En K1600 GTL med det jeg følte var nødvendig av utstyr kostet intet mindre enn 470.000 kroner.

Ja, jeg tviler ikke på at dette er en kjøremaskin. Det er det nok iten tvil. Men en halv mill?FredrikE24 skrev: 10 apr 2023, 11:27 Man skal virkelig kjøre mye sykkel om det skal forsvares.
Jeg tror at forhandlere av nye biler, MC etc. Kommer til å kjenne en grei nedgang i år.
Enig. Man skal jaggu meg kjøre mye før en slik pris kan forsvares. At det er en kjøremaskin betviles dog ikke. Ingemting galt med sykkelen utover utseendet som er smak og behag.FredrikE24 skrev: 10 apr 2023, 14:15 Jeg forsvarer ikke prisen, jeg sier bare at om man skulle bladd opp såpass mye penger for en motorsykkel, så skal det kjøres mye.
Den personen jeg kjenner som har K1600GTL gjør imidlertid det, og det er ikke måte på hvor mye han koser seg på tur. Mil etter mil. Helgeturer i alpene er noe han til stadighet kan finne på å gjøre. Sentrallås på kofferter etc. Er jo også en greie. Fryktelig praktisk.
Joda, du har sikkert rett i det. Jeg vet svært lite om de to syklene utover utseende og pris samt tekniske data.FredrikE24 skrev: 10 apr 2023, 15:38 Goldwing og K1600GT er jo egentlig ganske forskjellige sykler. Skulle likt å se Goldwingen prøve å gjøre det jeg vet K1600GT kan for å si det sånn. K1600GT er en sportslig orientert tursykkel. Goldwing, er bare tur med flagg, skinnvest og tilhenger.
Okay. Dem som kjøper en slik type sykkel er nok trolig uansett ikke veldig opphengt i nedlegg og kneskrap skal jeg tippe. Dem er ute etter en tursykkel hvor god plass og komfort er i høysetet.FredrikE24 skrev: 10 apr 2023, 16:35 Goldwingen er stillegående og lettkjørt. Tyngdepunktet er fryktelig lavt ettersom bensintanken sitter lavt i sykkelen og det er boxersekser. Ellers er det jo fothvilerskrubbing i "første sving" da. Fikk ikke akkurat lyst til å kjøre så aktivt.
K1600 Grand America kan jo være mer som en Goldwing. Typisk amerikansk.
Just had my 18K service. No valve adjustments. And since I had already changed my oil, filter and rear drive fluid, the dreaded BIG service only cost $545.00 at Morton's. And no, they didn't change the plugs. They said going in that they wouldn't unless it was warranted.
I had a valve check in May of 2015 at around 57000 miles. That was my 3rd valve check with no adjustments needed. I decided to leave it alone and extend the valve check interval through this year. I'm sitting with just shy of 84K. I do all other normal maintenance myself and as close to the scheduled time/distance periods as possible. Engine performance is as smooth and powerful as it's always been. Love this engine!!