Den gjør 110kmt pga ABS, men de er ikke lagd for mer en 60.. maks 70-80..En unnamanøver i de hastighetene er ikke forenlig med liv..Det tenkte jeg på flere ganger. Ikke er den leketøy for unger å kjerring heller, pga tyngde og veltefaren. Jeg har kjørt mye MX og 3 hjuling som aktiv ungdom, men det var på baner..Da føles det MYE tryggere.
Sjekket Finn.no og fant ut jeg kom til å tjene en god slant på å selge den. De holder seg godt i pris og jeg hadde nedbetalt en del på lånet. En hyggelig mann fra Kr.sund ville ha den. Han hadde også fått blodpris på transport, så tilbydde meg å frakte for halve prisen
Det syns han var fint og salget var gjort
Han ønsket ATV`n satt av hos BRP i Elnesvågen for oppgraderinger og nye hjul. Skjæret og boks levert på hjemmeadresse.
Det beste med hele greia er at fyren jeg solgte til er gamle skolen. Folkeskikk og sunn fornuft finnes heldigvis blant enkelte fortsatt. Etter 5 min prat føltes det helt greit å ordne salgsmeldinga på mobilen, snakke litt om været og den forferdelige snøen mens han logger inn i nettbanken og overfører. Pengene kommer ikke med en gang sa han.."du vil vel ikke gi fra deg før penger er på konto?" Joda svarte jeg..Har ikke mista trua på folk helt enda :) Dagen etter kom pengene inn, rundet opp til nærmeste 1000kr.(nesten 400kr mer en avtalt). Disse finnes det ikke mange av..
Det er alltid vemodig å selge et kjøretøy..Selv om jeg var bestemt og følte det hadde vært lett, var det litt trist. På vei hjem begynte allerede søket etter MC på ferga over til Molde
Så får man se hva det blir til slutt 

Lenge siden jeg har skrevet noe her inne. Er ofte innom å leser, men har ikke vært så aktiv. Man får skjerpe seg

Det er et par år siden "Funduroen" ble solgt. Jeg kjøpte den i verre stand en jeg solgte den, så gikk akkurat i 0 sånn sett. Det er alltid deilig!


Planen var også å ta lange dagsturer og helgeturer. Det ble 1 tur til Åndalsnes i fjor (15 mil t/r)



Det er alltid vemodig å selge et kjøretøy..Selv om jeg var bestemt og følte det hadde vært lett, var det litt trist. På vei hjem begynte allerede søket etter MC på ferga over til Molde


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Angående salg, så er vel de aller fleste ærlige, men uansett hvor hyggelige dem er så hadde jeg ikke gitt fra meg redskapen før pengene var på konto. Det går som regel helt fint helt til den dagen det IKKE gjør det :)
Når det er sagt, så er jeg spent på hva du velger av sykkel. Har du en type sykkel i kikkerten, eller er du åpent for det meste?
Når det er sagt, så er jeg spent på hva du velger av sykkel. Har du en type sykkel i kikkerten, eller er du åpent for det meste?
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Det har du helt rett i. Har følt meg uopplyst ved kjøp av noen bruktbiler, men ellers aldri blitt lurt. Men så leser man om folk som blir svindlet å lurt, å blir skeptisk til folk. Annonsen jeg hadde på finn ble lagt ut av svindler på facebook etter 1 dag. til skampris. Så fikk mye henvendelser om det var legit etc..Sleit med å få den fjerna ogsåBjerknez skrev: 05 feb 2023, 11:54 Angående salg, så er vel de aller fleste ærlige, men uansett hvor hyggelige dem er så hadde jeg ikke gitt fra meg redskapen før pengene var på konto. Det går som regel helt fint helt til den dagen det IKKE gjør det :)
Når det er sagt, så er jeg spent på hva du velger av sykkel. Har du en type sykkel i kikkerten, eller er du åpent for det meste?

