AJ Arena...
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jeg vet ikke om du har erfaring med magnetfester fra tidligere AJ, men hver forsiktig når du legger tankvesken over tanken. Enkelte av magnetene er såpass sterke at når du slipper festet så kan dem lage bulk i tanken. Så mitt råd er og holde disse oppe når du legger tankveslen på tanken for så og legge magnetene forsiktig nedpå.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Passer bra på 390'en også denne tankveska jeg har kjøpt til Guzzi'en:
Bedre enn denne, som rommer mindre og koster en god del mer...:

Hadde jeg kommet over GIVI "Corium" veska da jeg var på jakt etter tankveske til 390'en hadde det garantert ikke blitt noe kjøp av den SW-Motech produserte KTM veska.
Den følger med sykkelen når den leveres og så får det bli opp til ny eier å vurdere om denne veska har noen bruksverdi for vedkommende.
Bedre enn denne, som rommer mindre og koster en god del mer...:
Hadde jeg kommet over GIVI "Corium" veska da jeg var på jakt etter tankveske til 390'en hadde det garantert ikke blitt noe kjøp av den SW-Motech produserte KTM veska.
Den følger med sykkelen når den leveres og så får det bli opp til ny eier å vurdere om denne veska har noen bruksverdi for vedkommende.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena...
Fester den med stropper, ja den nye …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Nei, magnetfester.
Og veska sitter godt.
Men det følger med festereimer også.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Ser litt ut som en "flosshatt" synes nå jeg. Jeg tror den vil se bedre ut på Guzzien da den har flatere tank? Min tankveske er orginal og derfor formet etter tanken. Det er til og med utskjeringer i tankvesken under som går rundt tanklokket. Jeg synes vertfall sådet ser mye bedre ut.
Her er forøvrig en tankveske jeg synes så bra ut på KTM 390:
Her er forøvrig en tankveske jeg synes så bra ut på KTM 390:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: AJ Arena...
Du må ikke ha original tankveske, kjøp en som passer til tank og sykkel

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Har denne SW-Motech "GS" tankveska til 290'en jeg også. Og har brukt den samme på alle syklene jeg har hatt med unntak av 390'en. Fin og ideell form for mange MC-bensintanker på denne.dypen skrev: 01 apr 2023, 18:59 Du må ikke ha original tankveske, kjøp en som passer til tank og sykkel![]()
![]()
GIVI veska ser ut til å funke bra på 390'en. Hvordan enkelte mener den ser ut der den sitter på tanken bryr meg mindre enn ingenting. Det er det praktiske som er viktig for meg.
Samme gjelder "GS" veska.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena...
Det har jeg full forståelse for @AJ men nå var min kommentar egentlig myntet på @Bjerknez som presiserte det med «original». Ha en flott lørdagskveld 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Ok, tok ikke den sånn i farten...dypen skrev: 01 apr 2023, 19:18 Det har jeg full forståelse for @AJ men nå var min kommentar egentlig myntet på @Bjerknez som presiserte det med «original». Ha en flott lørdagskveld![]()

Riktig god lørdagskveld til deg også

Ser fram til en ekte og retromoderne klassikertur om ikke altfor lenge.
Solbergfoss og Rundkiosken kan jo være et par reisemål vi tar sikte på for noen hyggelige ettermiddagstimer?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Det jeg mener her er at en tankveske som oftest har et antiskli belegg under. Jo bedre kontaktflaten er mot tanken jo bedre feste har den. Ved siden av at det ser bedre ut. Så det har ikke BARE med utseendet å gjøre at en tankveske bør følge tankens konturer best mulig. Har også en del med turbulens og vindmotstand å gjøre og en tankveske som ikke har god kontaktflate mot tanken må gjerne festes ytterligere med stropper etc.
nå er det ikke alltid orginale tankvesker passer perfekt heller, men både til BMW'en jeg hadde og Rocket'en passet de orginale best. På Triumph gikk jeg for en Givi løsning, men denne hadde tanklokk adapter. Veldig kjekt hvis man har mulighet for det. Eliminerer mye av ripeproblemet og er enkel og ta av/på.
Men klart, alt kan brukes sånn sett... :)
nå er det ikke alltid orginale tankvesker passer perfekt heller, men både til BMW'en jeg hadde og Rocket'en passet de orginale best. På Triumph gikk jeg for en Givi løsning, men denne hadde tanklokk adapter. Veldig kjekt hvis man har mulighet for det. Eliminerer mye av ripeproblemet og er enkel og ta av/på.
Men klart, alt kan brukes sånn sett... :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Som nevnt over har du nok rett i det at orginal ikke alltid er best. Men det har vertfall vert det som har passet best på de tre siste syklene jeg har hatt. Triumpg Street Triple fikk en Givi løsning med tanklokk adapter :)dypen skrev: 01 apr 2023, 19:18 Det har jeg full forståelse for @AJ men nå var min kommentar egentlig myntet på @Bjerknez som presiserte det med «original». Ha en flott lørdagskveld![]()
Re: AJ Arena...
Helt klart @Bjerknez !
Vi må ha noen kveldsturer @AJ
Vi må ha noen kveldsturer @AJ

