Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, så jeg bør altså styre min begeistring mener du? Nei, jeg er faktisk fortsatt veldig fornøyd med både AGM som forhandler og Klim som produsent. AGM kommer jeg garantert til å handle hos senere, og jeg kommer nok helt sikkert til å kjøpe en ny Klimdress hvis jeg klarer å slite ut den jeg har. Den har fungert utmerket, har holdt meg tørr og varm over Finnmarksvidda i to grader og sludd, og med alle ventiler oppe var den levelig å være i selv med 38 grader på Balkan i sommer. Og skulle jeg være uheldig å havne i asfalten, så er det greit å vite at jeg er har en sikker dress. At du er fornøyd med ditt utstyr er godt for deg, interessant å få en oversikt på hva du har hatt og har. Jeg er for øvrig helt enig i at det er mye bra utstyr i det rimeligere prissjiktet.Bjerknez skrev: 28 mar 2023, 03:03 Min billigdress fra Sharkspeed holder enda etter det sjette året. Ingen glidelåser er ødelagte. Jeg forventer dog ikke ny jakke hvis en eller flere glidelpser skulle ryke i dag, men det viser at man faktisk kan få kvalitet til en rimelig penge også.
Når det er sagt, så er servicen du opplevde noe jeg hadde minst forventet. Husk hvor mye du har betalt for den jakken. For det første skulle den ikke godt i stykker i utgangspunktet, og når en først får problemer med Klim jakke så hadde jeg forventet reparasjon eller ny jakke asap. Det er vel det man i utgangspunktet betaler for?
Er det et kjent problem at Klim har problemer med glidelåsene sine altså? I så tillfelle vil jeg si at dette nørmest må være en krise, med tanke på hvilke enorme summer man betaler for disse jakkene.
Jeg hadde selv en Klim dress som min første MC dress. Den funket bra den, men når jeg gikk ned i vekt så ble den for stor til meg. Dressen jeg kjøpte etter dette til en langt lavere pris viste seg å være tilnærmet like bra som Klim dressen jeg hadde.
Den billige dressen er faktisk mye varmere, men den har noe dårligere lufting og blir fort klam sommerstid. Men da tar man bare ut innerforet så løser man den saken.
Jeg er rett og slett imponert over min Ata Fury dress. Den kostet 2.500 kroner for 6 år siden. Den har aldri lekket inn vann. Heller ikke i fjor sommer hvor jeg kjlrte en hel dag i pissregn gjennom sverige. Alle glidelåsene er fortsatt inntakte og den er usedvanlig varm med innerforet montert.
Jeg tenkte først jeg skulle prøve en slik billigdress og tenkte at hvis denne holdt ett par sesonger så var jeg fornøyd. Nå er jeg på den syvende sesongen med denne dressen og den er like hel. Ikke en eneste knapp eller glidelås har sviktet. Ikke engang bukseselene.
Jeg har også en skinndress fra Sharkspeed som jeg har hatt i 9 år. Jeg bruker ikke denne like ofte lenger, men brukte den mye i førsten. Ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper er inntakte.
Men dette er en såkalt perforert sommerdress, så vanntett er den absolutt ikke.
Jeg har i tillegg til dette en denim dress også fra Sharkspeed som jegbhar hatt i ca. 5 år. Lite brukt, men ikke noe galt med den heller. Alle glidelpser og knapper fungerer.
Det eneste MC utstyret jeg har som rett og slett ikke holder mål, overhodet, er ALLE hanskene jeg har hatt. Svindyre hansker i goretex av kjente merker som knapt holder en sesong eller to.
