GS er nok ikke en sykkel som skiller seg ut, men at mange har meninger om den, det er i hvertfall sikkert! GS og HD eiere har kanskje ikke mye til felles, men at de har sykler som alle elsker å hate, det er det ingen tvil om.
Hvis man ser på snittalderen blant GS eiere, så er nok jeg i det lavere sjiktet, men allikevel så var denne sykkelen et attraktivt kjøp. Utseendet er nok veldig elsk/hat, men jeg synes personlig sykkelen er tøff. Når det kommer til kjøreglede er det absolutt til stede. Jeg skal innrømme at jeg var skeptisk til hvor morsom denne skulle være å kjøre kontra S1000R'n jeg hadde, men jeg ble positivt overrasket. Man kan kjøre svært så aktivt på norske veier pga høyde på sykkelen og ikke minst fjæringa.
GS er en god allroundsykkel, noe som jeg tror appellerer til veldig mange. Litt sånn "jack of all trades, master of none". Så lenge jeg skal ha én sykkel så er det få andre sykler jeg ville vurdert (til mitt bruk). En Multistrada V4S skulle jeg nok vurdert, men det er helt uaktuelt å bruke 3-400k på en motorsykkel. Jeg kjøpte heldigvis min GS (brukt) før markedet ble helt "galematias". Og hvis det er en ting jeg misliker med BMW, så er det kostnad. Dyrt å kjøpe og dyrt å vedlikeholde. Greit nok at det er en premium sykkel, men profittmarginen på reservedeler tror jeg er ganske grei for å si det slik. For min del er det verdt det, men kritikken mot akkurat det punktet forstår jeg godt.