Jeg har kjørt en bil i jobbsammenheng med over 200k på telleren. En 6 år gammel VW Transporter. Du verden så mye drit det dukket opp med den bilen etter rundt 150k kilometer. Da begynte alt å hangle. Traversen (den drivgreia bak under bilen) måtte byttes. 36.000 kroner. Den bruker 1 liter olje pr. 30 kjørte mil. Det blinker og lyser i alle lamper, cruise control virker ikke og nå brukes den kun som "skjitbil" for frakt av varer.AJ skrev: 01 mai 2023, 21:56 Tror ikke jeg tar bryet med å kommentere innlegg heretter fra MC-folk som ikke har allverdens erfaring med motorsykler med voksen kjørelengde. Og da snakker jeg om kjørelengder over 50K.
De som har meninger og oppfatninger, men ingen erfaringer med sykler med slike kjørelengder, har jeg strengt tatt liten interesse av å vite hva mener.
Gi meg erfaring, så skal jeg mer enn gjerne høre godt etter.
Ikke en motorsykkel selvsagt, men prinsippet er vel det samme.
Så har jeg selvsagt hatt min andel av biler som har rundet 200k kilometer. Blir fort dyrt hvis man ikke kan skru selv. :)
Selvsagt kan en motorsykkel helt sikkert gå 100-200-500k kilometer uten særlig problemer. Men poenget mitt er at det blir litt lotto for oss som må levere den på et verksted.
Man trenger ikke å ha kjørt mye sykkel for å forstå det mener jeg.