Oversikt - nysalg MC...
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Oversikt - nysalg MC...
En ting er førsteinntrykk og hvordan sykkel’n faktisk oppfører seg og hvor bra / dårlig den går, noe annet blir det når du har kjørt sykkel’n over tid og blir vant med den på godt og vondt.
Tenker du kan gi tilbakemelding på en fremmed sykkel etter en kjøretur på litt varierte veier hvordan den faktisk oppfører seg på en verdifull måte.
Er det en sykkel jeg eier og kjører mye blir jeg vant med den over tid og tilpasser både meg og kjørestil deretter, som alt annet blir du både vant ved og glad i det du har og gjør det beste ut av det om det er 100 kubikk eller 1300 kubikk. Hvor verdifull blir min vurdering til deg da …
Tenker du kan gi tilbakemelding på en fremmed sykkel etter en kjøretur på litt varierte veier hvordan den faktisk oppfører seg på en verdifull måte.
Er det en sykkel jeg eier og kjører mye blir jeg vant med den over tid og tilpasser både meg og kjørestil deretter, som alt annet blir du både vant ved og glad i det du har og gjør det beste ut av det om det er 100 kubikk eller 1300 kubikk. Hvor verdifull blir min vurdering til deg da …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Oversikt - nysalg MC...
Har kjørt masse forskjellige sykler-OG har egne preferanser for hva som er riktig sykkel for meg.
MEN -BMW GS/GSA menigheten og HD fansen har en oppfatning om at dette er bare tull for det finnes kun 1 mc innen hver gruppe som topper alt(Samme med bekledning).
Ja-jeg har jo kjørt div modeller av dette også,men fant ingen glede i dem.
Så hva jeg mener om div modeller tror jeg det er best jeg ikke deler.
Men at det har kommet mange spennende sykler fra nye og nisje produsenter i tillegg til de største er helt klart.
Men her til lands så er det blitt til at alt utenom de største syklene er ubruklige "mopeder".
MEN -BMW GS/GSA menigheten og HD fansen har en oppfatning om at dette er bare tull for det finnes kun 1 mc innen hver gruppe som topper alt(Samme med bekledning).
Ja-jeg har jo kjørt div modeller av dette også,men fant ingen glede i dem.
Så hva jeg mener om div modeller tror jeg det er best jeg ikke deler.
Men at det har kommet mange spennende sykler fra nye og nisje produsenter i tillegg til de største er helt klart.
Men her til lands så er det blitt til at alt utenom de største syklene er ubruklige "mopeder".
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Oversikt - nysalg MC...
Helt uenig. De som kan si noe om prestanda, helt bra. Men kicke på utseendet? Det er tullete og barnslig og bør holdes utenfor den tråden. Har ingenting å gjøre i en tråd der trådstarter vurderer en sykkel og trenger ikke høre på oppgulp ang utseendet.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 22:01Se for deg en diskusjon hvor en poster et bilde av en sykkel hvor han spør "hva mener folket om denne? Den som har kjørt den 1-5-10-50 mil (byttet ut "jorden rundt") kan nevne noe om motor og hvordan den er å kjøre etc, og den som ikke har kjørt den kan bedømme den ut fra itseende og nevne noe om den rare potta, kule fronten, stygge felgene etc.Jajo82 skrev: 03 apr 2023, 21:58 Fin diskusjon.... "Jeg tror sykkelen er sånn" ....." nei den tror jeg er heeeelt annerledes " rene skjære sitcom programmet det der.
Ikke noe som veier tungt så lenge man selv liker sykkelen, men enkelte ønsker nå uansett andres sin mening og da får man det på godt og vondt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Nettopp. En som har kjørt sykkelen mye (ikke nødvendigvis jorden rundt) og eid den lenge bør ikke nødvendigvis sitte på den informasjonen som en nybegynner er ute etter. Men det betyr selvsagt ikke at en nybegynner på denne sykkelen ikke vil like den.dypen skrev: 03 apr 2023, 22:01
Er det en sykkel jeg eier og kjører mye blir jeg vant med den over tid og tilpasser både meg og kjørestil deretter, som alt annet blir du både vant ved og glad i det du har og gjør det beste ut av det om det er 100 kubikk eller 1300 kubikk. Hvor verdifull blir min vurdering til deg da …
Man blir vant til det man har og som nybegynner er det nok lettere og blir tilfreds med de mindre syklene da referansegrunnlaget er noe dårligere. Det er værre den andre veien. Derav har vi klengenavnet "kubikksyken". Blant båtfolk kalles det vel "3-fot syken". :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Det er lov og være uenigJajo82 skrev: 03 apr 2023, 22:09Helt uenig. De som kan si noe om prestanda, helt bra. Men kicke på utseendet? Det er tullete og barnslig og bør holdes utenfor den tråden. Har ingenting å gjøre i en tråd der trådstarter vurderer en sykkel og trenger ikke høre på oppgulp ang utseendet.Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 22:01Se for deg en diskusjon hvor en poster et bilde av en sykkel hvor han spør "hva mener folket om denne? Den som har kjørt den 1-5-10-50 mil (byttet ut "jorden rundt") kan nevne noe om motor og hvordan den er å kjøre etc, og den som ikke har kjørt den kan bedømme den ut fra itseende og nevne noe om den rare potta, kule fronten, stygge felgene etc.Jajo82 skrev: 03 apr 2023, 21:58 Fin diskusjon.... "Jeg tror sykkelen er sånn" ....." nei den tror jeg er heeeelt annerledes " rene skjære sitcom programmet det der.
Ikke noe som veier tungt så lenge man selv liker sykkelen, men enkelte ønsker nå uansett andres sin mening og da får man det på godt og vondt.

- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Men jeg runder av denne diskusjonen nå folkens. Ha en fortsatt fantastisk påske. 

Re: Oversikt - nysalg MC...
Jeg har prøvekjørt 390ADV og 500X.dypen skrev: 02 apr 2023, 21:45 Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
I 390'en var det overraskende mye vibrasjoner i fra drivverk, kjente det også godt i styret. Mer enn det som jeg likte, var faktisk godt å sette seg i sadelen på 250L'en som jeg hadde da. Den var mye mer smooth selv med knastedekk
Noe mer tech på 390 med quick shift og dashbordet var mer moderne kontra 500X.
Ikke så mye som skiller de på prestanda, men for meg så ble 500X et mer komplett valg. Ikke angret på det
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
La merke til det samme på 390 Adventure, jeg også. Prøvde en brukt som AMD hadde til salgs. Men merker ingenting av dette på Duke'en. Mulig årsaken kan være at Adv.modellen er litt høyere, har flere kåpedetaljer og annerledes og grovmønstrede dekk?Nomade skrev: 03 apr 2023, 22:14Jeg har prøvekjørt 390ADV og 500X.dypen skrev: 02 apr 2023, 21:45 Har du kjørt CB600F eller CB500X @AJ I tilfelle ja, hvordan vil du sammenligne ex 390 Duke vs CB500X …
I 390'en var det overraskende mye vibrasjoner i fra drivverk, kjente det også godt i styret. Mer enn det som jeg likte, var faktisk godt å sette seg i sadelen på 250L'en som jeg hadde da. Den var mye mer smooth selv med knastedekk
Noe mer tech på 390 med quick shift og dashbordet var mer moderne kontra 500X.
Ikke så mye som skiller de på prestanda, men for meg så ble 500X et mer komplett valg. Ikke angret på det![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7025
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: Oversikt - nysalg MC...
Det er jo ikke slik … Har kjørt mye rart oppigjennom åra, alt fra moped tidlig i tenårene men også i godt voksen alder hadde jeg en 50 kubikk Kina scooter som jeg skulle bruke i finvær på korte turer. Tenkte sidevogn var bra også. Har hatt både nyere og gammel sykkel på 500 kubikk som fungerte bra. Har vel så gode minner fra tiden med LS2 som med andre sykler. Har i perioder bare hatt mc som eneste kjøretøy. Alder, tiden, tidspunkt, økonomi og masse annet spiller inn når vi velger tohjuling. Mine -70 talls sykler gir meg masse glede i garasjen. Men akkurat nå i godt voksen alder vil jeg kjøre det jeg har mest lyst til å kjøre og som gir meg lyst til å kjøre, pleier å beskrive det … «sykkel med pondus». Din FTR er jo i samme kategori :)mekkern skrev: 03 apr 2023, 22:06 Men her til lands så er det blitt til at alt utenom de største syklene er ubruklige "mopeder".
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Oversikt - nysalg MC...
mekkern skrev: 03 apr 2023, 22:06 Har kjørt masse forskjellige sykler-OG har egne preferanser for hva som er riktig sykkel for meg.
MEN -BMW GS/GSA menigheten og HD fansen har en oppfatning om at dette er bare tull for det finnes kun 1 mc innen hver gruppe som topper alt(Samme med bekledning).
Ja-jeg har jo kjørt div modeller av dette også,men fant ingen glede i dem.
Så hva jeg mener om div modeller tror jeg det er best jeg ikke deler.
Men at det har kommet mange spennende sykler fra nye og nisje produsenter i tillegg til de største er helt klart.
Men her til lands så er det blitt til at alt utenom de største syklene er ubruklige "mopeder".
Jeg tilhører sikkert det du kaller Bmw menigheten. Kan ikke helt si jeg kjenner meg igjen i karakteristikken.
Føler vel ikke det er viktig for meg og mese frem Bmw og snakke ned alle andre merker her inne.
Hatt mange fine sykkler av forskjellige merker i varierende motorvolum. Og skal forhåpentlig ha flere.
Selvfølgelig finner man forholdsvis raskt ut om en sykkel passer for seg selv.
Men prøve sitting og YouTube blir vel noe magert om man skal mene noe.
Sist redigert av lazyboy den 03 apr 2023, 23:17, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Javisst :) .lazyboy skrev: 03 apr 2023, 23:00 Men prøve sitting og YouTube blir vel noe magert om man skal mene noe.
Sånn låter det fra erfarne MC-folk