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Forøvrig så tankvesken din veldig bra ut på sykkelen. Følger konturene bra

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Da blir 390'en og 1290'en registrert igjen i dag eller morgen, alt etter når forsikringen er på plass, etter å ha vært avregistrert i vinter.
Så er det bare å vente på at veiene her i høyden blir snø -og isfrie.
Og en av de første turene går til Hadeland MC for å levere 390'en. Og der står en ny flott Moto Guzzi V7 850 Specal 100 Anniversary version klar
! Noe den observante forumbrukeren ganske sikkert har fått med seg
.
Tenkte først å cashe ut sykkelen siden jeg hadde veldig lyst til å beholde 390'en. Men tok til fornuften og kom til at jeg ikke kan ha tre nyere sykler i garasjen. Hadde vi hatt sommer hele året her landet ville det nok blitt slik. Men sånn er det altså ikke her i Norge.
Så da jeg fikk en såpass god innbytteavtale hvor jeg kom i godt i pluss i forhold til hva jeg ga for 390'en i 2021, var avtalen i boks :) .
Har skrevet om det tidligere, men gjentar gjerne; Motorspeed på Lillehammer registrerte 390'en før de hadde tenkt nettopp for at jeg skulle få komme meg hjem etter at jeg måtte parkere (fikk kjøreforbud...) pga. hull i radiatoren på 1290'en. Skaden skjedde rett før Gjøvik hvor jeg merket noe som minnet om spylervæske på visiret. Noe det ikke viste seg å være. Derimot var det kjølevæske...
Tenkte at det antakelig skyldes en løs slangeklemme, men det viste seg altså at en gjenstand hadde truffet radiatoren og laget et hull, som ikke lot seg repare på annen måte enn å bytte radiatoren. Og det det en ukes leveringstid på.
Så da sto jeg der uten sykkel, en vel halvannen time hjemmefra...
Men det ordnet seg altså med denne hasteregistrerte 390'en, som jeg ærlig talt var ganske skeptisk til. Men det var kun denne Motorspeed kunne tilby meg. Og da sier man naturligvis takk.
Bruk den så mye du vil, men sørg for å ikke kjøre lenger enn 1000 km. før du leverer den igjen pga. 1. gangsservice, var beskjeden jeg fikk fra selger Anders.
Ja, ja... . Blir vel ikke mye kjøring den kommende uka, da, tenkte jeg. Kjedelig greier med en 390... Men kommer nå i hvert fall hjem igjen.
Men du verden hvor feil man kan ta
!
Det tok ikke mange kilometerne på vei hjem med denne lille rakker'n før jeg ble skikkelig overrasket. Utrolig morsom sykkel å kjøre!
Og den opplevelsen forsterket seg for hver tur i løpet av uka jeg disponerte sykkelen.
Så det tok ikke mange dagene før jeg tok kontakt med selgeren og ba om et pristilbud. Selger Anders ble nok litt overrasket og ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til, i kl,gratis 1. gangsservice.
Et spontankjøp av en skikkelig artig sykkel til samme pris som de dyreste 125-kubikkerne her I landet. Med quickshifter, som gjør denne sykkelen ekstra morsom å kjøre
Kunne altså svært gjerne tenke meg å beholde denne. Men slik blir det da ikke. Nå blir det Moto Guzzi istedet. Nok en sykkel som er ganske annerledes enn 390'en og 1290'en. Gleder meg stort!
Men kjenner også litt at det blir litt trist å levere 390'en...
Får trøste meg med at 390 Duke kanskje er litt for ungdommelig for en som straks blir 65...
. Når man har nådd denne alderen passer antakelig en ekte nymoderne retrosykkel som Moto Guzzi V7 Special.
Så er det bare å vente på at veiene her i høyden blir snø -og isfrie.
Og en av de første turene går til Hadeland MC for å levere 390'en. Og der står en ny flott Moto Guzzi V7 850 Specal 100 Anniversary version klar


