Ja, jeg har virkelig sansen for Speed Twin 1200. Den krever noen modifikasjoner hvis jeg skal ta den ideen videre og jeg må gå ned på sittekomfort (men samtidig opp med komfort med tanke på rygg) og stabilitet. Rocket er rene toget. Speed twin danset rundt rimtignok på litt slappe dempere, mens rocket ligger fjellstøtt og trygt. :)AJ skrev: 22 apr 2023, 18:57Moderne retrosykler er skikkelig artig! Så ingenting å lure på :) .Bjerknez skrev: 22 apr 2023, 18:49 Jeg sikler jo på en lignende sykkel selv som befinner seg i samme gate, men jeg er fortsatt usikker på om jeg ønsker å gå den veien. Jeg får se hva jeg konkluderer med etter sommerturen i år og når vinteren slår inn igjen![]()
Utvalget er heller ikke så verst, nå som også BSA er tilbake på norsk jord.
Og Triumphsyklene er jo skikkelig flotte.
Eneste "feilen" med Triumphklassikerne er at de er væskekjølte.
Samme gjelder nye BSA 650, mens Norton Commando 961 fortsatt er luftkjølt. Riktignok assistert av en oljekjøler. Men det er innafor :) .
Det er også et annet dilemma jeg har og det er at 70% av kjøringen min i løpet av et år foregår i hjemtraktene og småkjøring, og de resterende 30% blir sommerturen. Derimot er sommerturen det absolutte høydepunktet og der tror jeg Rocket vinnner.
Men vi før se. Jeg skjønner vertfall godt hvorfor du liker Guzzien. Alt blir på en måte "enklere" og lettere og man føler seg mer i ett med sykkelen, på en måte. Altså man kjenner følelsen av å være på tur bedre, på godt og vondt. :)