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Oversikt - nysalg MC...
hehe.lazyboy skrev: 03 apr 2023, 23:00mekkern skrev: 03 apr 2023, 22:06 Har kjørt masse forskjellige sykler-OG har egne preferanser for hva som er riktig sykkel for meg.
MEN -BMW GS/GSA menigheten og HD fansen har en oppfatning om at dette er bare tull for det finnes kun 1 mc innen hver gruppe som topper alt(Samme med bekledning).
Ja-jeg har jo kjørt div modeller av dette også,men fant ingen glede i dem.
Så hva jeg mener om div modeller tror jeg det er best jeg ikke deler.
Men at det har kommet mange spennende sykler fra nye og nisje produsenter i tillegg til de største er helt klart.
Men her til lands så er det blitt til at alt utenom de største syklene er ubruklige "mopeder".
Jeg tilhører sikkert det du kaller Bmw menigheten. Kan ikke helt si jeg kjenner meg igjen i karakteristikken.
Føler vel ikke det er viktig for meg og mese frem Bmw og snakke ned alle andre merker her inne.
Hatt mange fine sykkler av forskjellige merker i varierende motorvolum. Og skal forhåpentlig ha flere.
Selvfølgelig finner man forholdsvis raskt ut om en sykkel passer for seg selv.
Men prøve sitting og YouTube blir vel noe magert om man skal mene noe.
Litt generalisering der, men det er en kjensgjerning at Norge har vært spesielt helt siden 70tallet på størrelse på MC.
den gangen var det alt under 750 var moped og så ble det 1000ccm og nå 1200++.Før skulle alle ha RR eller custom-så kom streeetfighters/nakensykler i vinden igjen og nå Adventure-mens customfolket har kjørt sin greie med 60talls stilen uanfektet.
men det har også blitt en trend de par siste årene at noen ser på litt mindre sykler for gruskjøring.
Så det er litt endring i markedet selv om det fortsatt er mye "størst er best" og litt statusjag etter "bling-dingser".
Litt kjedlig når alle skal ha "toyota avensis"

Men for all del -alle har sin mening og drøm.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Oversikt - nysalg MC...
Etter all denne diskusjonen tror jeg jeg har lyst til å booke en prøvekjøring med 390 Duke. Tror kanskje jeg må låne med noen dager og kjøre jorden rundt.
Nå er jeg bare vært medlem av bmw-menigheten et år - men jeg synes 390’en ser fin ut. Det sies ofte at en lærer bedre på mindre modeller, fordi tilbakemelding når en gjør rett/galt er så umiddelbar.
Nå er jeg bare vært medlem av bmw-menigheten et år - men jeg synes 390’en ser fin ut. Det sies ofte at en lærer bedre på mindre modeller, fordi tilbakemelding når en gjør rett/galt er så umiddelbar.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
Du kan ikke si "jorden rundt". Det kan missforstås.BjørnSover skrev: 04 apr 2023, 07:19 Etter all denne diskusjonen tror jeg jeg har lyst til å booke en prøvekjøring med 390 Duke. Tror kanskje jeg må låne med noen dager og kjøre jorden rundt.
Nå er jeg bare vært medlem av bmw-menigheten et år - men jeg synes 390’en ser fin ut. Det sies ofte at en lærer bedre på mindre modeller, fordi tilbakemelding når en gjør rett/galt er så umiddelbar.

- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Oversikt - nysalg MC...
2023 tallene i Italia oppdatert med mars salg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.