Det var hyggelig
@Bjerknez :)
Klarte ikke å dy meg, topplokkmutrene var ikke så pene og da ble de som vises bytta mot nye!
EC988BCF-DA14-4BFF-8F91-150C8C934878.jpeg
Legger ved bilder av register timing på Z1A’n, tenningsmerket på veiva har to merker T og F merket med 1 og 4 for samme sylindre. T for Top Dead Center og F for FIRE.
Veivaksel på merket T da er sylinder nummer 1 på topp tenning og sylinder 4 veksle, da skal merket på eksos kamaksel flukte med anlegg for toppdeksel og peke forover. Etter merke (teller ikke pinnen som er på merke) teller du 28 pinner til det flukter med pila og 28 merke på innsug kamaksel. Da skal knastene på begge kammene flukte med anleggsflate for toppdeksel. Se bilder:
E1C41432-A3F2-4F66-A35C-402879F91F23.jpeg
A2DC81DF-ABA3-4842-AF47-9B4C136C1C44.jpeg
77183D50-DAC0-4058-B915-9FB0B8E0AF54.jpeg
3EA18C12-545E-4CE4-891D-12295A4CA2E5.jpeg
Etter litt handel og opprydding sitter jeg igjen med speedometer KPH som er identisk og turteller som begge kan restaureres med nye tallskiver, på turteller endres rødmerket til 9000 RPM og med varsellys for STOP LAMP isteden for HEAD LAMP som kommer fra nyere modell.
F01D2D30-DCC3-4E36-8815-17CCA9C4465E.jpeg
4CA71560-0ACD-4C6C-9096-D81BED590994.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.