JohnnyTh skrev: 08 mar 2023, 08:24
Dette er vel to verdner som koliderer. Noen har sykkel for at de liker å kjøre og vil ha det praktisk.
Du er selvfølgelig inne på noe.
Men personlig vil jeg ha i pose og sekk selv om innser vanskelig å få 6 av 6 både på utseendet og praktisk. Men vil ha bra score på begge. For meg er GS utelukket pga utseendet, vil ha en sykkel smiler av når åpner garasjeporten...selv om ikke en gang skal kjøre den. En av flere grunner til at solgte 890DukeR'en var at selv om fantastisk svingmaskin så manglet den litt sjel og ga meg aldri noe utseendemessig. Ikke slik at hadde lyst til å vaske den. Den var bare et verktøy.
Men kan vel også utelukke V7 rett og slett fordi vet ville bli frustrert over den moderate effekten og Rocket fordi for tungsvingt. Selv om synes begge er vellykkede estetisk. Nå går det kanskje mer på kjøreegenskaper enn praktisk men ting går litt over i hverandre. MV Agusta Superveloce 800 synes jeg er helt nydelig, kunne veldig godt tenke meg den men vet sittestillingen hadde tatt livet av ryggen min så også uaktuell for min del.
Viktig for meg mhp praktiske er at må sitte godt for lange dager i salen, ha nok krefter og gode kjøreegenskaper. Samt takle litt grus også.
Synes truffet bra med Scrambleren. Selvfølgelig subjektivt men vil gi den 6 av 6 på utseendet, husker den kom og dro inn på messa mest for å se på den og hatt lyst på siden. Litt usikker på terningkast på praktiske. Vindskjerming ikke den beste selv om OK med skjerm. Men klarer lange dager i salen og med min rygg er ikke det noe selvfølge. Kunne ønske litt mer effekt men egentlig bare tull, 90hk så har null å si for tid fra A til B og den er sterk som en okse. Bare at liker å kjenne det sparker litt. Kjøreegenskapene på asfalt selv ved inspirert kjøring er sjokkerende bra til å være jålesykkel med 21" framhjul og på norske veier ofte en fordel da svelger unna alt. Og bra på grus selv om må innrømme tatt det pent der. Så lyst til å gi en 5'er på praktiske hvor GS sikkert fortjener 6'er.
Så prosentfordelingsformelen fungere ikke helt for meg da 50/50 gir inntrykk av bare passe opptatt av utseendet og det praktiske.
PS! Mest praktiske kjøretøyet har er varebilen, uendelig bagasjeplass, bra rekkevidde, 4x4 så tar seg frem overalt, ekstremt bra vindskjerming, varme i seter og mye sikrere enn noen MC. Så om 100% praktisk tar jeg den.