Kjøpte meg Apple Airpads Pro Gen 2 i går
Du verden, sier jeg bare, for en overraskelse!
Jeg har et par Sony 1000X M2 hodetelefoner som nå har gjort sitt etter 3 år med konstant bruk flere timer pr. Dag. Har dukket opp noen ulyder i den ene høytaleren. Dette er da såkalt "over ear" hodetelefoner med støykanselering og disse har vært utmerket. Derimot blir det litt voldsomt og ha på seg disse ute. Jeg synes rett og slett det ser litt sumt ut med dige hodetelefoner på skallen.
Så da tenkte jeg mer i retning Aplle AirPods Pro Gen 2. Jeg leste en del reviews og siden jeg har en iPhone 14 Pro så ble det naturlig at jeg beit meg mer merke i disse. Jeg digger Apple sin sømløse greie. Det bare funker. Så da bestillte jeg slike...
303E8626-9EEA-44F5-A8D2-F84A6A4C46C1.jpeg
Å jeg hadde rett. Jeg åpnet esken og åpnet lokket som podsa var i og vipps dukket det opp en popup på iPhone som spurte om jeg ville legge til. 3 klikk senere så funket dem! Utmerket
Musikk og video etc. blir automatisk satt på pause når jeg fjerner en eller begge proppene fra øret og man endrer lydstyrke og skiter sanger etc, med enkel tapping på proppene. Supert!
Så var det rett inn i Spotify for å teste dem ut. Litt justering på equalizer og vipps fikk jeg skikkelig godlyd. Dem spiller veldig høyt også!
Støykanselleringen virker å fungere utrolig bra, men foreløpig har jeg ikke fått testet dette skikkelig da jeg ligger her på sofaen midt på natten. Men dem virker minst like bra som mine gamle Sony hodetelefoner som slett ikke var dårlige på dette. Selv om dem begynte å dra på årene.
Det eneste jeg skulle ønske nå for å oppnå selve nirvana er at jeg kunne hatt på meg disse inne i hjelmen. Men det må jeg nok innse ikke funker. Dem kommer til å ramle ut når jeg tar av/på hjelmen med meget stor sikkerhet og jeg har ikke spesielt lyst til å miste ørepropper til 3.000 kroner.
Men du verden... jeg er imponert over hvor bra disse funker så langt.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.