Kjedestrammer på Suzuki gsxR 750 1998 mod.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Hanserud
Innlegg: 1
Registrert: 26 apr 2010, 20:00
Motorsykkelen din: Yamaha R

Kjedestrammer på Suzuki gsxR 750 1998 mod.

Legg inn av Hanserud »

trenger noen tips ang. skifting av kjedestrammer da denne gjør så motor tikker no helt sinnsykt når man slipper gassen fra 10000 omdreininger, lurer på om noen har skiftet denne, å om det er en "enke"l sak, eller om det er en jobb for et verksted ?

Hørte att dette skulle man klare enkelt selv?

Mvh Lars :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjedestrammer på Suzuki gsxR 750 1998 mod.

Legg inn av Globe »

Hei Hanserud :vs og velkommen til mcsiden.no :=D>

Selv har jeg en sykkel hvor jeg må legge sammen bunndrag av minst 2 gir for å kunne oppnå en sum rpm på 10.000 :D ....men, jeg regner med at du nok vil få gode kvalifiserte svar innen kort tid!

oystein1988
Innlegg: 40
Registrert: 01 des 2009, 11:29
Motorsykkelen din: Honda CBR 600 F2

Re: Kjedestrammer på Suzuki gsxR 750 1998 mod.

Legg inn av oystein1988 »

Hanserud skrev:trenger noen tips ang. skifting av kjedestrammer da denne gjør så motor tikker no helt sinnsykt når man slipper gassen fra 10000 omdreininger, lurer på om noen har skiftet denne, å om det er en "enke"l sak, eller om det er en jobb for et verksted ?

Hørte att dette skulle man klare enkelt selv?

Mvh Lars :thumleft
På CBRen er dette veldig lett, og det er ikke så stor forskjell på våre sykler. Det jeg anbefaler er å finne en manuell kjedestrammer, og montere denne. Den som er orginal er drevet av oljetrykket på motoren, og feiler veldig ofte.

Prøv å google/ebay: APE manual cam chain tensioner.

Vet ikke om det finnes til akkurat din sykkel, men det finnes på mange andre :)

Svar