Tenkte først å cashe ut sykkelen siden jeg hadde veldig lyst til å beholde 390'en. Men tok til fornuften og kom til at jeg ikke kan ha tre nyere sykler i garasjen. Hadde vi hatt sommer hele året her landet ville det nok blitt slik. Men sånn er det altså ikke her i Norge.
Så da jeg fikk en såpass god innbytteavtale hvor jeg kom i godt i pluss i forhold til hva jeg ga for 390'en i 2021, var avtalen i boks :) .
Har skrevet om det tidligere, men gjentar gjerne; Motorspeed på Lillehammer registrerte 390'en før de hadde tenkt nettopp for at jeg skulle få komme meg hjem etter at jeg måtte parkere (fikk kjøreforbud...) pga. hull i radiatoren på 1290'en. Skaden skjedde rett før Gjøvik hvor jeg merket noe som minnet om spylervæske på visiret. Noe det ikke viste seg å være. Derimot var det kjølevæske...
Tenkte at det antakelig skyldes en løs slangeklemme, men det viste seg altså at en gjenstand hadde truffet radiatoren og laget et hull, som ikke lot seg repare på annen måte enn å bytte radiatoren. Og det det en ukes leveringstid på.
Så da sto jeg der uten sykkel, en vel halvannen time hjemmefra...
Men det ordnet seg altså med denne hasteregistrerte 390'en, som jeg ærlig talt var ganske skeptisk til. Men det var kun denne Motorspeed kunne tilby meg. Og da sier man naturligvis takk.
Bruk den så mye du vil, men sørg for å ikke kjøre lenger enn 1000 km. før du leverer den igjen pga. 1. gangsservice, var beskjeden jeg fikk fra selger Anders.
Ja, ja... . Blir vel ikke mye kjøring den kommende uka, da, tenkte jeg. Kjedelig greier med en 390... Men kommer nå i hvert fall hjem igjen.
Men du verden hvor feil man kan ta

Det tok ikke mange kilometerne på vei hjem med denne lille rakker'n før jeg ble skikkelig overrasket. Utrolig morsom sykkel å kjøre!
Og den opplevelsen forsterket seg for hver tur i løpet av uka jeg disponerte sykkelen.
Så det tok ikke mange dagene før jeg tok kontakt med selgeren og ba om et pristilbud. Selger Anders ble nok litt overrasket og ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til, i kl,gratis 1. gangsservice.
Et spontankjøp av en skikkelig artig sykkel til samme pris som de dyreste 125-kubikkerne her I landet. Med quickshifter, som gjør denne sykkelen ekstra morsom å kjøre

Kunne altså svært gjerne tenke meg å beholde denne. Men slik blir det da ikke. Nå blir det Moto Guzzi istedet. Nok en sykkel som er ganske annerledes enn 390'en og 1290'en. Gleder meg stort!
Men kjenner også litt at det blir litt trist å levere 390'en...

Får trøste meg med at 390 Duke kanskje er litt for ungdommelig for en som straks blir 65...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jeg er helt enig med valget ditt AJ. Ut med Duke'n og inn med Moto Guzzien :)
Nå har du to sykler i hver sin sjanger. En stilig "caferacer" for lokale treff og dagsturer og en Super Adventure til de større "seriøse" turene. :)
Nå har du to sykler i hver sin sjanger. En stilig "caferacer" for lokale treff og dagsturer og en Super Adventure til de større "seriøse" turene. :)