SilverSmurfer skrev: 23 apr 2023, 18:55
Gammelsmurfen skrev: 23 apr 2023, 18:29
Honda er vel noe av de mest driftssikre på markedet om man ser på historikken og statistikken.
Driftssikkerhet er jo ikke bare et spørsmål om hvor flinke fabrikantene er men også hvor komplekse motorsykler de lager.
En 1000cc sykkel med 2 sylindere som produserer 100 HK vil alltid være mer driftssikker enn en 1000cc sykkel med 6 sylindere som produserer 200.
Og Honda har en tendens til å holde det enkelt og driftssikkert.
Noe jeg selv liker, er Honda mann og ser ikke for meg at jeg vil kjøpe noe som helst annet med det første, og hvis det blir noe annet så blir det sikkert Yamaha..
Det skal være enig i, Honda er jo ikke de mest innovative og det minsker jo sjansene for feil når man bruker velprøvd teknologi.
Men virker, det gjør det

Har hatt Honda mc og kvaliteten var veldig bra den.
Jeg er ikke "merketro" som mange er med både mc og bil, jeg kjøper det jeg har lyst på og som jeg mener vil passe behov, ønsker og er av grei kvalitet. Og kun holde seg til ett merke vil gi snevre valgmuligheter og man kan fort gå glipp av positive oppdagelser.
Helt opp til hver enkelt, men å aldri prøve noe annet syns jeg er litt sært og trangsynt.
Har folk i nær familie som kjøper samme merke bil hele tiden, selv om ingen av de har vært særlig holdbare.
De uvanligste ting som slutter å funke, rust tidlig og på de rareste steder etc. men fortsetter å kjøpe samme merke uansett hvor dritt det går...