MC støvlene mine som er av merke TSX S-Speed Gore tex har jeg hatt fra dag en jeg tok lappen i 2014. Dem er like fine den dag i dag. Det samme gjelder hjelmene jeg har hatt. Schuberth C3 Pro og C4 Pro. Gode hjelmer som slett ikke er utslitte. Jeg byttet til C4 Pro rett og slett fordi jeg ville ha innebygget intercom med musikk. Med tanke på akkurat det var det et gedigent bomkjøp, men hjelmen ellers er jo veldig bra :)
Jeg klarer meg med den ene Omegaen jeg har, den har vært på armen i snart 14år, 24/7 utenom noen sørviser. Fortsatt like fin. Litt som en Klim-dresslazyboy skrev: 28 mar 2023, 23:27 Enig med FredrikE24 , men når det kommer til klokker tar han feil. Klart man må ha mange mekaniske urverk i skuffen
![]()
Det har vel noe med livsstil å gjøre. Hvis man tar seg en tur i fjellet, så er det vanskelig å ta med seg microen og tv-decoderen. Da er det greit å ha ei klokke. Jeg har 2 klokker. Den ene er ei Garmin Tactix solar. Veldig grei å ha når en skal være borte fra stikontakt i ei uke eller mer.Bjerknez skrev: 29 mar 2023, 02:10 Bare så det er sagt. Jeg har ikke noe i mot Klim. Jeg synes bare ikke det er verdt prisen. Armbåndsur har jeg ikke hatt siden barneskolen. Klokke finner man jo over alt. På dekoderen, tv'en, ipad'en, mobilen, tv'en, på stekeovnen, mikroen, på veggen, på pc'en på jobb, to klokker i inngnagsparteiet på jobb, en i pauserommet, en på veggen i kontoret, stekeovnen på jobb, mikroen på jobb, kjøleskapet på jobb og ellers flere plasser på vei til jobb på bygninger etc. også er det klokke på displayet på motorsykkelen og helt sikkert mange flere steder.
Joda, jeg henger meg ikke opp i hva folk velger å bruke penger på, men enkelte ganger så synes jeg det er gøy og høre hvilke argumenter som legges til grunn for valgene man tar. Rett og slett fordi jeg synes det er interresant. Så blir det selvsagt litt krasj noen ganger hvor det virker som om mine egne argumenter på en måte skal "vinne" over andres. Det er ikke intensjonen, selv om det kan virke sånn mange ganger.JohnnyTh skrev: 29 mar 2023, 07:50Det har vel noe med livsstil å gjøre. Hvis man tar seg en tur i fjellet, så er det vanskelig å ta med seg microen og tv-decoderen. Da er det greit å ha ei klokke. Jeg har 2 klokker. Den ene er ei Garmin Tactix solar. Veldig grei å ha når en skal være borte fra stikontakt i ei uke eller mer.Bjerknez skrev: 29 mar 2023, 02:10 Bare så det er sagt. Jeg har ikke noe i mot Klim. Jeg synes bare ikke det er verdt prisen. Armbåndsur har jeg ikke hatt siden barneskolen. Klokke finner man jo over alt. På dekoderen, tv'en, ipad'en, mobilen, tv'en, på stekeovnen, mikroen, på veggen, på pc'en på jobb, to klokker i inngnagsparteiet på jobb, en i pauserommet, en på veggen i kontoret, stekeovnen på jobb, mikroen på jobb, kjøleskapet på jobb og ellers flere plasser på vei til jobb på bygninger etc. også er det klokke på displayet på motorsykkelen og helt sikkert mange flere steder.
På jobb har jeg ofte ikke lov til å ha med mobil eller ipad eller smartklokke. Så da har jeg ei klokke fra Chlas Olson til 249kr, slik at jeg vet når det er kaffepause.
Jeg har hatt 3 kjørejakker i det dyre segmentet og flere billigere. For 12 år siden så kjøpte jeg ei Rukka ArmaS. Den er like god i dag som den gangen den ble kjøpt, men litt lite ventiler i den og det merket jeg i Sahara i 48 grader. Så senere kjøpte jeg meg ei Rukka Realer og tenkte det skulle være min neste jakke de neste 15 årene. Desverre så var jeg litt optimist og den ble litt trang til meg. Fungerte bare på sommeren med kun tskjorte under. Når jeg bodde i Singapore så kjøpte jeg ei Klim Badlands Pro jakke. Fantastisk jakke, men jeg liker ikke løsningen i halsen, synes den er for åpen. Borrelåsen som lukker kragen åpner seg for lett. Og så liker jeg ikke at den ikke har glidlås mot buksa som går helt rundt. Desuten så var den litt posete, mulig jeg bare ikke er enorm (les tykk) nok.
Så Badlands og Realer jakka ble solgt i høst og nå er jeg på utkikk etter ei ny jakke. Liker Klim pga tekniske løsninger, men har mest lyst på Rukka. Gleder meg til å prøve Rukka sin nye Ecuado-R, ser ut som Rukka har sett på Klim og kopiert litt. Kanskje jeg får alt jeg vil ha...