Det med å gi fra seg før pengene er på konto..Han måtte betale inn til min bank noe av summen. Så følte det var ok. Han ville jo ha sletta salgspanten. Var også hjemme i stua hans..han var mindre en meg å jeg tenkte at er han så dum, så får vi ta det når sorgen kommer


Ja hva skal jeg ha..Det blir ikke noe veldig dyrt. har en grense i hodet på 100k. men kan tyne til 130k hvis jeg føler det er verdt det. Men..,kjerringa mener hu har noe hun skulle ha sagt. Jeg får droppe sidevesker og kjøpe henne en ring eller botox for å "lure" henne på gli

Jeg elsket motoren i MT07. Men plagdes veldig av vind og vond stump. MT09 syns jeg ble veldig brutal..føler ikke jeg har baller nok til å bruke motoren.
Har sett på :
CB500X (litt redd for at jeg blir fort lei)
NC750X (for gubbete men fornuftig)
Versys 650
Tracer 7 (litt dyr)
Tiger sport 660 (også litt dyr) pluss ingen forhandler i nærhet
Så siste 3 døgn har jeg bare sett 390 adventure. Den kommer med eiker i år. Billig og nok power for meg. Men..den er bygd i India og jeg har lest litt blandede kommentarer. De fleste elsker den. Både de som har kjørt store GS, Tenere, og KTM1290 sier den gjør jobben å vel så det.
Kommer til å kjøre 70 prosent på asfalt. 30 på fast grus..ca sånn..Vil helst ikke bli søkkvåt i regn, eller bruke masse penger på å gjøre sykkelen touring klar..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- hansiver
- Innlegg: 425
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Kan anbefale 650 Versys på det varmeste. Min drar seg mot 50 000km og jeg har bare byttet slitedeler (dekk, bremseklosser foran. kjede og drev) så langt. Har kjørt den på det meste av veier her i Thailand, og veiene her på bygda er ofte dårligere enn i Norge, den takler alt. 650 motoren drar greit nok og sykkelen kjøres greit i 120 - 130 km/t uten at det føles masete.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Høres bra ut! Den er en av de jeg vurderer. Den har mye bedre TFT skjerm en hondaene. og mulighet for telefontilkobling.hansiver skrev: 05 feb 2023, 15:04 Kan anbefale 650 Versys på det varmeste. Min drar seg mot 50 000km og jeg har bare byttet slitedeler (dekk, bremseklosser foran. kjede og drev) så langt. Har kjørt den på det meste av veier her i Thailand, og veiene her på bygda er ofte dårligere enn i Norge, den takler alt. 650 motoren drar greit nok og sykkelen kjøres greit i 120 - 130 km/t uten at det føles masete.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Kim`s (B)logg
Da er det ikke lenge før AJ melder seg på med erfaringer fra 390 Duke. Jeg har forstått han er fornøyd.KiMedic skrev: 05 feb 2023, 12:48 Så siste 3 døgn har jeg bare sett 390 adventure. Den kommer med eiker i år. Billig og nok power for meg. Men..den er bygd i India og jeg har lest litt blandede kommentarer. De fleste elsker den. Både de som har kjørt store GS, Tenere, og KTM1290 sier den gjør jobben å vel så det.
Kommer til å kjøre 70 prosent på asfalt. 30 på fast grus..ca sånn..Vil helst ikke bli søkkvåt i regn, eller bruke masse penger på å gjøre sykkelen touring klar..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
BjørnSover skrev: 05 feb 2023, 16:13Da er det ikke lenge før AJ melder seg på med erfaringer fra 390 Duke. Jeg har forstått han er fornøyd.KiMedic skrev: 05 feb 2023, 12:48 Så siste 3 døgn har jeg bare sett 390 adventure. Den kommer med eiker i år. Billig og nok power for meg. Men..den er bygd i India og jeg har lest litt blandede kommentarer. De fleste elsker den. Både de som har kjørt store GS, Tenere, og KTM1290 sier den gjør jobben å vel så det.
Kommer til å kjøre 70 prosent på asfalt. 30 på fast grus..ca sånn..Vil helst ikke bli søkkvåt i regn, eller bruke masse penger på å gjøre sykkelen touring klar..

