Olav K skrev: 11 mar 2023, 12:47
Har hatt Milwaukee i 20 år, minst, og har uhørte mengder batteriverktøy som har fått kjørt seg i det daglige.
Aldri opplevd batteriproblemer.
Har brent en motor (blandet fliselim) en av/på bryter har sviktet og en chuck har mista grepet.
Milwaukee 4ever hos meg.
Dette skal på hytta, så man slipper å dra med seg verktøy (og glemme verktøy) når man skal ha noe gjort
Kan hende bateriproblemene først og fremt dukker opp hos dem som faktisk ikke bruker verktøyet så mye? Slik at batterier utlades etc.?
Det har ikke skjedd meg, men det kan være litt tilfeldig.
Uansett så er det jo ikke akkurat noen økonomisk ruin om et batteri skulle ta kvelden, å ja, det er alltid kjekt og ha slikt verktøy liggende. :)
Husker jeg hadde en 18V drill av merket "Storm" som jeg fikk i julegave for mange år siden. En såkalt billigdrill fra clasern. Etter at halve verandaen hos min far var skrudd sammen så presset det seg frem en sky av røyk fra batteripakken.
Det var etter dette jeg bestemte meg for å kjøpe proff verktøy. Ikke for at jeg TRENGER det, men gud så overbevist jeg ble når jeg skrudde bordene i verandaen min. Brukte en blåbosch 18V 3A batteri og jeg tror jaggu ikke jeg ladet den mer enn en par ganger på hele verandaen. Den andre drillen dog med eldre batteriteknologi ga seg etter kort stund.
Så proffverktøy når det kommer til elektroverktøy er noe helt annet :)