Joda, er kjempefornøyd, jeg!
Og overraskes stadig av hvor lettkjørt og kjapp denne KTM rakker'n er. Funker også helt utmerket i det kuperte terrenger her jeg bor. Sterk og trekkvillig motor.
Men noen grusmaskin er ikke dette. Da egner 390 Adventure seg mye bedre til denslags. Selv om jeg også bruker Duke'en innpå skauen på de mange grusveiene vi har her i mitt distrikt. Men å kjøre Duke 390 som en 390 Adventue på grusen gjør jeg ikke. Har do prøvd, men opplevde fort "svømmeeffekten" og holdt på å vingle acsted ut i geografien. Men fikk reddet meg inn.
Egentlig skulle jeg gjerne helst hatt en 390 Adventure. Men tilfeldighetene førte til spontankjøpet av Duke'en sommeren '21.
Om den bli i stallen i '23 er litt usikkert. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd, men fordi det også er mye annet der ute som frister...

Til slutt kan jeg nevne at jeg dro på MCsiden treffet i fjor med pakkeselbagasje i form av en SW-Motech 70 liters bag på passasjersalen.
Og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri noen gang tidligere har opplevd så liten endring på en sykkels kjøreegenskaper og vektfordeling/tyngdepunkt enn på denne Duke'en med og uten bagasje.
Ellers er å si at jeg så langt ikke har opplevd noen problemer av noe slag med denne sykkelen - så langt...

:) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Det er vel stort sett det jeg har kommet frem til. Er ikke så redd for å føle at motor blir for liten. Veiene på sunnmøre er både svingete, feildoserte og full av hull enkelte steder. Mye telehiv i bakken. Jeg kommer ikke til å kjøre aktivt på grus. Men kommer nok til å oppsøke litt grusveier i nærheten. Kunne sikkert klart meg med en nakensykkel, men så var det det med dårlige veier og mye dårlig vær. Over 110 kjører jeg nok aldri med mindre på en langtur i ny å ne.AJ skrev: 05 feb 2023, 17:05 Joda, er kjempefornøyd, jeg!
Og overraskes stadig av hvor lettkjørt og kjapp denne KTM rakker'n er. Funker også helt utmerket i det kuperte terrenger her jeg bor. Sterk og trekkvillig motor.
Men noen grusmaskin er ikke dette. Da egner 390 Adventure seg mye bedre til denslags. Selv om jeg også bruker Duke'en innpå skauen på de mange grusveiene vi har her i mitt distrikt. Men å kjøre Duke 390 som en 390 Adventue på grusen gjør jeg ikke. Har do prøvd, men opplevde fort "svømmeeffekten" og holdt på å vingle acsted ut i geografien. Men fikk reddet meg inn.
Egentlig skulle jeg gjerne helst hatt en 390 Adventure. Men tilfeldighetene første til spoantkjøpet av Duke'en sommeren '21.
Om den bli i stallen i '23 er litt usikkert. Ikke fordi jeg ikke er fornøyd, men fordi det også er mye annet der ute som frister...![]()
Til slutt kan jeg nevne at jeg dro på MCsiden treffet i fjor med pakkeselbagasje i form av en SW-Motech 70 liters bag på passasjersalen.
Og jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri noen gang tidligere har opplevd så liten endring på en sykkels kjøreegenskaper og vektfordeling/tyngdepunkt enn på denne Duke'en.
Ellers er å si at jeg så langt ikke har opplevd noen problemer av noe slag med denne sykkelen - så langt...![]()
:) .
Har skjønt 390 ser ut som og føles som en stor sykkel. Helt til man får tatt løst..Ikke spesiell lav er den heller. Det som er KTM sitt trekkplaster er design og teknologi. Man får veldig mye ekektronikk for pengene.
Å siden jeg kjørte trial som barn/ungdom har jeg en forkjærlighet for endunker. Mx på vinter og trial om vår/sommer/høst. At man må ha litt turtall går fint. KTM kjenner jeg godt og har skrudd mye på siden junior kjører mx. Føler jeg skrur mer en han kjører


Hvordan er serviceintervall? finner ikke info noe sted..Har 3,5 time kjøretur til forhandler også..Føler litt på det også..
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Kan vel ikke si meg enig i at KTM 390 føles som en stor sykkel. Snarere tvert om hva gjelder Duke'en i hvert fall. Den både ser og føles som en lett-MC, etter min oppfatning.
Men det er når man begynner å kjøre den at man skjønner at dette slett ikke er noen lett-MC. På ingen måte. Krefter nok i forhold til størrelsen og ikke minst i forhold til norske fartsgrenser
.
Også dette med at mange er skeptiske til sykler produsert i India. Den skjønner jeg ikke helt, må jeg si. India er en av de mest framvoksende økonomiene i verden og anstrenger seg mer og mer for å gjøre sine produkter best mulig for på den måten å styrke sine markedsposisjoner.
Serviceintervallene er 7500 km eller en gang i året, alt etter hva som kommer først. Rimelig service, for øvrig.
Så får jeg også nevne at jeg har ikke kjørt mer enn drøye 5K med min. Og altså uten et feilslag eller andre på problemer så langt.
Hva som venter lenger ned i veien vet man jo aldri. Men så langt har alt vært helt topp.
Men det er når man begynner å kjøre den at man skjønner at dette slett ikke er noen lett-MC. På ingen måte. Krefter nok i forhold til størrelsen og ikke minst i forhold til norske fartsgrenser

Også dette med at mange er skeptiske til sykler produsert i India. Den skjønner jeg ikke helt, må jeg si. India er en av de mest framvoksende økonomiene i verden og anstrenger seg mer og mer for å gjøre sine produkter best mulig for på den måten å styrke sine markedsposisjoner.
Serviceintervallene er 7500 km eller en gang i året, alt etter hva som kommer først. Rimelig service, for øvrig.
Så får jeg også nevne at jeg har ikke kjørt mer enn drøye 5K med min. Og altså uten et feilslag eller andre på problemer så langt.
Hva som venter lenger ned i veien vet man jo aldri. Men så langt har alt vært helt topp.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 275
- Registrert: 30 jun 2016, 10:25
- Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
- Bosted: Sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kim`s (B)logg
Jeg trodde en 390 adv jeg så var en større sykkel til jeg så 390 skrift på siden. Men at den føles lett å fin er bare bra. Har hørt andre si den er stor, men da har de kanskje tatt i littAJ skrev: 05 feb 2023, 18:07 Kan vel ikke si meg enig i at KTM 390 føles som en stor sykkel. Snarere tvert om hva gjelder Duke'en i hvert fall. Den både ser og føles som en lett-MC, etter min oppfatning.
Men det er når man begynner å kjøre den at man skjønner at dette slett ikke er noen lett-MC. På ingen måte. Krefter nok i forhold til størrelsen og ikke minst i forhold til norske fartsgrenser.
Også dette med at mange er skeptiske til sykler produsert i India. Den skjønner jeg ikke helt, må jeg si. India er en av de mest framvoksende økonomiene i verden og anstrenger seg mer og mer for å gjøre sine produkter best mulig for på den måten å styrke sine markedsposisjoner.
Serviceintervallene er 7500 km eller en gang i året, alt etter hva som kommer først. Rimelig service, for øvrig.
Så får jeg også nevne at jeg har ikke kjørt mer enn drøye 5K med min. Og altså uten et feilslag eller andre på problemer så langt.
Hva som venter lenger ned i veien vet man jo aldri. Men så langt har alt vært helt topp.

Det med India har du rett i. De gikk faktisk forbi Kina i fjor mtp. BNP eller lønnsomhet. De skal ut av 70 tallet og ta igjen oss i vesten. Noe de sikkert kommer til å klare bra! Det jeg er skeptisk til er materialkvalitet på stål og skruer. Ting som kan ruste eller dårlig elektronikk. Men det er sikkert ubegrunna..KTM krever vel en viss standard og kvalitet. Dessuten ordner forhandler opp sikkert.
Har fått tilbud på 23 modell med eikefelger som virker ok. Syns den tar seg bra ut. De er også slangefrie, så man kan plugge hvis uhellet skulle skje. Kan få med støpte felger nå, men klarer vente, dessuten liker jeg fargen på modellen med eiker best.
Eneste utfordrer nå er CB500X. Lokal forhandler og 5 år garanti. Sikkert en sykkel som er mer behagelig på lengre turer. Å litt mer futt..Men den veier nesten 200kg. Da kan man like gjerne velge en tracer eller versys. Så holder fortsatt en knapp på KTM. Kan ikke handle bare etter fornuft??

KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016